نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 2:52 ب.ظ

رقابت چین و آمریکا بر سر هوش مصنوعی

Roger Cheng headshot

برت پیرس   ژانویه ۲۰۲۰

قدرت رو به رشد چین نگران کننده است زیرا منتقدین می گویند این کشور برای دستیابی به اهداف خود به همه چیز از جاسوسی سایبر گرفته تا مهندسی معکوس و سرقت مالکیت معنوی متکی است و این باعث اختلافات چندین ساله تجارت بین دولت دونالد ترامپ و دولت چین شده است. به همین دلیل است که بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند Huawei یک شخص ناشناخته مجازی است که از سوی دولت ایالات متحده تحریم شده است و هواوی و سایر بازیگران چینی مانند TikTok با نظارت دقیق آمریکا روبرو هستند.این در حالی است که نسل چین بدنبال حوزه هایی از فناوری که این کشور را به  موقعیت رهبری جهانی می رساند .

 اکنون چین در دروازه ی بروز آثار درمان ویروس کرونا  است که در ابتدا بخش های قابل توجهی از چین به تعطیلی کشانده بود و در همین اثنا ایالات متحده هنوز قادر به دستیابی به میزان آلودگی های جدید نیست ، و تعداد کشته هایش 130،000 نفر است و این مسئله را مطرح می کند که سرمایه گذاری در فناوری جدید طی ماه های آینده چگونه به نظر می رسد.

با آن پس زمینه های ظریف و پیچیده ای که CNET Generation China معرفی می کند ، مجموعه ای از داستان ها با نگاهی به حوزه های مختلف فناوری که در آن کشور قرار است تسلط یابد ، همه چیز بر محور  هوش مصنوعی ونسل مخابراتی 5G است  . در حالی که بیشتر مصرف کنندگان چینی تلفن های هوشمند بیشتر از هر جای دیگر جهان نسل بعدی را خریداری می کنند ظهور TikTok برای اولین بار چین را به یک بازیگر جهانی در رسانه های اجتماعی تبدیل کرده است ،  این در حالی است که ایالات متحده برنامه ممنوعیت سرویس در کشور را دارد.

در حالی که ما بیش از حد به عمق سیاسی در حال تغییر و تحول بین ایالات متحده و چین نخواهیم پرداخت ، داستانهایی مطرح هستند که به این موضوع می پردازند که چگونه کار برای توسعه این فناوری ها پویایی بین این دو کشور را روشن می کند.و برای روشن تر شدن موضوع ، این حرکتی است که به سادگی دو رقیب آن را ترک نمی کنند و از بسیاری جهات ، دو کشور نیز به یکدیگر وابسته هستند.

سندی شن ، تحلیلگر گارتنر ، با اشاره به اینكه شرکت های چند ملیتی دارای مراكز تحقیقاتی و آزمایشگاه هایی در چین هستند ، كه در آن افراد محلی در پروژه های جهانی مشاركت می كنند ، گفت: “بدون تردید در فضای AI و 5G رقابت وجود دارد ، اما همچنین همکاری در بسیاری از زمینه ها نیز وجود دارد.”

https://www.cnet.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *