نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 11:37 ق.ظ

در پایین دست چه خبر است؟

در آژانس فضایی برای فعالیت های پایین دستی ارزش و اهمیت زیادی قایل می شوند بنابر این یک گیت وی بنام زیر برای این امر طراحی و اجرا شده است که به حوزه های مختلفی خدمات می دهد.

ESA Downstream Gateway

یک سرویس مستقل است که بصورت متقاطع با سازمان اصلی ESA فعالیت می کنداست . این طرح یک رابط کاربری جدید را برای کاربران خارجی جدید در بخش پایین دستی ارائه می دهد. Downstream Gateway با یک اقدام مشترک در زمینه ارتباط با بازیگران جدید ، آگاهی رسانی را در مورد فرصتهای تحقیقاتی و تجاری و برنامه های کاربردی مربوط به امور فضایی را توسعه می دهد ، پیوندهای جدیدی را بین بخشهای تجاری جدید و نوظهور و قابلیتهای پایین دست در برنامه های ESA ایجاد می کند. تسهیل دسترسی به منابع بودجه گسترده  آژانس یکی از اهداف این طرح است.

برخی از این امور پایین دستی بدون محدود بودن به آنها بشرح زیر هستند.

موضوع انرژی:

امنیت انرژی برای رشد و شکوفایی اقتصادهای اروپا بسیار مهم است. سیستم ها و خدمات مبتنی بر فضا از زمانهای خیلی قبل نقش مهمی در بخش های تجاری صنعت انرژی ایفا می کنند ، اما هنوز پتانسیل قابل توجهی برای افزایش این امر وجود دارد.

خدمات فضایی کاربردهایی در منابع انرژی تجدید پذیر و همچنین در بخش های سنتی سوخت های فسیلی و هسته ای دارند. اینگونه خدمات می توانند در تمام مراحل تولید و عرضه انرژی ، از شناسایی مخازن و سایتها ، تا کنترل و نظارت بر شبکه های توزیع در سراسر اروپا ، خدمات خود را ارائه دهند. آنها همچنین از تدوین و اجرای سیاست ها پشتیبانی می كنند.

موضوع حمل و نقل و تدارکات

حمل و نقل برای تمدن مدرن امری ضروری است. با این حال جامعه مدرن متوجه شده است که با گسترش وسایل حمل و نقل امروزی ، تقاضای مداوم و رو به رشد جهان برای تحرک و جابجایی نمی تواند برآورده شود. در واقع ، سیستم های حمل و نقل از عوامل اصلی بیماری های تنفسی ، فوت و صدمات ناشی از تصادفات ، تغییر اوضاع و فرسودگی منابع ، مشکلات بهداشت عمومی به دلیل آلودگی هوا و سر و صدا و بدتر شدن وضعیت اکوسیستم هستند.

سیستم های مبتنی بر فضا ، به ویژه استفاده از سیستم های ماهواره ای ناوبری جهانی و ارتباطات ماهواره ای ، ممکن است به طور فزاینده به رفع چالش های تحرک و جابجایی بر اساس خدمات نوآورانه کمک کند. توانایی تعیین دقیق و برقراری ارتباط موقعیت شخصی هر لحظه به لطف GNSS ، تأثیر عمده ای در مدیریت ناوگان های کشتی و کامیونها ، نظارت بر ترافیک جاده ای و ریلی ، بسیج خدمات اضطراری ، ردیابی کالاهای حمل شده به روش مولتی مدال یا چند وجهی را دارد.

موضوع مدیریت منابع طبیعی

در دسترس بودن آب و مدیریت مناسب مصرف آب ، به عنوان یکی از چالش های جهانی به خوبی شناخته شده است. بنابراین نیاز به اطمینان از استفاده کارآمد از منابع آب از طریق راهبردهای آبیاری و مدیریت تقاضا وجود دارد. راه حل های سفارشی با استفاده از سیستم های مبتنی بر فضا قادر به ارائه خدمات نهایی به منظور مدیریت بهینه منابع آب از طریق کنترل سیستم های آبیاری می باشند. علاوه بر این ، سیستم های مدیریت تقاضا که سیستم های نظارت بر جریان آب و سیستم های پیش بینی وضعیت نیروگاههای برقابی و سازمان های مدیریت آب را هدف قرار می دهند ، قادر به کاهش نیاز نیروگاه های جدید و وابستگی به انرژی خارجی ، کاهش آلودگی هوا و سر و صدا از طریق استفاده یکپارچه از سیستم های مبتنی بر فضا هستند. .

علاقمندان می توانند برای سایر زمینه ها و نیز اطلاعات جزیی تر به سایت این آژانس مراجعه نمایند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *