نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:37 ق.ظ

رنسانس جدید با اپیدمی کرونا شکل میگیرد .

Gerd Leonhard یک آینده نگر و نویسنده اروپایی است که در بحث بین انسان و فناوری تخصص دارد. وی در حال حاضر در زوریخ زندگی می کند.

نویسنده را بیشتر بشناسید . این معرفی از ویکی پدیا درج شده است .

لئونارد متولد بن ، قبل از مهاجرت به ایالات متحده در سال 1982 در دانشگاه بن تحصیل در الهیات را آموخت و در آنجا در دانشکده موسیقی برکلی تحصیل کرد و بعداً به عنوان یک نوازنده حرفه ای ، تنظیم کننده و آهنگساز حرفه ای برقرار کرد. او همچنین یک فعالیت اینترنتی در زمینه موسیقی در زمینه موسیقی را تأسیس کرد ، که بینش دست دوم در مورد اختلال در فن آوری را به وجود آورد و الهام بخش اولین کتاب او ، با همکاری دیو کوزک ، آینده موسیقی در سال 2005 بود. لئونارد با استفاده از این بینشها در صنایع و محیطهای اجتماعی دیگر ، عمل آینده نگرانه خود را تکامل داد. آثار لئونارد با تأثیر آینده نگران کلاسیک مانند آلوین تافلر ، تأثیر نویسندگان داستانهای علمی مانند آرتور سی کلارک و ویلیام گیبسون را نشان می دهد.

در سال 2016 ، او ، مانیفستی برای حقوق دیجیتالی و تحقیق در مورد بسیاری از زمینه های زندگی که در حال حاضر بر اثر اختلال در فناوری بدون مقررات و سیاست اعمال شده است ، منتشر کرد. لئونارد دیدگاههای انتقادی راجع به transhumanism و تمرکز فناوری ابراز کرده است. لئونارد با تأکید بر یک سنت اروپایی از ارزش ها و فلسفه اومانیستی ، راهی را برای تعادل فن آوری که در دوره های قبلی مانند رنسانس ایتالیا مشهود است ، دنبال می کند. نامه باز او به مشارکت در مورد هوش مصنوعی در مجله انگلیسی Wired در اکتبر سال 2016 منتشر شد و از رهبران فناوری در IBM ، مایکروسافت ، گوگل ، فیس بوک و آمازون خواست تا اخلاق دیجیتالی را در عصر نوظهور اتوماسیون شناختی درگیر کنند.

مقاله:

بحران به سرعت تمام نشد. ما هرگز به حالت عادی بر نخواهیم گشت و دنیای کسب و کار هرگز مثل سابق نیست.

روشن است که شیوع بیماری کرونا باعث شده است که از نظر اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، محیطی و علمی ،  تغییراتی در سطح جهانی و نظم و رویکردهای جدیدی ایجاد شود. در واقع ، تأثیر این بحران اکنون می تواند با بحران رکود بزرگ یا حتی جنگ دوم جهانی مقایسه شود. رکود جهانی کاملاً در حال انجام است و به نظر می رسد که در سال 2021 حتی عمیق تر خواهد شد.

رشد تولید ناخالص داخلی جهانی برای سال 2020 غیرقابل تصور بود.  ولی اکنون ایالات متحده بدترین وضعیت را به دست آورده ، و چین می خواست تا خودش را برای یک نظم جهانی جدید آماده کند. با این حال ، سال 2020 اولین سال در تاریخ عصر صنعتی بود که انتشار جهانی CO2 کاهش یافته است.

با این وجود علیرغم مشکلات اقتصادی ، امیدواری نیز وجود دارد که اکنون با بروز ناگهانی این بحران احتمال  اینکه پارادایم “دوره رشد” دارد به پایان می رسد و به آموزه ناسازگاری با طبیعت از سوی کشورهای بزرگ پایان می دهد. در اواخر سال 2020 ، ما سرانجام مجبور شدیم دوباره به تفکر منطق اقتصادی سنتی خود بپردازیم و فرضیات سیاسی خود را زیر سؤال ببریم. پس از ویروس کرونا ، ما وارد دوره “پس از رشد” جدید شدیم ، و اکنون در تلاش هستیم تا قوانین سرمایه داری را بازنویسی کنیم. آنچه که ال گور آن را “سرمایه داری پایدار” نامید در سال 2012 ، سرانجام در دستور کار قرار گرفت ، و این همان چیزی است که من آن را خط چهارگانه می نامم:

  • مردمان
  • سیاره
  • هدف
  • سعادت

ما در نتیجه این بحران شاهد تغییر جهانی آگاهی هستیم.

  • این یک آزمایش برای بشریت  است: بحران ویروس کرونا بهترین و بدترین وضعیت را در ما به وجود آورده است.با نگاه به گذشته ، همکار من تیم ماربرتیم مارس 2020 در روانشناسی امروز تقریباً آن را اثبات کرد. وی گفت: “شیوع کروناویروس همه این پارادوکس ها را به معرض نمایش گذاشته است. در عین حال جهانی و فوق محلی است. تنها با یک تماس اشتباه الوده و یا با اتصال از طریق فن آوری که هم اکنون بسیار فعال شده ، صمیمیت اجتماعی منتقل می شود. ویروس بدترین و بهترین ما را به ارمغان می آورد … این آزمایش ما است ، و در حالی که نمونه هایی از چگونگی ویروس می تواند بدن انسان را از بین ببرد ، نمونه های بی شماری نیز وجود دارد که چگونه می توانیم به بهترین های مورد نیاز بشریت پاسخ دهیم. “
  • در سال 2020 ، همکاری مشترک علمی در مقیاس جهانی امری طبیعی جدید شد – و این یک پیروزی بزرگ است!همکاری علمی بی سابقه یکی از نتایج مثبت این بحران است و اکنون این رویکرد پیش فرض برای حل چالش های علمی جهانی ، پیش روی است. این نشان دهنده یک تغییر بسیار مثبت است و می تواند میلیون ها نفر را نجات دهد ، و هم اکنون دارد به جلو می رود. اتفاقی که در این بحران افتاد ، به عنوان یک طرح همکاری بیش از حد برای مقابله با چالش های بزرگ بعدی ما تبدیل می شود: هوش عمومی مصنوعی (AGI / ASI) ، مهندسی ژئوشیمیایی و ویرایش ژنوم انسان .در مارس 2020 ، همكار من “اظم اژزار” اظهار داشت كه این بحران اهمیت فناوری های ژنومی را تقویت می كند: “ما می توانیم از روشهای تعیین سریع توالی استفاده كنیم تا ویژگیهای اپیدمیولوژیك این شیوع را با ردیابی یك رمز ژنتیك انجام دهیم.” امروز ، این موضوع در صدر برنامه های جهانی قرار دارد.
  • اروپایی ها سرانجام آموختند که چگونه واقعاً همکاری کنند. آیا این آغاز تشکیل “ایالات متحده اروپا” است؟ و آیا خودکفایی جهانی خواهد شد؟بحران 2020 بیش از آنچه که ممکن بود تصور میرفت عامل ایجاد “ظهور” ایالات متحده اروپا “است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار نزدیکتر (و سریع تر) با هم کار می کنند ، و کمیسیون اتحادیه اروپا با قاطعیت اما همچنین با خردمندی در راس امور است. بسیاری از موانع و اعتراضات قبلی نسبت به ایجاد یک UnitedStatesofEurope واقعی در مواجهه با یک افسردگی جهانی بی معنی بوده اند که  حالا نیاز توجه ما را دارد .برای همه واضح است که ما باید همکاری کنیم و خطر را از بین خواهیم برد – این انتخاب ماست.به مرور زمان ، اروپا یی ها مانند گذشته همکاری خواهند کرد ، زیرا پیامدهای اقتصادی این بحران باعث کاهش نتایج رکود بزرگ ناشی از آن خواهد شد. من فکر می کنم که اروپا از عهده اداره موضوع برآمده است و همچنین معتقدم اروپا به دلیل این بحران ظرف 3 سال آینده به عنوان یک رهبر جهانی ظهور خواهد کرد. توافق نامه سبز اروپا (در بازنگری خود در سال 2021) به یک طرح کلی برای اقدامات تغییر اقلیم ، در سطح جهان تبدیل می شود.”یک چالش جهانی به یک پاسخ جهانی نیاز دارد ” این پست 16 مارس 2020 در ForeignAffairs.com درج شده است و نشانگر موضوعی است که جهان با آن روبرو است. نشانگر چشم اندازی با تغییری عمیق و بازگشت به اقتصاد طبیعی – یعنی خودکفایی اقتصادی است. این تغییر کاملاً برعکس جهانی سازی است. در حالی که جهانی سازی مستلزم تقسیم کار در بین اقتصادهای متفاوت است ، بازگشت به اقتصاد طبیعی بدان معنی است که ملت ها به سمت خودکفایی پیش می روند.
  • در سال 2020 ، تنهایی ، انزوا و ناامیدی نیز کشنده بوده است. در سال 2020 ، با وجود وفور همه چیز ، ما دوباره یاد گرفتیم که چگونه در شرایط بسیار دشوار ارتباط برقرار کنیم و از یکدیگر حمایت کنیم ، مهم نیست که چه باشد. ما کشف کردیم که چگونه با وجود قوانین “فاصله اجتماعی” ارتباط برقرار کنیم ، و اغلب از راه دور همدیگر را در آغوش می گرفتیم.از سوی دیگر ، تنهایی به عنوان یک قاتل ظاهر می شود که ممکن است به همان اندازه ویروس قدرتمند باشد. در مارس سال 2020 عزرا کلین در Vox به راحتی این “بیماری همه گیر” را نام برد که منجر به “رکود  اقتصادی” شد. بیل مک کیبن ، فعال مورد علاقه من در زمینه تغییر آب و هوا ، نوشت: “با وجود ویروس کرونا، جهنم برای مردم دیگر مهم نیست”.در اواخر سال 2020 ، اقدامات سختگیرانه “فاصله گذاری اجتماعی” به کابوسی برای سالمندان ، و برای افراد مریض یا در موارد دیگر برای مردم محروم تبدیل شده است. اکنون مشخص است که در دوره های انزوای اجباری ، ما واقعاً باید تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط مجدد با افرادی که ممکن است به ما نیاز داشته باشند ، از طریق تلفن ، ایمیل و سایر وسایل دیجیتال انجام دهیم. ما باید آماده باشیم تا کمکهای اضطراری اجتماعی را با دقت آماده کنیم ، به عنوان مثال با کمک به همسایگان سالخورده در خرید خود ، یا نشان دادن نحوه سفارش آنلاین به آنان یا تعمیر بی سیم آنها یا هر چیز دیگری که ممکن است نحوه کار را به آنها نشان دهد. اجازه ندهید که همسایگان شما از تنهایی بمیرند!
  • کشورهایی که دارای سیستم “سرمایه داری مشترک” هستند ، در سال 2020 به آشوب افتاده اند – اکنون باید از این  وضعیت تجربه هایی بیاموزیم!”جنگهای داخلی با سوخت دیجیتالی” در سال 2020 در ایالات متحده و برزیل طغیان کرد. دولت های فاقد آمادگی ، عدم برنامه ریزی کامل و سوء مدیریت شدید بودجه مراقبت های بهداشتی برای یک وضعیت بحرانی شدید ، توسط رسانه های اجتماعی با همه نوع روشهای “فعالیت از راه دور” تقویت شده اند. کشورهایی که نتوانستند در زیرساخت های بهداشت عمومی خود سرمایه گذاری کنند ، و تأخیری اندک ، کم یا ناچیز برای کسانی که دچار تنش اقتصادی شده اند – در حال حاضر ، به طور عمده ایالات متحده و برزیل – امسال شاهد موج ناآرامی های عمیق بوده اند و این در وضعینی با مرز جدیدی از “جنگ داخلی دیجیتال” همراه بوده است. این موضوع را در نظر بگیرید که تا سال 2017 ، 57٪ از آمریکایی ها پول کافی برای تأمین اورژانس 500 دلاری را نداشتند  و این اثر این واقعیت در سال 2020 به طرز دردناکی آشکار شد ، جایی که بر اثر ناامیدی مردم  اعمالی مانند غارت فروشگاهها و افزایش خشونت عمومی رایج شد. در عین حال ، آمریکایی ها به سادگی اسلحه های بیشتری را خریداری می کردند ،  زیرا بیمارستان های کافی برای مراقبت از مبتلایان و حتی تشخیص ابتلای آنها وجود نداشت. الكسیس مادریگال ، یكی از نویسندگان مورد علاقه من ، دراین مورد در TheAtlantic در ماه مارس 2020 نوشت: چگونه ویروس کرونا به فاجعه ای در آمریكا تبدیل شد . این درست بود اما متأسفانه یک فراموشی بزرگ بود.در ژوئن سال 2020 ، انتخابات ایالات متحده به طور نامحدود به تعویق افتاد در حالی که شورای بحران جدید کشور را اداره می کند. با این وجود معلوم شد که دموکراسی ها تمایل داشتند که از غیر دموکراتیک ها  بیشتر درگیر اپیدمی شوند  و در این وضعیت اروپا به عنوان یک رهبر جهانی جدید ظاهر می شود .
  • سیاستمدارانی که ثابت کرده اند که آماده آینده نیستند ، در سال 2020 برکنار شدند و پوپولیسم به سرعت محو می شود.مهارت های بینش قوی و آمادگی اثبات شده برای آینده برای همه مقامات رسمی و سیاستمداران اجباری است. در هزاره جدید زنان در حال تغییر هستند.این اتفاق در وهله اول در ایالات متحده رخ داد – ویروس کرونا میخ تابوت برای دونالد ترامپ بود که هرگز پس از آوریل 2020 ، هنگامی که ایالات متحده به دلیل آشفتگی فاجعه آمیز ی در گردابی از آشوب و آشفتگی اجتماعی افتاد و کسی به کلمه “انتخاب مجدد” اشاره نکرد. گسترش بیماری همه گیر برای یکپارچه سازی با سیستم عامل قویتر نیاز داشت .  TheAtlantic مارس 2020 را بخوانید: سیاست نقطه صفر در یک بیماری همه گیر کار نمی کند و ریاست جمهوری ترامپ به پایان رسیده است ، همچنین این داستان نیویورک تایمز که چگونه ویروس کرونا ریاست ترامپ را کمرنگ کرده است.من معتقدم که در سال 2021 شاهد تحولات مشابهی در انگلستان ، برزیل و حتی شاید در ایران و ترکیه خواهیم بود.در سرتاسر جهان رهبران زن در حال تصاحب مناصب هستند و روند روشنی را در سال 2019 آغاز کرده اند – خصوصاً با سانان مارین (فنلاند) ، مارگارته وستاگر (کمیسیون اتحادیه اروپا) و ژاکیندا آردن (نیوزیلند). این امر پس از ظهور بسیاری از زنان قدرتمندتر مانند الكساندریا اوكاسیو كورتز (بازگشت در مارس 2020 ، عضو مجلس نمایندگان آمریكا برای نیویورك) و كریستینا فیگورس ، رهبر پیشین تغییرات اقلیمی سازمان ملل انجام می شود .
  • ما با یک بحران اعتماد جهانی روبرو هستیم. در سال 2020 ، در حالی که انسان ها در حال نزاع بودند ، ویروس دو برابر شد. و نظارت به پیش فرضی جدید تبدیل شد.یووال نوح هراری در حال حاضر ، در اواخر سال 2020 ، میزبان بزرگترین گفتگوی آنلاین جهان بودکه در Zoom.tv   برگزار شده است. این قطعه موافق با آن را در تاریخ 15 مارس 2020 در TIME.com منتشر کرد: “در این لحظه از بحران ، در درون خود بشریت مبارزه مهمی انجام می شود. اگر این بیماری همه گیر منجر به بی اعتمادی  بیشتری در بین انسانها شود ، این بزرگترین پیروزی ویروس خواهد بود. هنگامی که اعتماد انسانی بهم ریخته می شود – ویروس ها دو برابر می شوند. در مقابل ، اگر این اپیدمی به همکاری جهانی نزدیکتر منجر شود ، این پیروزی نه تنها در مقابل ویروس بلکه در برابر همه عوامل بیماری زا در آینده رقم خواهد خورد.یووال همچنین مطلبی قدرتمند را در FT  درباره هشدار درباره “دیکتاتوری کرونا-ویروس” نوشت. پیش فرض وی مبنی بر اینكه اقدامات اولیه امنیتی اضافی مربوط به ویروس کرونا مانند افزایش نظارت با فیلمبرداری شهری ، ردیابی گسترده تلفن همراه و تشخیص چهره گسترده ، می توانند به یك واقعیت عادی تبدیل شوند – اسرائیل و سنگاپور واقعاً تبدیل به پانوپیكونهای دیجیتالی شده اند و چین این امر را بصورت یک موضوع کلی دنبال می کند.یووال در تاریخ، 21 مارس 2020 گفته که : “اپیدمی کورونا ویروس یک آزمایش بزرگ برای شهروندی است. در روزهای آینده ، هر یک از ما باید به داده های علمی و کارشناسان مراقبت های بهداشتی نسبت به نظریه های توطئه بی اساس و سیاستمداران خدمتگزار خود اعتماد کنیم. اگر نتوانیم انتخاب صحیح را انجام دهیم ، ممکن است ، نابودی ارزشمندترین آزادی های خود را امضا کنیم.
  • این بحران “پایان نفت” را به طور جدی تسریع کرد. اکنون از بین بردن صنعت سوخت های فسیلی اجتناب ناپذیر است.

برای اولین بار در تاریخ مدرن توانستیم ببینیم چه اتفاقی می افتد وقتی که در واقع سوخت های فسیلی کمتری می سوزانیم – و این واقعاً ما را به فکر انداخت. با توجه به محو جهانی خطوط هوایی ، جهانگردی و بسیاری دیگر از صنایع سنگین میزان انیدرید کربنیک کاهش یافت . تقاضای سوختهایی مانند ذغال سنگ در سال 2020 کاهش یافته است. در اواخر سال 2020 ، بسیاری از شرکت های نفتی ، گازی و زغال سنگ به سکوهایی معقول تبدیل شده اند . سرعت واگذاری سوخت های فسیلی  به کمترین میزان تا قبل از این بحران در همه زمان ها قرار داشته است. اکنون ، پول های دنیا در حال شروع به حرکت به سمت سرمایه گذاری پایدار / تأثیرگذار و به صندوق های ESG محور است.( محیط زیستی ، اجتماعی و سبز ) .  تا سال 2025 ، سرمایه گذاری روی سوخت های فسیلی شبیه به یک عمل مجرمانه خواهد شد . در مجموع یک توسعه خوب و بسیار مورد نیاز!

  •  در سال 2020 ، ما به طور چشمگیری نظرات خود را در مورد چگونگی ، چه زمانی و جایی که باید سفر کنیم تغییر دادیم و حالا ، سؤال اساسی این است که آیا کل صنعت هواپیمایی جهانی می تواند سریعتر از هر صنعت دیگری به وضعیت گذشته امیدوار باشد؟در سال 2019 من ، در حدود 300 پرواز کردم تا کلمات کلیدی را در سرتاسر جهان ارائه دهم. مهم نیست که چقدر سختی کشیدم ، فقط نتوانستم مشتری هایم (یا آژانس های آنها) را برای حضور در جلسات از راه دور علاقه مند کنم.  ببینید چگونه جهان تغییر کرده است – من بعد از فوریه 2020 ، هنوز یک کلمه از مطالبم را در مقابل مخاطبان زنده ارائه نکرده ام!در اواخر سال 2020 ، هر شرکت و هر SME ، هر مارک ، هر سازمان ، هر دولت و هر مدرسه ، کالج و دانشگاه به طور چشمگیری فعالیت های  از راه دور خود را از جمله جلسات ، آموزش ها ، کنفرانس ها و رویدادها افزایش داده است – و این فقط آغاز کار است. دوره کاملاً جدیدی از همه چیز از راه دور حتی پس از برداشته شدن برخی از محدودیت ها در پاییز سال 2020 (با شروع در چین) شکل می گیرد. شاید برخی آینده نگرها به زودی تبدیل به zoomlebrities شوند؟سازندگان هواپیما با مشکل روبرو هستند اما سریعاً بیشتر منابع خود را به ردیابی سریع تحقیق و توسعه در هواپیماهای بدون سوخت کربنی اختصاص داده اند – زیرا در نهایت مردم دوباره پرواز خود را آغاز می کنند . اما نه خیلی بعد از اوج بحران در تابستان سال 2020 ، همه شرکت های هواپیمایی و جهانگردی مجبور شدند با موج دیگری از اختلال مواجه شوند.  مالیات برکربن اجباری برای هر بلیط پروازی خریداری شده و هر وسیله حمل و نقلی که در حال کار نیست. اپراتورهای کشتی کروز و شرکت های حمل و نقل در شرایط سختی قرار دارند و از موتورهای احتراقی دور می شوند.برای کسانی که هنوز نمی توانند یا نمی خواهند پرواز کنند ، در آینده فرودگاه ها مشغول اضافه کردن گزینه های سفر مجازی و دوربرد با فناوری انتقال هولوگرافیک هستند. به زودی ، می توانم به “فرودگاه” بروم و وارد یک استودیوی هولوگرافی 2 میلیون دلاری شوم تا 3 گفتگو را در 3 نقطه مختلف جهان ، همه را در یک روز انجام دهم.
  • اکوسیستم کشاورزی ما اقدام به راه اندازی مجدد طرحهایی  برای حمایت از خودکفایی می کند در حالی که بافت صنعت مواد غذایی تحت نظارت است.با توجه به محدودیتهای کاری ، قرنطینه و آسیبهای زنجیره تأمین ، عادات خرید و مصرف ما در سال 2020 کاملاً از بین رفته و غذا یکی از نقاطی است که سخت ترین ضربه ها را به ما وارد کرد. پس از مواجهه با این موضوع ، بسیاری از مردم شروع به سؤال كردند كه آیا آنها در وهله اول موادی (مانند گوشت) ویا بعضی از مواردی كه قبلاً عاشق آنها بودند ، دیگر نمیتوانند بدست آورند . و با این شکل عادات غذا خوردن برای همیشه تغییر کرد.پس از اولین موج ویروس کرونا ، اکنون شاهد تغییر مکان هایی در صنایع غذایی و کشاورزی هستیم و از بحث و گفتگوهایی که به طور فزاینده ای در مورد خودکفایی مواد غذایی و انرژی آغاز می شود ، شروع می کنیم. در اواخر سال 2020 ، وقتی در مورد غذا تصمیم می گیریم ، بیشتر بر تامین محلی تکیه می کنیم. در سال 2021 شاهد افزایش شدید گیاهخواری خواهیم بود و در سال 2022 مالیات کربن بر روی گوشت خواهد آمد.
  • نحوه کار ما هرگز مشابه قبل نخواهد بود: همه چیز از راه دور است!در سال 2020 ، کار از راه دور و مجازی برای بسیاری از ما به گزینه ای واقعی و حتی مطلوب تبدیل شد. سرانجام ، مهم نیست که در چه شغلی فعالیت دارید و در کجا مستقر هستید ، کار از خانه ، از راه دور ، مجازی یا دیجیتالی کاملاً قابل قبول و همچنین از نظر فنی تقریباً برای همه قابل اجرا شده است. صنعت کاملاً جدید “از راه دور” در حال بیرون آمدن از پشت پرده است این داستان را در نیویورک تایمز در تاریخ مارس 2020 مشاهده کنید) و فناوری های جدید مانند هولوگرافی و برنامه های واقعیت مختلط به سرعت در حال رونق گرفتن هستند. حتی شایع می شود SecondLife   بازگردد.یوتیوب جدید به یک وضعیت جدید تبدیل شده است ، و این تنها آغازی به عنوان افزایش روزنه#remoteveryvery  می باشد. ما همچنان با موضوعات مهم “تقسیم دیجیتال” مبارزه می كنیم زیرا دسترسی سریع به اینترنت هنوز در همه جا در دسترس نیست ، و دستگاههای میكس ، دوربین ها و نرم افزارهای خوب هنوز هم خیلی گران هستند. اما به دلیل بحران سال 2020 ، روند جهانی 5G اکنون وارد کارزارخواهد شد و امواج سرمایه گذاری جدید وارد کشور می شوند و دولت ها موانع نظارتی را حتی سریعتر حذف می کنند. من انتظار دارم که طی 5 سال آینده 7 میلیارد نفر با  اینترنت سرعت بالا به هم متصل شوند.در سال 2020 ، کنفرانس دیجیتال به اندازه واتس اپ عادی شد. هنگامی که همه یاد گرفتند که چگونه این کار را انجام دهند ،  شروع و متوقف نشد.مطمئناً ، تماس انسان در زندگی واقعی و تعامل چهره به چهره هرگز توسط جلسات مجازی قابل تعویض نخواهد بود – قطعاً ، در طول بحران 2020 ما فهمیدیم تعامل شخصی و اجتماعی چقدر مهم است. در دوره سختی “دوری اجتماعی” در بهار سال 2020 ما رنج می بردیم ، بسیاری از ما (از جمله من) بیش از هر چیز دیگری به دنبال تماس واقعی با سایر انسان ها بودیم. با این حال ما سازگار شدیم زیرا که ما به راحتی نمی توانیم بیرون برویم ، و اکنون ملاقات ، صحبت کردن ، همکاری ، یادگیری و کنفرانس از راه دور ، یک امر عادی است.
  • در سال 2020 ، شرکت های فناوری / فناوری اطلاعات و ارتباطات ، سیستم عامل های دیجیتال جهانی و بسیاری از رهبران تجارت الکترونیک حتی قدرتمندتر شده اند – و این نیازمند یک اطمینان است.برنده اصلی این بحران فناوری (و هنوز هم هست) فناوری و کل تجارت فناوری اطلاعات و ارتباطات (اطلاعات ، ارتباطات و فناوری) و همچنین تجارت الکترونیک و رسانه های دیجیتال است. همه افراد ، همه جا اکنون همه چیز را انجام می دهند ، از سفارش غذا تا کلاس های یوگا. پیرس فاوکس با این روش در مارس 2020 پیش بینی کرد: بحران ایده های جدیدی را به جریان اصلی خواهد آورد؟نکته منفی این است که فناوری واقعاً تبدیل به دین جدید شده  است ، و “وصل بودن” اکنون داروی جدید است. بحث در مورد اخلاق دیجیتال که در سال 2019 آغاز شد و موضوع بشریت و فناوری که من در کتابم مطرح کرده ام ، مسلماً به همان اندازه بحث تغییر اوضاع اهمیت پیدا می کند.مقررات فناوری بار دیگر برای سال 2021 به صدر دستور کار رفته است. ما با هدف اطمینان از این که منافع انسانی (و سیاره ای یعنی زیست محیطی) از همه پیشرفت های تکنولوژیکی حاصل می شود ، شاهد عملی واقعی خواهیم بود و اینکه هر طراحی تجاری را شامل می شود. ما در حال ورود به یک رنسانس جدید هستیم.

 حالا سؤال این است که سال 2020 یک رنسانس جدید به وجود خواهد آورد: بشریت بر سر فناوری و کاربرد آن حرف میزند . همانگونه که من در آخرین مطلبم در فوربس ارایه کرده ام .

امروزه فناوری جایگزین کلیسایی شده که زمانی قدرت اصلی را در اختیار داشت و در حال حاضر بر زندگی شخصی و همچنین حرفه ای ما حاکم است. تعداد کمی از کلاهبرداران جهانی – کلیساهای داده گرایی – اکنون نحوه ارتباط و برقراری ارتباط ، جستجو ، خرید و فروش ، سرگرمی و یادگیری را کنترل می کنند. آنچه قبلاً برای پیوند دادن ما (به اصطلاح رسانه های اجتماعی) مورد استفاده قرار می گرفت ، اکنون مشغول به تقسیم و دستكاری ماست و ما را به سمت یك جامعه الگوریتمی سوق می دهد.

اما ما نیز شاهد تولد دوباره بشریت درست همانطور که در ایتالیا روزگاری وجود داشت ، وجود دارد و ممکن است قبلاً در سال 2019 به Peak Tech Worship رسیده باشیم. مدیرعامل های سیلیکون ولی برای بازجویی به کنگره ایالات متحده و کمیسیون اتحادیه اروپا کشیده می شوند و  digitalethicsis اکنون یک موضوع جهانی است (یادداشتی که من در سال 2017 در کتابم فناوری در مقابل بشریت ارائه کردم). مباحث مربوط به “آلودگی دیجیتال” ، حاکمیت داده ها ، سوء استفاده از داده کاوی ، دستکاری رسانه های اجتماعی از روند دموکراتیک و تعصب الگوریتمی هر روز بیشتر می شود …

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *