توسط: کاترین مایر | 12 مارس 2021
فرسودگی شغلی کارمندان طی چند سال گذشته به طرز نگران کننده ای زیاد بوده است ، اما در طی COVID-19 ، به نگرانی های جدیدی رسیده است.
هنگامی که شرکت نرم افزاری Limeade تنها چند ماه قبل از آغاز همه گیری ، از کارمندان خود تحقیق کرد ، آنها دریافتند که 42٪ از کارکنان در وضعیت نامناسبی هستند. هنگامی که آنها از کارکنان در مورد فرسودگی شغلی ، با گذشت چند ماه از COVID-19 ، دوباره پرسیدند ،این تعداد تا 72٪ افزایش یافت.
“تقریبا نیمی از کارمندان ما در حال حاضر در وضعیت بسیار نگران کننده هستند. اما در مقطع دوم زمانی ، تقریباً سه چهارم کارمندان دارای این وضعیت هستند. لیندسی لاگرید ، مشاور ارشد موسسه Limeade’s Limeade ، این هفته در جریان کنفرانس مجازی شرکت گفت ، “این بسیار بسیار نگران کننده است. این رنج انسان است ، این سو مصرف مواد است ، این استرس است که بر سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. این رنج مردم است. “
فرسودگی شغلی – که تحقیقات آن را توصیف می کند هنگامی که افراد در طول مدت طولانی بدون داشتن مهارت های شخصی و حمایت سازمانی برای حفظ سلامتی خود بسیار درگیر هستند – تأثیرات منفی هم در سطح شخصی و هم برای سازمان دارد. برای کارمندان ، می تواند منجر به کاهش بهره وری ، مسائل بهداشتی ، سو مصرف مواد ، افزایش اضطراب و افسردگی شود. برای سازمان ها ، فرسودگی شغلی منجر به تعهد کمتر ، غیبت بیشتر و هزینه مالی بیشتر می شود.
به گفته لیمید ، به ویژه زنان ، بطور نامتناسبی با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که 42٪ از مردان رفاه بسیار مثبت را گزارش می دهند ، فقط 11٪ از زنان رفاه بسیار مثبت را گزارش می دهند. وی گفت ، یک دلیل این امر طبیعت مراقبت از زنان است. در شرایط قرنطینه ، زنان بیشتری در خانه آموزش می بینند و از کودکان خود در خانه مراقبت می کنند در حالی که از راه دور نیز کار می کنند. اما علاوه بر این ، زنان به طور سنتی احساسات بیشتری دارند و سعی می کنند در طول بیماری همه گیر به خانواده ، دوستان یا همکاران خود کمک کنند ، که به نوبه خود می تواند آنها را سریعتر فرسوده کند.
به طور کلی ، بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که سلامت روان ، استرس و فرسودگی شغلی به دلیل COVID-19 سر به فلک می کشد ، همچنین نگرانی در مورد بیمار شدن ، نگرانی های اقتصادی ، مراقبت از اعضای خانواده و رنج بردن از انزوا ، تنهایی و مرزهای ناسالم بین کار و خانه زندگی را افزایش دهد.
کریستین بیلهایمر ، مدیر موفقیت مشتری در Limeade ، افزود که لازم است سازمان ها به این مشکل بپردازند.
وی گفت ، استراتژی ها می توانند دامنه را تعریف کنند ، از تعامل با کارمندان فراتر از کار – به عنوان مثال ، شروع جلسات با پرسیدن پرسش های شخصی ، سرگرم کننده یا بازی با چیزهای بی اهمیت ازسوی کارکنان – تا تشویق آنها برای مرخصی با حقوق ، برداشتن برخی مشکلات و انعطاف پذیری . همچنین کمک به آنها برای تعیین مرزهای بین خانه و زندگی شغلی بسیار مهم است – با تشویق آنها برای استراحت ناهار برای غذا خوردن با خانواده یا اصرار کردن آنها برای اینکه ایمیل ها را دایما بررسی نکنند.
فرسودگی شغلی و رفاه عمومی به طور جدایی ناپذیری با هم مرتبط هستند و این ترکیب در حال تبدیل شدن به یک مشکل حیاتی برای کارفرمایان است.
وی گفت: “فرسودگی شغلی واقعا رابطه جدی با استراتژی سلامتی شما در سازمان های شما دارد.” “این امر به طور مستقیم مرتبط است و اگر میزان بالای فرسودگی در سازمان خود را مشاهده می کنید ، حالا فرصتی برای دو برابر کردن یک استراتژی پشتیبانی قوی برای رفاه است.”