7 آگوست 2022-شریل وینوکور مانک -لوگوی تغییر نام تجاری جدید فیس بوک متا در گوشی هوشمند در مقابل لوگوی نمایش داده شده فیس بوک، مسنجر، اینتاگرام، واتساپ و آکیولوس در این تصویر تصویری که در 28 اکتبر 2021 گرفته شده است، دیده می شود.
دادو روویچ | رویترز
واتس اپ در حال حاضر به طور گسترده ای در بین مصرف کنندگان ایالات متحده محبوب است. اکنون متا پلتفرم توجه بیشتری به ایجاد پایگاه تجاری کوچک خود معطوف کرده است.شرکت مادر فیسبوک واتساپ بیزینس را در سال 2018 با ابزارهای رایگان و ساده راهاندازی کرد تا به کسبوکارهای کوچک کمک کند تا با مشتریان در تماس باشند و راهی برای تعامل مستقیم، جستجوی محصولات و نشان دادن علاقه به خرید آنها ارائه دهد.
به زودی این شرکت یک سرویس ممتاز را برای کسب و کارهای کوچک ارائه خواهد کرد و فرمت تبلیغاتی جدیدتری به نام «کلیک به پیام» را دو برابر میکند، که به مصرفکنندگان اجازه میدهد روی تبلیغ یک شرکت در فیسبوک یا اینستاگرام کلیک کنند و مستقیماً گفتگو را با آن کسب و کار در مسنجر، اینستاگرام یا واتس اپ آغاز کنند.
به گفته تحلیلگران، این ابتکارات به Meta توانایی افزایش درآمد تبلیغاتی، مرتبط ماندن با مشاغل کوچک و کسب درآمد افزایشی از خدمات ممتاز ارائه شده را می دهد.
متا (در آن زمان فیس بوک) واتس اپ را در اکتبر 2014 به قیمت حدود 22 میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان، ناظران صنعت بهدقت نشانههایی را دنبال میکنند که این شرکت قصد دارد از این پلتفرم درآمد بیشتری کسب کند. آن زمان اکنون می تواند فرا برسد.
«اگر من در هر یک از ویژگیهای متا بمانم و با استفاده از متا ارتباط برقرار کنم، سؤال بپرسم و خرید کنم – همه در پلتفرم – هیچ سیگنالی از دست نمیرود، و متا راحتتر است که بازده تبلیغات خود را به برند بگوید. مارک کلی، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد تحقیقات سهام در Stifel گفت. “از دست دادن سیگنال واقعاً چیزی است که امسال بر شرکت های رسانه های اجتماعی تأثیر گذاشته است.”
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیراً به جیم کرامر از CNBC گفته است که واتساپ «فصل بعدی» در تاریخ این شرکت خواهد بود. او خاطرنشان کرد که «کتاب بازی» شرکت در طول زمان، ایجاد خدماتی برای خدمت به مخاطبان گسترده و «مقیاسسازی درآمدزایی» پس از رسیدن به این هدف بوده است. و ما این کار را با فیس بوک و اینستاگرام انجام داده ایم. واتساپ واقعاً فصل بعدی خواهد بود و پیامهای تجاری و تجارت یک چیز بزرگ در آنجا خواهند بود.»
این پیام از سوی متا در زمان گذار برای شرکت و عدم اطمینان در بین سرمایه گذاران انجام می شود. این شرکت اخیراً گزارش کرده که درآمد از دست رفته است و سه ماهه دوم متوالی کاهش فروش را پیش بینی کرده است. سهام متا پلتفرم در سال جاری تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است. مارک زاکربرگ مبالغ هنگفتی را که در حال حاضر با ضرر است، روی آینده ای که در آن متاورس محرک رشد شرکت خواهد بود، شرط بندی کرده است. اما با توجه به شرط بندی خود بر روی متاورس تا یک دهه قبل از به ثمر نشستن، مدیر عامل متا تاکید کرده است که در کوتاه مدت این واتس اپ است که یکی از ابتکاراتی است که باید روی آن تمرکز کرد.
WhatsApp Business دو جزء دارد. برنامه WhatsApp Business برای مشاغل کوچک وجود دارد. همچنین پلتفرم WhatsApp Business، یک API، برای مشاغل بزرگتر مانند بانک ها، خطوط هوایی یا شرکت های تجارت الکترونیک وجود دارد. 1000 مکالمه اول در این پلتفرم هر ماه رایگان است. پس از آن، به ازای هر مکالمه، هزینه کسبوکارها محاسبه میشود که شامل تمام پیامهای ارسال شده در یک جلسه 24 ساعته، بر اساس نرخهای منطقهای است.
با اپلیکیشن رایگان، کسب و کارهای کوچک می توانند مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنند. آنها میتوانند پیامهای خودکاری را برای پاسخگویی به مشتریان، پس از ساعات کاری، با اطلاعاتی درباره کسبوکار، مانند منو یا مکان شرکتشان، تنظیم کنند. مشاغل می توانند از آن برای ارسال تصاویر و توضیحات محصول به مشتریان و همچنین سایر اطلاعاتی که ممکن است به آنها علاقه مند باشند استفاده کنند. سخنگوی شرکت گفت در حال حاضر امکان پرداخت از طریق واتس اپ وجود ندارد، اما این قابلیتی است که متا در نظر دارد.
ویژگیهای ممتاز برای کسبوکارهای کوچک – که در ماههای آینده عرضه میشوند – شامل توانایی مدیریت چتها در حداکثر ۱۰ دستگاه و همچنین لینکهای کلیک به چت واتساپ با قابلیت سفارشیسازی جدید برای کمک به کسبوکارها در جذب مشتریان در سراسر حضور آنلاین خود خواهد بود.