نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:53 ب.ظ

کانسپت الکتریکی جدید دوج که می تواند جایگزین چلنجر و چارجر شود

17 اوت 2022 -مایکل ویلند -خودروی مفهومی دوج چارجر دیتونا SRT

دیترویت – دوج  از خودروی مفهومی جدیدی به نام Charger Daytona SRT به عنوان پیش نمایشی از اولین خودروی پر قدرت تمام الکتریکی خود که در سال 2024 انتظار می رود، رونمایی کرد.

کوپه دو در اولین نگاه خودرویی است که انتظار می‌رود خودروی آینده باشدکه جایگزین خودروهای پر قدرت چلنجر و چارجر گازسوز کنونی دوج شود. این خودرو همچنین دارای چندین فناوری جدید است که به منظور ایجاد حس و رانندگی مانند یک ماشین پرقدرت سنتی است.

تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج که به خاطر وسایل نقلیه فوق‌العاده‌ای مانند مدل‌های 700 اسب بخاری هلکت این برند معروف است، طی یک نشست خبری گفت: «ما معتقدیم این خودرو ماهیچه‌های آمریکایی را بازتعریف خواهد کرد.

این خودروی مفهومی شبیه یک نسخه آینده‌نگر و در عین حال یکپارچه سازی با سیستم‌عامل دوج چلنجر فعلی با طراحی آیرودینامیک‌تر، اما قویتر به نظر می‌رسد. مهمتر از همه، قسمت جلویی دارای یک دهانه بزرگ برای عبور هوا است که شرکت آن را “R-Wing” می نامد.

“R-Wing” خودروی مفهومی دوج چارجر Daytona SRT دارای آرم Fratzog در وسط آن است.

به گفته این شرکت، جلو و همچنین گیربکس چندسرعته «فراتزونیک محفظه‌ای» و «eRupt» خودرو – نام‌هایی که برای فیلم‌های «بازگشت به آینده» مناسب هستند – در حال ثبت اختراع هستند.

گیربکس چند سرعته و اگزوز به ویژه منحصر به فرد هستند، زیرا وسایل نقلیه الکتریکی تنها با یک “دنده” حرکت می کنند و به غیر از صداهای ایمنی مورد نیاز، نسبتا بی صدا هستند.

خودروسازان به طور معمول از وسایل نقلیه مفهومی برای سنجش علاقه مشتری یا نشان دادن مسیر آینده یک وسیله نقلیه یا برند استفاده می کنند. این وسایل نقلیه قرار نیست به مصرف کنندگان فروخته شوند.

با این حال، Kuniskis می‌گوید که انتظار می‌رود بسیاری از فناوری‌ها و عناصر طراحی Charger Daytona SRT آن را به یک خودروی تولیدی تبدیل کنند.

او گفت: «این یک پروژه علمی نیست. “به نظر می رسد مانند یک دوج، مانند یک دوج و مانند یک دوج رانندگی می کند.”

Kuniskis گفت که انتظار می رود این خودرو الکتریکی تولید 2024 با سه سطح عملکرد متفاوت عرضه شود اما در نهایت به 9 سطح افزایش یابد. این خودروی مفهومی دارای پیشرانه 800 ولتی «بانشی» است.

دوج از انتشار معیارهای عملکرد مورد انتظار برای خودروی مفهومی یا خودروی عضلانی تولیدی که هنوز نامی برای آن گذاشته نشده است، خودداری کرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *