نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 10:23 ب.ظ

تحول دیجیتال به طور فزاینده ای در مورد بازبینی مدل کسب و کار تولید است

6 دسامبر 2021  شروتی گوپتا

در حالی که پذیرش فناوری و اتوماسیون در فرآیندهای تولید در دهه‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است، مدل‌های کسب‌وکار تولید تا حد زیادی ثابت مانده‌اند . سازمان‌ها مواد خام را خریداری می‌کنند، آنها را به یک محصول نهایی تبدیل می‌کنند و آن محصول را به مشتریان می‌فروشند. اما نشانه‌هایی وجود دارد که وضعیت موجود در حال تغییر است، زیرا بسیاری از شرکت‌های تجهیزات صنعتی در حال ساخت مدل‌های تجاری جدید با فناوری‌ها و داده‌های دیجیتال به عنوان محوراصلی کار خود هستند.

توانایی استفاده از بینش های مبتنی بر داده، ارزش پیشنهادی تولیدکنندگان را دوباره تعریف می کند. شرکت‌ها در حال ساختن پلت‌فرم‌های فناوری مبتنی بر اینترنت اشیا (IIoT) هستند تا راه‌حل‌های دیجیتالی را ارائه دهند که بهره‌وری را در سراسر شرکت تولیدی افزایش می‌دهد، و برخی از شرکت‌ها در حال ساخت محصولات متصل هستند که بینش‌هایی جدیدرا در مورد تجربه مشتری ارائه می‌دهند.

همه‌گیری ، نیاز بخش صنعتی به سرمایه‌گذاری دیجیتالی بیشتر در فناوری‌های ابری را آشکار کرده است تا امکان کار از راه دور، تعمیر و نگهداری تجهیزات از راه دور و نظارت، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌شده برای برنامه‌ریزی زمان خرابی، و فناوری‌هایی برای ردیابی کالاها و بهبود دید زنجیره تامین فراهم شود.

چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نه تنها برای بهبود کارایی داخلی، بلکه برای بازتعریف ارزش پیشنهادی شرکت‌ها به مشتریان از طریق فناوری و مدل‌های تجاری مبتنی بر داده انجام می‌شود. برخی از شرکت ها در حال توسعه فناوری های داخلی هستند، در حالی که برخی دیگر در حال خرید یا مشارکت با شرکت های فناوری هستند تا از این روند جلوتر بمانند. در نتیجه، نرم افزار در حال تبدیل شدن به عنصر رایج تر در معاملات ادغام و اکتساب صنعتی است.

اکثر شرکت‌های تولیدی تلاش‌هایی را برای تحول دیجیتال انجام داده‌اند، اگرچه دامنه بلوغ دیجیتال گسترده است. برخی از سازمان ها برای تعریف دامنه این تحول و آنچه که قصد دستیابی به آن را دارند تلاش می کنند، در حالی که برخی دیگر یک استراتژی دیجیتالی واضح برای انطباق با محیط صنعتی در حال تغییر دارند.

آنچه در این بخش آشکارتر می شود این است که تحول دیجیتال چیزی فراتر از استفاده از فناوری برای کارآمدتر کردن فرآیندها است – تغییر خود مدل کسب و کار است. همه گیری این تصور مجدد از مدل های تجاری و عملیاتی را تسریع کرده است زیرا شرکت ها از سازگاری با عدم اطمینان به شکوفایی در عدم اطمینان حرکت می کنند.

داده های معاملات امسال نشان می دهد که چگونه فناوری راه خود را به مدل های تجاری باز می کند. بروک ساترلند، تحلیلگر بلومبرگ، در ماه جولای نوشت: «در نیمی از سال 2021، بازار M&A  ( اتحاد و خرید )در حال افزایش است و خرید فناوری همچنان در اولویت است و حدود 7 درصد از حجم معاملات صنعتی ایالات متحده را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تا اکتبر 2021، معاملات نرم افزاری تقریباً 10٪ از معاملات M&A صنعتی را تشکیل می دادند.

معاملات قابل توجه اخیر شامل خرید شرکت ارائه دهنده نرم افزار صنعتی Aveva توسط اشنایدر الکتریک است. امرسون که سال گذشته ارائه‌دهنده نرم‌افزار عملیات صنعت نیرو، Open Systems International را خریداری کرد، اخیراً اعلام کرد که تجارت نرم‌افزار صنعتی خود را با Aspen Technology Inc ترکیب خواهد کرد. Regal Beloit اخیراً کسب‌وکار کنترل فرآیند و حرکت Rexnord را خریداری کرده است که مجموعه‌ای قوی از راه‌حل‌های صنعتی اینترنت اشیا دارد. این معاملات و سایر معاملات از این قبیل، حق بیمه را برای شرکت های نرم افزار صنعتی افزایش می دهد.

بسیاری از شرکت‌های صنعتی، تخصص حوزه خود را به‌عنوان تمایز نسبت به رقبای کم‌هزینه در نظر می‌گیرند و مدل‌های تجاری دیجیتال و نرم‌افزاری را اتخاذ می‌کنند که از این تخصص بهره‌برداری می‌کنند.

پیشگامان صنعتی مانند اشنایدر الکتریک، هانیول، راکول اتوماسیون، زیمنس، جنرال الکتریک و دیگران مدت‌هاست که پلتفرم‌های فناوری می‌سازند که این ویژگی‌های متمایز را با تجزیه و تحلیل استفاده از مشتری و داده‌های عملیاتی، به کارگیری تخصص دامنه و ایجاد بینش‌های قدرتمندی که می‌تواند بازی باشد، بزرگ‌نمایی و درآمدزایی می‌کند. تغییر به سمت مشتری این پلتفرم‌های مبتنی بر داده‌های  IIoT نه تنها بینش‌های تحلیلی قدرتمندی را ارائه می‌کنند، بلکه سفر دیجیتالی خود مشتری را نیز تسریع می‌کنند. با این بینش، شرکت ها می توانند خدمات ارزش افزوده مختلفی را برای کمک به مشتریان برای دریافت عملکرد بهتر از دارایی های خود ارائه دهند.

برخی از شرکت‌ها مانند کاترپیلار و جان دیر اکنون محصولات متصل را می‌فروشند. به عنوان مثال، تراکتورها و تجهیزات ساختمانی که داده‌های مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند تا بینشی ایجاد کنند که می‌تواند به افزایش بهره‌وری و کارایی آنها کمک کند. شرکت‌های صنعتی متوسط ​​باید از این فرصت استفاده کنند تا ارزیابی کنند که چگونه می‌توانند از داده‌های تولید شده از عملیات خود برای تقویت تخصص دامنه خود استفاده کنند و پورتال‌های جدیدی را برای مرتبط‌تر شدن با مشتریان خود باز کنند.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *