نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

27 خرداد 1403 12:32 ق.ظ

استفاده از تکنیک های یادگیری بزرگسالان برای آموزش امور تولیدی

استفاده از تکنیک های یادگیری بزرگسالان برای آموزش امور تولیدی

22 مارس 2024

هنگامی که از رهبران تولید در هیئت مشاوران مشارکت توسعه تولید پوردو (MEP) خواسته شد که به توسعه یک برنامه درسی برای گواهینامه عمومی در مهارت‌های تولید کمک کنند، آنها چند مورد غیرقابل مذاکره داشتند. جلسات یادگیری بزرگسالان برای به حداکثر رساندن مشارکت باید به صورت حضوری برگزار می‌شد و باید بر مهارت‌ها و شایستگی‌های عملی تأکید می‌کرد و در عین حال جنبه تحصیلی را به حداقل می‌رساند تا اضطراب احتمالی در مورد «بازگشت به مدرسه» از بین برود.

هدف ذینفعان این بود که برنامه درسی کمتر ترسناک باشد. آنها یک استاندارد درک مطلب در کلاس هشتم را بر خلاف معادل مدرک دبیرستانی ایجاد کردند. آنها فهمیدند که در حالی که بسیاری از سازندگان و افراد دارای تفکر مکانیکی در حل مسئله و یادگیری مهارت‌های عملی ماهر هستند، ممکن است از رویکردهای سنگین برنامه درسی که در زمینه‌های انتزاعی و دانشگاهی استفاده می‌شوند دوری کنند. بنابراین، یک برنامه درسی برای استفاده از روش‌های یادگیری بزرگسالان برای ایجاد مهارت‌های تولیدی بدون نیاز به مدارک تحصیلی گسترده ایجاد شد.

نتیجه برنامه مهارت‌های تولید برای موفقیت (MS4S) بود، یک اردوی راه‌اندازی 10 روزه برای کارگران سطح ابتدایی تا آنها را برای حرفه‌ای در تولید آماده کند. MS4S برای دسترسی به دو گروه طراحی شده است:

     کارگران غیرفعال: جمعیت‌های بدون خدمت و کم‌خدمت، مانند شهروندان «فرصت دوم» (که به افرادی اطلاق می‌شود که دوران زندان خود را به پایان رسانده‌اند و آماده بازگشت به نیروی کار هستند)، کم‌کار، بیکار و معلول.

     کارگران فعلی: افرادی که آماده تغییر شغل از بخش‌های غیرتولیدی و پذیرش استخدام‌های سطح ابتدایی هستند.

برنامه MS4S پس از تکرار موفقیت آمیز در مراکز اصلاحی در سراسر ایندیانا و تنسی با شهروندان شانس دوم معرفی شد. این برنامه برای سایر ایالت ها و سازمان ها مجوز گرفته است و نزدیک به 2000 نفر را به مهارت های عملی که برای پر کردن موقعیت های ضروری در تولید نیاز دارند، پس از رهایی از یک کانون اصلاح و تربیت مجهز کرده است.

نماینده پارلمان پوردو برنامه MS4S را گسترش داده است تا شامل آموزش های داخلی برای کارگران فعلی شود. رویکرد بوت کمپ در ارتقای مهارت کارگران، ایجاد مهارت‌های خاص، آموزش مدیران جدید خط مقدم و توسعه رهبران موفق بوده است.

بوت کمپ آموزش بزرگسالان آموزش را در کمترین زمان به حداکثر می رساند.

روش‌های متمرکز یادگیری بزرگسالان، همراه با قابلیت حمل و انعطاف‌پذیری، قالب بوت کمپ را به عامل مخفی برای به حداکثر رساندن آموزش در حداقل زمان تبدیل می‌کند. MS4S به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های سنتی آموزش بزرگسالان مرتبط با مدرک‌های دو ساله یا حتی برنامه‌های حرفه‌ای 16 هفته‌ای توسعه یافت. یک گروه ایده آل 12-15 شرکت کننده با 80 ساعت آموزش در یک دوره 10 روزه است. با این حال، سازمان یاد گرفته است که تا حد امکان انعطاف پذیر باشد، مانند یک روز فشرده کلاس برای پاسخگویی به نیازهای حمل و نقل و مراقبت از کودکان شرکت کنندگان.

علاوه بر امکانات اصلاحی، برنامه MS4S در مراکز آموزش بزرگسالان، تسهیلات ورود مجدد، مناطق آزادی مشروط، YMCAs و YWCAs، امکانات توانبخشی، امکانات تولیدی، و حتی رستوران‌هایی با فضاهای ملاقات انجام شده است. طیف گسترده‌ای از شرکت‌کنندگان، از دانش‌آموزان دبیرستانی و مدارس عادی تا بیبی بومرها را به خود جذب کرده است.

جنبه قابل حمل به این معنی است که شرکت کنندگان در ماشین ها آموزش ندیده اند. آنها در مورد اصولی که باید در یک کارگاه انتظار داشته باشند آموزش دیده اند. کارفرمایان تمایل دارند کارکنان جدید را در مورد نحوه استفاده از تجهیزات منحصر به فرد خود آموزش دهند. دوره آموزشی MS4S پوردو MEP دارای یک کیت متفاوت برای هر روز است – مانند اندازه گیری کیت تولیدی که شامل بلوک ها و ابزارهای اندازه گیری مختلف مانند بلوک های اندازه گیری، میکرومترها، کولیس ها و خط کش ها است.

برنامه درسی: تمرکز خود را بر شایستگی، یادگیری عملی حفظ کنید

در برنامه درسی این برنامه، هر روز به یک موضوع اختصاص داده شده است، با فعالیت های عملی که در کلاس درس گنجانده شده است. به جای الزام شرکت‌کنندگان به قبولی در یک آزمون کتبی در پایان روز برای اطمینان از کسب مهارت‌های مورد نیاز برای درخواست مشاغل تولیدی سطح پایه، آنها از نظر شایستگی و درک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در اینجا تفکیک برنامه درسی آمده است:

     مهارت های محل کار: انتظارات مربوط به کار تمام وقت و چگونگی تبدیل شدن به یک کارمند ارزشمند را پوشش می دهد. همچنین مهارت های نرم، مانند نحوه کار موثر با دیگران را پوشش می دهد.

     خواندن مطالب چاپی برای تولید: شامل خواندن و تفسیر چاپ های مهندسی مورد استفاده در تولید است.

     اندازه‌گیری برای تولید: شرکت‌کنندگان از ابزارهای اندازه‌گیری مختلفی که معمولاً در محیط‌های تولیدی یافت می‌شوند، از جمله کولیس، بلوک‌های اندازه‌گیری و مقایسه‌کننده‌ها استفاده می‌کنند.

     ابزارها و تکنیک های کیفیت: اصول اولیه چیستی مدیریت کیفیت، چرایی اهمیت آن و ابزارهایی که سازمان ها برای نظارت و بهبود کیفیت فرآیند استفاده می کنند را پوشش می دهد.

     حل مسئله و تحلیل علل ریشه ای:

کار آموزان یاد می گیرند که چگونه روش حل مسئله Plan-Do-Check-Act را برای حل یک مشکل شبیه سازی شده در یک محیط تولیدی پیاده سازی کنند.

     سیستم 5S: مفاهیم سیستم 5S و نحوه به کارگیری آنها را برای تبدیل یک منطقه تولید درهم و برهم به یک محل کار تمیز، منظم و کارآمد آموزش می دهد.

     ریاضی برای تولید: دانش آموزان مهارت های ریاضی پایه ای را که در یک محیط تولیدی استفاده می شود، یاد می گیرند یا مرور می کنند.

     اصول تولید ناب: اصول تولید ناب را پوشش می دهد و اینکه چگونه می تواند عملیات تولید را از طریق یک شبیه سازی سریع و عملی بهبود بخشد.

     ایمنی صنعت عمومی 10 ساعته OSHA دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه در محل کار در یک محیط تولیدی ایمن بمانند و یک کارت 10 ساعته OSHA عمومی صنعت دریافت کنند.

     ارتباط موثر و تفکر انتقادی: مهارت های مورد نیاز برای ارسال و دریافت پیام ها را به طور واضح و موثر توسعه می دهد. دانش آموزان مهارت های تفکر انتقادی را از طریق موقعیت های مرتبط با محل کار یاد می گیرند و تمرین می کنند.

از یادگیری بزرگسالان در سراسر سازمان خود استفاده کنید

با توجه به موفقیت MS4S، تیم Purdue MEP مدل مهارت‌های موفقیت برای یادگیری بزرگسالان را به چهار برنامه توسعه دیگر برای تولیدکنندگان گسترش داده است تا از آنها در داخل استفاده کنند. منوی آموزش کارکنان فعلی اکنون شامل موارد زیر است:

     مهارت های خدمات مشتری برای موفقیت

     مهارت های رهبری برای موفقیت برای رهبران خط مقدم

     مهارت های رهبری برای موفقیت برای مدیران

     مهارت های موفقیت – تکنسین کیفیت

کلاس های Frontline Leader و Managers به مدت یک روز کامل هر سه هفته یکبار، در مجموع نه جلسه در مدت شش ماه، تشکیل جلسه می دهند. هر شرکت کننده باید پروژه ای را برای تکمیل در محل کار با کمک مدرسان دوره انتخاب کند. به شرکت‌کنندگان تکالیف مربوط به پروژه‌شان داده می‌شود تا بین جلسات تکمیل کنند. این کلاس‌ها از مدل‌های یادگیری بزرگسالان پیروی می‌کنند که بر کاربردهای دنیای واقعی بر خلاف رویکردهای تئوری و آکادمیک تمرکز دارند.

درباره نویسنده

رانه استوارت

Ranae مدیر اجرایی ارشد مشارکت توسعه تولید پوردو، بخشی از شبکه ملی MEP است. او توسعه و مدیریت مشارکت‌های پردو MEP و همچنین تلاش‌های فراگیر برای مشارکت و آموزش سازمان‌ها در سراسر ایالت در مورد مأموریت MEP را انجام می‌دهد. او بر طرح‌های توسعه نیروی کار مرکز نظارت می‌کند، از جمله راه‌اندازی برنامه MS4S، که از سال 2018 نزدیک به 2000 نفر را آموزش داده است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *