نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:13 ق.ظ

دوربین هولوگرافیک مبتنی بر لنز مایع صحنه های سه بعدی واقعی را می گیرد

دوربین هولوگرافیک مبتنی بر لنز مایع صحنه های سه بعدی واقعی را می گیرد

6 مارس 2024 -توسط آکادمی علوم چین

دوربین هولوگرافی پیشنهادی عمدتاً از یک دوربین مبتنی بر یک لنز مایع با دیافراگم بزرگ و یک شبکه مبتنی بر مدل فیزیکی سرتاسری تشکیل شده است. اعتبار: دی وانگ، ژائو-سونگ لی

فناوری هولوگرافی می تواند اطلاعات میدان نوری کامل یک جسم ثبت شده را بازیابی کند، که کاربردهای مهمی در زمینه هایی مانند تصویربرداری میکروسکوپی بیولوژیکی و ریز دستکاری نوری دارد.

یکی از مرزهای مهم هولوگرافی، بازسازی صحنه های سه بعدی واقع گرایانه است. با این حال، توسعه و بکارگیری فناوری هولوگرافی به دلیل حجم عظیم داده در صحنه‌های سه‌بعدی و انسجام لیزری که منجر به سرعت پایین گرفتن صحنه‌های سه‌بعدی واقعی و نویز لکه‌های جدی تصویر بازتولید شده هولوگرافیک می‌شود، مانع از آن شده است.

در مقاله جدیدی که در Light: Science & Applications منتشر شده است، تیمی از دانشمندان به رهبری پروفسور Qiong-Hua Wang از دانشگاه Beihang چین، پروفسور Song-Lin Zhuang و Da-Wei Zhang از دانشگاه شانگهای برای علم و فناوری چین ، در توسعه یک دوربین هولوگرافیک که می تواند برای بدست آوردن هولوگرام صحنه های سه بعدی واقعی استفاده شود، همکاری کرده اند. این دوربین می تواند هولوگرام های باکیفیت را در 150 میلی ثانیه به دست آورد.

محققان از یک دوربین مبتنی بر یک لنز مایع با دیافراگم بزرگ و یک شبکه مبتنی بر مدل فیزیکی سرتاسر در دوربین هولوگرافیک استفاده کردند. لنز مایع با دیافراگم 10 میلی متر دارای ولتاژ رانندگی پایین، سرعت پاسخ سریع و طیف گسترده ای از قدرت نوری است که ضبط سریع و با کیفیت صحنه های سه بعدی واقعی را تضمین می کند.

علاوه بر این، شبکه هدایت مدل فیزیکی سرتاسر آموزش‌دیده می‌تواند به سرعت هولوگرام‌های باکیفیت صحنه‌های سه بعدی واقعی را که توسط دوربین مایع به دست می‌آید محاسبه کند. با استفاده از دوربین هولوگرافی پیشنهادی، بازسازی هولوگرافیک با کیفیت بالا از یک صحنه سه بعدی واقعی را می توان در عمق واقعی به دست آورد.

دوربین هولوگرافی دو گلوگاه اصلی فناوری هولوگرافی موجود را حل می کند، که عبارتند از دشواری در دستیابی سریع صحنه سه بعدی واقعی و کیفیت پایین تصویر بازسازی شده هولوگرافیک. انتظار می رود این فناوری به طور گسترده در بسیاری از زمینه ها مانند نمایشگر سه بعدی و رمزگذاری اندازه گیری استفاده شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *