نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 2:17 ب.ظ

دیسکی به اندازه دی وی دی که می تواند 1 میلیون فیلم را ذخیره کند

دیسکی به اندازه دی وی دی که می تواند 1 میلیون فیلم را ذخیره کند

22 فوریه 2024 – توسط باب یرکا، Tech Xplore

a، پیکربندی پرتو دوگانه برای نوشتن و خواندن با وضوح فوق العاده. b، فرآیند پوشش اسپین برای افزودن مواد، انتشار مواد و قالب‌گیری دیسک خالیc، ظرفیت یک دیسک در مقیاس نانو سه بعدی تقریباً معادل ظرفیت یک کتابخانه Blu-ray سطح پتابیت یا یک آرایه داده HDD است.

تیمی از مهندسان فوتونیک وابسته به چندین مؤسسه در چین، نوع جدیدی از DVD نوری را توسعه داده‌اند که قادر است تا یک پتابایت داده را در خود نگه دارد. این گروه از ماده جدیدی برای پوشش دی وی دی ها و تکنیک های لیزری جدید برای نوشتن داده ها استفاده کردند. نتایج در Nature منتشر شده است.

نوع دی‌وی‌دی‌هایی که در حال حاضر برای نگهداری فیلم‌ها و داده‌ها استفاده می‌شوند، ظرفیتی معادل 4.5 گیگابایت دارند که برای ذخیره‌سازی تقریباً دو ساعت ویدیو کافی است. داده ها با استفاده از لیزر برای حک کردن یک سری صفر و یک روی سطح آن نوشته می شود. در این تلاش جدید، تیم چینی با استفاده از یک رویکرد کاملاً جدید، راهی برای ذخیره داده‌های بسیار بیشتری بر روی یک DVD پیدا کرد.

روش جدید آنها شامل ذخیره سازی داده ها به صورت سه بعدی به جای تک لایه است. تیم دریافتند که می توانند داده ها را روی یک دیسک با حداکثر 100 لایه ذخیره کنند. برای ایجاد چندین لایه روی یک دیسک، تیم یک پوشش ویژه ایجاد کرد و سپس راهی برای حک کردن لایه‌های جداگانه با استفاده از الگوهای خاص نور و رنگ در پوشش ایجاد کرد که امکان حکاکی در مقیاس نانوذرات را فراهم می‌کرد. این به آنها اجازه داد تا داده ها را در سطح بی سابقه ای ذخیره کنند.

تیم تحقیقاتی اذعان می‌کند که پیش از تجاری‌سازی دی‌وی‌دی‌های آن‌ها هنوز چالش‌هایی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. در حال حاضر، روند نوشتن داده ها روی دیسک بسیار کند است و انرژی زیادی مصرف می کند—مشکلاتی که تیم معتقد است قابل اصلاح است. همچنین، هنوز مشخص نیست که هزینه ساخت چنین دی‌وی‌دی‌ها چقدر است و یا هزینه مصرف‌کنندگان چقدر است.

با این حال، تیم تحقیقاتی خوش‌بین هستند که در مسیر درستی قرار دارند و انتظار دارند دی‌وی‌دی‌هایی را بفروشند که قادر به ذخیره حجم عظیمی از داده‌ها هستند، نه تنها به مصرف‌کنندگان، بلکه به تأسیسات ذخیره‌سازی داده‌ها، مشاغل و شرکت‌های رسانه‌ای که به دنبال بهبود کیفیت محصولات آن ها هستند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *