نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اردیبهشت 1403 3:27 ب.ظ

هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال

هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال

15 دسامبر 2023- توسط دیوید بردلی، Inderscience-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مطالعه ای در مجله بین المللی سیستم های اطلاعات کسب و کار به بررسی تاثیر هوش مصنوعی (AI) بر بازاریابی دیجیتال پرداخته است. محققان دیدگاهی عمل‌گرایانه از آینده این حوزه بازاریابی ارائه می‌کنند و بر آنچه به عنوان مزایای ملموس ارائه شده توسط راه‌حل‌های هوش مصنوعی توصیف می‌کنند، تمرکز می‌کنند.

خود این تحقیق برای تسریع پذیرش فناوری‌های هوش مصنوعی در چشم‌انداز سریع در حال تحول بازاریابی دیجیتال طراحی شده است و از یک رویکرد جامع، ترکیب نظرسنجی‌ها، اکتشاف راه‌حل‌های هوش مصنوعی موجود، و تجزیه و تحلیل عمیق نتایج به‌دست‌آمده استفاده می‌کند.

اصطلاح هوش مصنوعی در طول دهه ها برای بسیاری از جنبه های مختلف مطالعه به کار رفته است. در ابتدا، شاید به ایده یک ماشین آگاه اشاره داشت. با این حال، در زبان عامیانه فن‌آوری مدرن، هوش مصنوعی معمولاً به معنای توسعه سیستم‌های رایانه‌ای است که می‌توانند وظایفی را که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند یادگیری، حل مسئله و تصمیم‌گیری با استفاده از الگوریتم‌ها و داده‌ها انجام دهند. این اصطلاح در سال‌های اخیر برای چنین سیستم‌هایی به کار رفته است که می‌توانند متن، تصویر، ویدیو، حتی موسیقی را از ورودی سریع کاربر که بر اساس داده‌های آموزشی سیستم برای تولید چیزی ظاهرا بدیع ایجاد می‌کند، تولید کنند.

لئاندرو پریرا، دانیل توماس، آلوارو دیاس، رناتو لوپس دا کوستا و روئی گونسالوز از موسسه دانشگاه لیسبون در لیسبون، پرتغال، از متخصصان بازاریابی دیجیتال هدفمند نظرسنجی کردند. آنها امیدوار بودند که با توجه به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، ارتباطات، فروش و بازاریابی محتوا، پتانسیل هوش مصنوعی را برای رفع نیازهای عمومی و خاص در دامنه های مختلف نشان دهند. این مطالعه همچنین میزان بلوغ استراتژی و تحلیل داده‌ها، تبلیغات آنلاین و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را در سال‌های اخیر نشان داد.

یافته های این تیم به مزایای بالقوه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در بسیاری از مناطق مختلف اشاره دارد. علاوه بر این، در حالی که آنها فضای زیادی برای رشد پیدا کردند، در حال حاضر راه حل های سفارشی هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال در دسترس پزشکان وجود دارد. در واقع، تقریباً تمام جنبه‌های بازاریابی دیجیتال که در نظرسنجی آنها مورد بررسی قرار گرفته‌اند، یک راه‌حل آماده هوش مصنوعی در دسترس دارند. آنها اشاره می کنند که با تکامل چشم انداز بازاریابی دیجیتال، ادغام هوش مصنوعی مزایای واقعی را از نظر کارایی، شخصی سازی و بینش استراتژیک به پزشکان نوید می دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *