نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 3:08 ق.ظ

کلیسای بارسلون پس از 141 سال سرانجام 4 برج خود را تمام کرد.

کلیسای بارسلون

اندی کوربلی -7 نوامبر 2023-La Sagrada Familia مالیات عمومی

این یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های اروپا است: تا حدی به این دلیل که هنوز بیش از 100 سال از شروع آن گذشته به پایان نرسیده است.

کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا در بارسلونا تنها چند سال تا تکمیل فاصله دارد، زیرا برج های متی، مارک، لوقا و جان به طور کامل ساخته شده اند. زمانی که برج نهایی به پایان برسد – که برای سال 2026 برنامه ریزی شده است – این ساختمان 144 سال پس از شروع به کار به پایان خواهد رسید.

طراح اصلی، معمار کاتالانی، آنتونی گائودی، می‌خواست نمای آن شامل 16 برج دوکی شکل باشد که هر کدام به یک شخصیت کتاب مقدس اختصاص داده می‌شد: 12 برج برای حواریون، 4 برج برای انجیل، یکی برای مریم و یکی برای عیسی.

اخیرا که آخرین عنصر مجسمه بر روی برج متی قرار گرفت و فردای آن روز، برج جان با عقاب تاج گذاری شد.باسیلیکا این پیروزی را در فیس بوک جشن گرفته شد.

برای مسیحیان محلی، آنها می توانند در 12 نوامبر برای مراسم افتتاحیه کلیسای، زمانی که چهار برج انجیلیان روشن می شوند، از این ساختمان لذت ببرند. آنها تا بعد از کریسمس همینطور خواهند ماند.

ارکستر سمفونیک بارسلونا اولین اجرای موسیقی را در ساگرادا فامیلیا اجرا کرد. این کنسرتو به رهبری  خوزه رافائل پاسکوال-ویلاپلانا، دارای رپرتواری بود که برای این مناسبت انتخاب شده بود که به همزیستی طبیعت، ایمان و هنر ارائه شده در هنر و مجسمه‌سازی ساگرادا فامیلیا ادای احترام می‌کرد.

برج‌ها آخرین تکه‌های این پازل عظیم، پیچیده و اغلب منقطع هستند که برای اولین بار پس از مرگ گائودی در سال 1926، زمانی که تنها 10 درصد از ساختمان به پایان رسیده بود، به مشکل برخوردند.

ادامه کارکه با جنگ های قرن بیستم قطع شد، بسیاری از کارهای بعدی باید از روی تخیل انجام می شد، زیرا مدل های اصلی گائودی از بین رفته بودند. ساگرادا فامیلیا در سال 2010 توسط پاپ بندیکت شانزدهم تقدیس شد، بیش از 20 سال پس از آن که به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

اکنون فقط برج عیسی ناتمام مانده است و وقتی داربست در نهایت پایین کشیده شود، بلندترین کلیسای جامع اروپا با ارتفاع 566 فوت (172.5 متر) به اضافه یک صلیب 56 فوت (17 متر) خواهد بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *