نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:25 ق.ظ

مهم‌تر از مدیریت فناوری مدیریت نوآوری است

بازگشت سرمایه ۳ هزار درصدی با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه نفت

25-7-1402

بازگشت سرمایه ۳ هزار درصدی با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه نفت

شناسه خبر : 9388 | تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ – ۰:۰۳ | تعداد دیدگاه : 0 |

نفت نما: رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت با اشاره به اینکه نقش تحقیق و توسعه (R&D) در ارزش افزوده زیاد است، گفت: اگر در بخش تحقیق و توسعه صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود تا ۳ هزار درصد شاهد برگشت سرمایه خواهیم بود.

به گزارش نفت نما، محمداسماعیل کفایتی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ تیرماه) در دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در انرژی و مواد با اشاره به اینکه باید از روش‌های سنتی و قدیمی عبور کنیم، گفت: مهم‌تر از مدیریت فناوری مدیریت نوآوری است و وجود پارک فناوری و نوآوری بر این اساس است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور به ازای هر بشکه نفت خام ۳۲۰ دلار ارزش افزوده ایجاد می‌شود، در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم ۳ هزار و ۴۰۰ دلار است، افزود: جز فناوری و نوآوری راهی برای حل این چالش وجود ندارد.

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت اظهار کرد: با وجود پیشتاز بودن وزارت نفت در حوزه دانش‌بنیان، اما این حوزه روی زمین مانده و کارهای انجام‌شده در این حوزه کافی نیست.

کفایتی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی سهم فناوری و نوآوری را در تولید تکلیف کند، گفت: در کجای دنیا تولید به‌معنای خام‌فروشی است. امروز تولید در کشور ریسک بالایی دارد، زیرا قوانین علیه تولید است.

وی ادامه داد: باید از خام‌فروشی عبور کنیم و تولید را متفاوت از تجارت بدانیم و به زنجیره ارزش به‌معنای واقعی فکر کنیم.

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت تصریح کرد: بهینه‌سازی از طریق فناوری و دانش مدیریت از اهداف اصلی این مجموعه است.

کفایتی با اشاره به اینکه در کشور شرکت‌هایی وجود دارد که به‌معنای واقعی لاینسس تولید می‌کنند و می‌توانند صادر کنند و به فروش برسانند، گفت: به جای استفاده از لاینسس خارجی، می‌توانیم از دانش نیروی داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: امروز در دانشگاه‌ها کارآفرینی مهم‌ترین مسئله موجود است و با وجود تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان باید به بحث کارآفرینی دانش‌بنیان صنعتی و فناوری به‌صورت جدی پرداخته شود.

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت اظهار کرد: آمادگی لازم برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب را که قطب انرژی دانشگاه آزاد اسلامی است، داریم و افزایش تولید نفت با راه‌حل فناوری و نوآوری امکان‌پذیر است.

دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نو در مواد و انرژی باحضور هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت، رضا کاظم‌نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش و جواد محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت (باشگاه کوشک) برگزار شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *