نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 5:39 ق.ظ

مولکول تازه شناسایی شده می تواند کلیدی برای هدف قرار دادن چاقی و پوکی استخوان باشد

19 اوت 2023-دکتر چارلز کاکس – موسسه قلبی ویکتور چانگ

دانشمندان استرالیایی مولکولی را شناسایی کرده اند که می تواند کلید توسعه داروهای مبتنی بر پپتید را برای هدف قرار دادن چاقی، پوکی استخوان و بیماری های التهابی داشته باشد.

محققان موسسه قلبی ویکتور چانگ در حال روشن کردن چگونگی تنظیم این مولکول کوچک حسگرهایی هستند که در بسیاری از فرآیندهای بدن نقش دارند – از جمله اینکه سلول های عصبی در پوست چگونه می توانند وقتی دیگران ما را لمس می کنند، حس کنند.

آنها بر این باورند که اکنون می‌توان روش‌های درمانی جدیدی طراحی کرد که می‌توانند فعالیت حسگرها را که به کانال‌های یونی PIEZO نیز معروف هستند، کاهش دهند یا کاهش دهند.

اولین هدف چاقی و بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان خواهد بود.

دکتر چارلز کاکس، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «اینها مولکول‌های واقعاً کلیدی هستند که دائماً اطلاعاتی را در اختیار مغز قرار می‌دهند، مانند محل قرارگیری بدن ما در فضا، حس لامسه و حتی درد».

این مولکول متقابلی که ما شناسایی کرده‌ایم نشان‌دهنده کلیدی است که ما را قادر می‌سازد این کانال‌ها را که به طور گسترده در بدن بیان می‌شوند، تنظیم کنیم، به همین دلیل است که می‌تواند برای طیف وسیعی از بیماری‌ها در آینده مفید باشد.

دکتر کاکس و همکارانش از میکروسکوپ کرایو الکترونی پیشرفته برای یافتن چگونگی اتصال این پروتئین به کانال های یونی PIEZO استفاده کردند.اکنون که این پروتئین شناسایی شده است، اعتقاد بر این است که اکنون می تواند اصلاح شود و به درمان های مبتنی بر پپتید تبدیل شود.

دکتر کاکس گفت: «ما معتقدیم که می‌توانیم فعالیت کانال‌هایی را که در استحکام استخوان‌های ما نقش دارند، تقویت کنیم – که نه تنها می‌تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند، بلکه به کسانی که قبلاً رنج می‌برند نیز کمک می‌کند.»

این مکانیسم جدید همچنین می تواند به مبارزه با چاقی که یک عامل خطر مهم برای همه بیماری های قلبی عروقی است کمک کند. همانطور که ما غذا می خوریم، معده ما کشیده می شود و مولکول ها تحریک می شوند و به مغز می گویند که معده پر است. با تقویت فعالیت این مولکول‌ها، ممکن است بتوانیم مغز را تحریک کنیم که فکر کند خیلی زودتر پر شده است و سیری را تقلید می‌کند.

کاکس و تیم او بر این باورند که این مولکول همچنین می تواند برای هدف قرار دادن بیماری های التهابی و همچنین بیماری های قلبی عروقی در آینده سازگار شود.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *