نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:07 ب.ظ

چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار» چگونه گذشت؟

23-4-1402

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با سخنرانی فاطمه حمیدی‌فر مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سمنان برگزار شد.

چهارمین همایش ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب وکار» توسط مرکز تحقیقات کارآفرینی و ایده پردازی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و با حضور مؤثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهریار، آق قلا، شاهرود، دامغان ،گرمسار، مهدی شهر و مرکز صباشهر، دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد سمنان (کارستان)، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و کانون بسیج اساتید واحد سمنان در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استانداری سمنان، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز آموزش عالی پالنده صاف، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت برق منطقه‌ای سمنان و شرکت زرکاوان کیان از دیگر حامیان این کنفرانس علمی بودند.

تعداد ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۵ مقاله زبان انگلیسی و ۱۶۵ مقاله فارسی است و از مجموع ۱۶۵ مقاله فارسی پذیرش شده تعداد ۱۲۳ مقاله به صورت ارائه شفاهی و ۴۲ مقاله به صورت پوستر مورد ارزیابی قرارگرفت. چکیده مقالات در کتاب کنفرانس به چاپ رسیده و اصل مقالات در مجموع مقالات ارائه خواهند شد.

دانشگاه آزاد اسلامی، پیشگام نهادهای علمی کشور در حوزه‌های خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی

حمیدی‌فر در چهارمین کنفرانس ملی مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فرایندهایی که به عنوان هدف‌های راهبردی برای خود در نظر گرفته به دنبال یک دانشگاهی است که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بتواند، در حوزه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی پیشگام نهادهای علمی کشور باشد.

وی ظهار کرد:  نوآوری کارآفرینانه یک فرایند کلی است که با یک ایده جدید یا اختراع جدید شروع می‌شود و در کاربرد نهایی با تجاری‌سازی خاتمه می‌یابد. کارآفرین نیز پدیده‌ای پیچیده است به عنوان یک فرایند مستمر اجتماعی تلقی و تأثیرات چند وجهی میان افراد، فرصت‌ها و کسب کارها دارد و موتور محرکه توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محسوب می‌شود.

چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار» چگونه گذشت؟

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند تحول و تعالی این دانشگاه با معرفی دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاهی پرورشگر و توسعه دهنده فضای انقلابی در جامعه، تعلیم و تربیت را مهمترین سرفصل و اصلی تریت محور راهبردی این سند دانست و گفت: تعلیم و تربیت، مهارت افزایی، پرورش متخصصین متعهد،روز آمد و خلاق، همراه با رشد فضایل اخلاقی و فرهنگی از اهداف این دانشگاه است.

وی بیان کرد: دستیابی به دانشگاهی سرآمد و پاسخگو که در تمدن سازی اسلامی و پاسخگویی به مسائل و چالش‌های حال و آینده جامعه مشارکت مؤثر دارد و دانشگاهی کارآمد و پایدار از دیگر محورهای راهبردی تعریف شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

حمیدی‌فرگفت: ساماندهی زیست بوم نوآوری و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسعه فناوری و نوآوری، شبکه سازی کسب‌وکارهای دانش بنیان منطبق با فرصت‌های محلی و با محور سراهای نوآور، نقش آفرینی و کمک مؤثر واحدهای دانشگاهی به شکل‌گیری زیست بوم‌های محل نوآور را از رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی معرفی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان تصریح کرد: توانمندسازی پژوهشگران دانشگاهی و فرهنگ سازی کسب وکارهای نوآور در محیط دانشگاه، ترویج بسترسازی و تسهیل تجاری‌سازی و بازاریابی فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان، ذی‌نفع کردن مؤثر کنشگران نظام پژوهش دانشگاه در فرایند تجاری‌سازی علم، هماهنگ سازی و تحقق زنجیره ارزش ایده تا محصول در نظام آموزش، پژوهش و فناوری، از راه‌کنش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی است. 

کارآفرینی و خلاقیت پاسخگوی نیازهای جامعه بشری امروز است

چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار» چگونه گذشت؟

مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز اظهار کرد: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود، پرداختن به این مقوله اساسی یعنی کارآفرینی است. امروزه در جوامع دانش بنیان دامنه تاثی رکارآفرینی بسیار وسیع بوده به نحوی که از تغییر در ارزش‌های اجتماعی، تا رشد شتابان اقتصادی، اشتغال زایی، توسعه دانش و فناوری، شناخت و گسترش بازارهای جدید، ساماندهی و بهره‌گیری اثربخش از منابع، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری و افزایش ثروت در جامعه را دربرمی‌گیرد.

وی بیان کرد: به طوری کلی کارآفرینی پدیده فنی – اقتصادی جدیدی است که طی دهه‌های اخیر جهان اقتصاد و صنعت را با پیامدهای شگفت خود متحول ساخته است، به علاوه در دنیای پیچیده امروز که نیازهای اولیه انسان به نهایت اشباع خود رسیده است، کارآفرینی و خلاقیت بی‌شک تنها راه ممکن برای ادامه رشد اقتصادی است.

منصوری افزود:  با بروز نرخ فزاینده تغییر و تحولات در حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی، تلاش کارآفرینان و علم مدیران کسب‌وکار در صورتی اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی تحت آموزش خویش را به دانش، مهارت و ویژگی‌های کارآفرینان و مدیران تجهیز و روحیه کارآفرینی را در آنها پرورش دهند و در این مسیر با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های علمی و استراتژی‌های کاربردی در راستای بحث و تقویت فرهنگ، روحیه و رفتار کارآفرینی میان آحاد جامعه به طور اعم و دانشجویان دانشگاهیان به طور اخص تلاش کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر دانشگاه‌ها به واسطه آنکه محل کسب علم ومعرفت هستند و شناخت و دانش است که حد و اندازه نیازهای انسان را تعیین می‌کند؛ بنابراین باید اذعان کنیم دانشگاه بر لبه‌های مرزی وجود انسان‌ها و جوامع انسانی قرار می‌گیرند، شاید بیش از هر جای دیگری منطقی باشد خلاقیت و نوآوری را از دانشگاه‌ها و جوامع مرتبط با آنها انتظار داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی استان سمنان گفت: کارآفرینان با نوآوری‌ها و دستاوردهای عظیم خود گام‌های موثری را در راستای حمایت از کار و کارآفرینی برمی‌دارند و تجربیات عملی و ایجاد انگیزه موثر در افراد و بالاخص دانشجویان را موجب می‌شوند. 

منصوری عنوان کرد: بر این اساس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به برگزاری سلسله همایش‌های ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار»  با هدف گرد هم آوردن محققان حوزه کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین که در تحقیق، مدیریت، توسعه نوآوری و کارآفرینی در کسب‌وکار، در سازمان‌های مهارتی مشارکت دارندبه منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و کاربردی در این زمینه اقدام کرده است.

چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار» چگونه گذشت؟

یونس وکیل الرئایا دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار هم اظهار کرد: با برگزاری این همایش، فرصتی فراهم آمد تا دانشجویان و اعضای هیئت علمی به توانمندسازی و قابلیت‌های کارآفرینیان و مدیران کسب‌وکار و نیز نحوه استفاده و تعامل آنها با بخش خصوصی در راستای توسعه کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان آشنا شده و به یادگیری الگوها و مدل‌های بین‌المللی در ارتباط با توسعه نوآوری و کارآفرینی ترغیب شوند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بیان کرد: این کنفرانس به طور کلی به موضوعات بین رشته‌ای متعددی پرداخته است که می‌تواند به عنوان ابزاری برای نوآوری و کارآفرینی، نوآوری اجتماعی و کارآفرینی، کارآفرینی زنان، کارآفرینی روستایی و خانوادگی، نوآوری مدل‌های آموزشکارآفرینی در دانشگاه‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و کارآفرینی در شهرهای هوشمند تبدیل شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *