نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:26 ق.ظ

قانون جهش تولید؛ فرصت مشارکت بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور

به نقل از خبرگزاری علم و فرهنگ ۱۴۰۲-۱۰-۲۷

نشست مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری روز سه شنبه ۲۶ دی ماه برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد.
مهندس میثم یوسفی رییس مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن معرفی کامل برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بذر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری و کارآفرینی به وجود می‌آید.
وی در ادامه از برنامه‌های حمایتی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان صحبت کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های رشدی، متعلق به اعضای هیات علمی است که بسیاری از این شرکت‌ها، خروجی مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک می‌باشند.
مهندس محمد رضایی سرپرست ناحیه نوآوری تهران با بیان اینکه این ناحیه، پلی بین صنایع سنتی و فناوری‌های نوین و دستیابی به اهداف تحول دیجیتال به شمار میرود، گفت: اهداف و برنامه‌های این ناحیه با محوریت شعار زندگی پایدار، سبز و هوشمند تعریف و تدوین می‌شود.
رضایی در خصوص افق ترسیمی ناحیه نوآوری تهران اظهار داشت: شکل‌گیری اکوسیستم فناوری تهران، خوشه‌سازی فناوری، ریسک‌زدایی و تسهیل راه‌اندازی کسب وکارهای نوآورانه و ارتقای اقتصاد شهری از جمله افق ترسیم شده این ناحیه می‌باشد.
دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از سیر فعالیت‌های نواحی نوآوری در ایران صحبت کرد و گفت: در ناحیه نوآوری تهران، دانشکدگان و نهادهای وابسته به دانشگاه تهران حضور دارند و این ظرفیت در دسترس، مزیت منحصربه فردی برای ناحیه نوآوری تهران به شمار می‌رود.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه به تشریح اهمیت تسری قوانین پارک‌های علم و فناوری و مناطق آزاد برای نواحی نوآوری پرداخت و خاطر نشان کرد: این موضوع درحال پیگیری است و در تلاشیم تا آن را با همکاری نهادهای قانونی و اجرایی و حمایت‌های آن‌ها عملیاتی کنیم.
دکتر مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به وجود ظرفیت‌های گوناگون در نظام اجرایی کشور اظهار داشت: با در نظر داشتن امکانات و ابزارهای موجود، زمینه‌های همکاری در خصوص پیشنهادات پارک علم و فناوری فراهم خواهد شد.
دکتر الیاسی از قانون جهش تولید به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف نواحی نوآوری یاد کرد و گفت: این قانون می‌تواند فرصتی برای ایجاد مشارکت میان بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور باشد.
در بخش دیگر این نشست، از شرکت‌های داهیان پزشکی پیشرو، هیرونگار پارس و ایلیا بنیان دانش مستقر در پارک علم و فناوری و همچنین پروژه‌های عمرانی پارک علم و فناوری بازدید به عمل آمد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *