نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:29 ق.ظ

هلندی ها کشفی شبیه به «استون هنج» 4000 ساله را رونمایی کردند

21 ژوئن 2023 – اعتبار: Gemeente Tiel

باستان شناسان هلندی یک مکان مذهبی با قدمت حدود 4000 سال – که در رسانه های این کشور “استون هنج هلند” نامیده می شود – را کشف کردند که شامل یک گوردخمه به عنوان تقویم خورشیدی است.

گوردخمه که شامل بقایای حدود 60 مرد، زن و کودک بود، دارای گذرگاه‌هایی بود که در طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین روزهای سال، خورشید مستقیماً از آنها می‌تابید.این اولین بار است که سایتی مانند این در هلند کشف می شود.

حفاری در اطراف موسوم به “محفظه در فضای باز” در سال 2017 در روستای کوچکی در حدود 50 کیلومتری جنوب شرقی اوترخت آغاز شد که نتایج آن به اطلاع عموم رسید.دانشمندان با مطالعه تفاوت در ترکیب و رنگ خاک رس، سه گوردخمه را در حفاری ها در چند کیلومتری سواحل رودخانه وال پیدا کردند.تپه اصلی حدود 20 متر (65 فوت) قطر دارد و گذرگاه‌های آن برای خدمت به عنوان تقویم خورشیدی ردیف شده‌اند.

باستان شناسان گفتند: مردم از این تقویم برای تعیین لحظات مهم از جمله روزهای جشن و برداشت استفاده می کردند.

NOS، رادیوی ملی هلند، افزود: «این تپه آدمی را به یاد استون هنج، بنای اسرارآمیز معروف ماقبل تاریخ در بریتانیا می‌اندازد، جایی که این پدیده نیز در آن رخ می‌دهد».

دانشمندان همچنین دو تپه کوچکتر دیگر را کشف کردند. به گفته باستان شناسان، این سه تپه برای حدود 800 سال به عنوان محل دفن مورد استفاده قرار می گرفتند.آنها کشف جالب دیگری کردند: یک مهره شیشه ای در داخل یک قبر که پس از تجزیه و تحلیل مشخص شد که منشأ آن بین النهرین، عراق امروزی است.

کریستین ون در لینده، محقق ارشد، گفت: “این مهره مسافتی حدود 5000 کیلومتر را طی کرد، چهار هزار سال پیش.”

استین آرنولدوسن، استاد دانشگاه گرونینگن، اضافه کرد: «شیشه در اینجا ساخته نشده است، بنابراین مهره باید یک آیتم دیدنی بوده باشد، زیرا برای مردم در آن زمان یک ماده ناشناخته بود.

او به NOS گفت که مهره بین‌النهرین ممکن است برای مدت طولانی وجود داشته باشد تا در نهایت به منطقه اطراف Tiel که در هلندی Betuwe نامیده می‌شود، ختم شود.

آرنولدوسن می‌گوید: «در آن زمان‌ها چیزهایی رد و بدل می‌شد. مهره ممکن است صدها سال قبل از رسیدن به Tiel در بالای زمین بوده باشد، اما البته لازم نبود که اینطور باشد.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *