نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 12:21 ق.ظ

تنها 8 درصد از مصالح ساختمانی مورد استفاده در هلند دایره ای هستند

4 آگوست 2022

با درصد بازیافت و استفاده مجدد 88 درصد، به نظر می رسد که محیط ساخته شده هلندیدر این امر پیشتاز است. در حالی که میزان زباله های بازیافت شده قابل توجه به نظر می رسد، اما عمدتا برای کاربردهای کم درجه مانند ساخت و ساز جاده استفاده می شود، که یک منبع بالقوه ارزشمند را قفل می کند و ارزش آن را کاهش می دهد. تنها 8 درصد از مواد مورد استفاده برای ساخت و ساز از موادی می آیند که دوباره استفاده می شوند. گزارش شکاف دایره ای برای محیط ساخته شده در هلند، که توسط Circle Economy و Metabolic آغاز شده است، به وزارت زیرساخت و مدیریت آب و همچنین FNV، مرکز اتحادیه های کارگری ملی و CNV، فدراسیون اتحادیه های کارگری هلند ارائه شد. . این گزارش نقاط دردناک و همچنین راه حل های مشخص را برای بخش ساخت و ساز دایره ای تر برجسته می کند.

‌مشکلات در بخش ساخت و ساز در حال افزایش است

بسیاری از بحران‌های عمده در هلند در بخش ساخت‌وساز به هم نزدیک می‌شوند: بزرگترین کمبود نیروی کار در سال‌های اخیر، بحران نیتروژن، کمبود عظیم مسکن، رشد سریع کمبود مواد خام و تغییرات آب و هوایی. بخش ساخت و ساز بزرگترین مصرف کننده مواد خام است که 40 درصد مصرف انرژی و 30 درصد مصرف آب را به خود اختصاص داده است. این بخش در حال کار بیش از حد است و باید تمام موانع را برای پاسخگویی به تقاضا انجام دهد. دولت انتظار دارد تا سال 2025 هر سال 75000 خانه جدید ساخته شود. یکی از راه حل های پیشنهادی ساخت و ساز پایدار و دایره ای است، بنابراین می توان کارهای بیشتری را با کمتر انجام داد و از مواد اولیه به نحو احسن استفاده کرد. با این حال، بخش ساخت و ساز هنوز تنها در آغاز روند دایره ای است. مهارت‌های متفاوتی نیاز است، روشی متفاوت برای برخورد با ضایعات و روشی متفاوت برای انجام کسب‌وکار به طور کلی، اما چگونه؟ این گزارش با چهار سناریو چه می‌شود برای تغییر روند، به این سؤال پاسخ می‌دهد.

آنچه باید تغییر کند

این گزارش نشان می دهد که بخش ساخت و ساز هلند بسیار کمتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. فقط 8 درصد دایره ای است و کاربرد معادل یا حتی بهبود یافته ای در فرآیند ساخت پیدا می کند. با این حال، دلیلی برای خوش بینی وجود دارد. Jacco Verstraeten-Jochemsen از Circle Economy; هلند به خوبی آماده است تا بتواند به یک اقتصاد دایره ای تبدیل شود. این بخش دارای ابتکارات بزرگی است، زیرساخت ها وجود دارد و تغییر ذهنیت در حال انجام است. اما اقدامات برنامه ریزی شده هنوز در مقیاس بزرگ اعمال نمی شود Circle Economy Metabolic – با همکاری شرکا – راه حل های مشخصی را برای مشاغل، سیاستمداران ملی و محلی، برنامه ریزان شهری و اتحادیه های کارگری توسعه دادند. برخی از راه حل های کلیدی که این گزارش پیشنهاد می کند عبارتند از:

  • سرمایه گذاری در سرمایه انسانی بخش ساخت و ساز 685000 نفر را استخدام می کند، اما در یافتن کارگران جدید مشکل دارد و کارگران فعلی به سن بازنشستگی نزدیک می شوند. علاوه بر این، کارگران فعلی در حال حاضر مهارت های مناسبی برای شکل دادن به این گذار به شکل دایره ای تر ندارند. از آنجایی که بسیاری از مشاغل به سمت گذار دایره ای تغییر خواهند کرد، آموزش مجدد و همچنین تغییر فرهنگ به سمت یادگیری مادام العمر ضروری خواهد بود. سرمایه گذاری در شرایط کاری بهتر نیز مهم است: هم از نظر مالی و هم از نظر بهداشت و ایمنی.
  • یک زمین بازی منصفانه ایجاد کند. در حال حاضر، استراتژی های دایره ای هنوز با همتایان معمولی و خطی خود قابل رقابت نبوده اند، زیرا اثرات منفی محیطی در قیمت گذاری مواد و فرآیندهای خطی لحاظ نمی شود. به طور خلاصه: راه حل های پاداش با تأثیر کمتر بر محیط زیست، به عنوان مثال از طریق مالیات یا سایر مشوق ها. برای امکان پذیر ساختن مدل های کسب و کار دایره ای جدید، سرمایه گذاری بیشتری در نوآوری و نیروی کار مورد نیاز برای ساخت با مصالح ثانویه مورد نیاز است.

در مورد گزارش

در سال 2019، Circle Economy اولین گزارش شکاف دایره ای (CGR) را با هدف قابل اندازه گیری اقتصاد دایره ای در مقیاس جهانی منتشر کرد. Circle Economy همچنین از روش CGR در سطوح ملی و منطقه ای استفاده کرده است. این تحقیق که با همکاری متابولیک و C-Creators و با حمایت بنیاد Goldschmeding و De Hoge Dennen توسعه یافته است، اولین تحقیقی است که در سطح بخش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. هدف گزارش شکاف دایره ای برای محیط ساخته شده، ارائه بینشی در مورد اینکه چگونه مداخلات دایره ای می تواند به تغییر سیستمیک در محیط ساخته شده کمک کند. بزرگنمایی در یک بخش خاص به Circle Economy کمک می کند تا بینش بهتری نسبت به انتقال و مفاهیم و الزامات عملیاتی و پرسنلی به دست آورد. هدف این پروژه اندازه‌گیری پیشرفت در راستای دستیابی به هدف هلندی که تا سال 2050 کاملاً دایره‌ای است، است. همچنین اثرات بالقوه اشتغال چهار استراتژی کلیدی برای دستیابی به آن هدف را بررسی می‌کند.

https://www.circle-economy.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *