نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:29 ب.ظ

پیش بینی بازدید 100هزارنفری از نمایشگاه اینوتکس 2023

20-2-1402

معاون فنی و مهندسی پارک فناوری پردیس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه اینوتکس امسال بازدید کنند و شاهد رشد ۳۰ درصدی در تعداد بازدیدکنندگان باشیم.

پیش‌بینی بازدید 100 هزار نفری از نمایشگاه اینوتکس 2023

به گزارش خبرنگار سیتنا، رویداد نوآوری مجلس با ارائه نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری و کارکرد نظارتی مجلس در سالن جلسات فن‌بازار پارک فناوری پردیس و با سخنرانی قرائیان معاون فنی و مهندسی پارک فناوری پردیس آغاز شد.

پیش بینی بازدید 100 هزار نفر از نمایشگاه اینوتکس 2023

قرائیان معاون پارک فناوری پردیس در این مراسم ضمن بیان اینکه امسال دوازدهمین سال رویداد اینوتکس را برگزار میکنیم، اظهار کرد: میهمانانی از دو کشور خارجی به امسال اینوتکس اضافه شدند همچنین در پاوین ای ۸، هشت کشور اسلامی دارای غرفه هستند.

معاون پارک فناوری پردیس افزود: پیش بینی میکنیم بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه امسال بازدید کنند و شاهد رشد ۳۰ درصدی در تعداد بازدیدکنندگان باشیم.

قرائیان ادامه داد: رفع نیازهای مطرح شده در این بخش معطوف به هوش مصنوعی خواهد بود زیرا رکن اصلی انقلاب صنعتی چهارم هوش مصنوعی بوده است و تلاش ارکان کشور باید برای رشد این فناوری است تا از کشورهای منطقه عقب نمانیم.

وی تاکید کرد: این نیازها می تواند با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود و اتفاقات مثبت رو به جلویی را رقم خواهد زد.

معاون پارک فناوری پردیس بیان کرد: در پارکهای فناوری نوآوری ها در نهایت به تولید ثروت ختم میشوند و این رویداد نزدیک به ماموریت های ماست. این اتفاقات اصلی مورد اقبال مسوولان قرار دارد و در این زمینه همکاران ما در فن بازار ایران هزار میلیارد تومان هم‌رسانی داشتند.

قرائیان با بیان اینکه این همرسانی فن بازار با ایده آل فاصله دارد اما دلگرم کننده است، ابراز کرد: در پارک های فناوری حاضر می شویم تا نسبت به آینده امیدوارتر شویم و متوجه کارهای خوب و اقداماتی که باید انجام شود بشویم.

معاون پارک فناوری پردیس عنوان کرد: در نظر داریم گسترش فرهنگ هم‌رسانی را در پارک فناوری پردیس ایجاد کنیم و  این نگاه در سطح جامعه ترویج پیدا کند.

نوآوری به درون حکمرانی خواهد رفت

در ادامه سید مجتبی احمدنیا، مدیر توسعه نوآوری مرکز نوآوری قوه مقننه اظهار کرد: مرکز نوآوری قوه مقننه از سال ۱۴۰۱ آغاز شروع به کار کرده و از آن نقطه به ریورس پیچ رسیدیم و این ارتباطی به انتخابات مجلس ندارد. در‌این مرکز ایده‌ها بخصوص ایده‌های بخش عمومی با هدف افزایش سود اقتصادی سرمایه گذاری دنبال میشود.

وی گفت: قصد داریم در درون نهاد حکمرانی با نوآوری باعث کارآمد شدن سازمان‌ها منفعت عمومی و چابکی را ایجاد کنیم تا هشتاد میلیون جمعیت ایران از این کار نفع ببرند.

احمدنیا افزود: مرکز نوآوری باید با استارتاپ ها کار کرده و از این اکوسیستم به نفع مردم استفاده کند زیرا سیستمی که تا به امروز بسته عمل کرده و مبتی بر سیستم کارمندی و بروکراسی اداری بوده جبهه منفی نسبت به تعییر دارد و باید این فرآیندها اصلاح شود.

مدیر توسعه نوآوری مرکز نوآوری قوه مقننه ادامه داد: در پیشرفته ترین کشورها هم درگیر اصلاح زیرساخت ها هستند تا ابزارهای به روز را جایگزین کرده و به کارآمدی بهتر برسند.

وی اضافه کرد: ذهنیت تغییر در حوزه کشاورزی، بهداشت، آموزش، و غیره در کمیسون های مجلس ایجاد شده زیرا از نوآوران خواستیم موفقیت های خود را طی جلساتی به نمایندگان اعلام کنند.

احمدنیا با بیان اینکه با این معرفی ورق برگشته و نمایندگان برای رویداد و هم اندیشی پیش قدم می شوند، ابراز کرد: در مجلس، شبیه سازی پارلمان دانشجویی به راه افتاده و شیوه های حل مساله در قوه پیگیری میشود و اینگونه به ریورس پیچ رسیدیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر در آغاز راه هستیم، تاکید کرد: باید با همراهی تمام شرکت های دانش بنیان یاد بگیریم که چگونه درهای حکمرانی را باز کرده تا شرکت خصوصی و عمومی به صورت گسترده تر عمل کنند.

موافقت مرکز پژوهش ها و رئیس مجلس با ورود نواوری به حکمرانی

همچنین مسعود زاهدی، قائم مقام مرکز نوآوری قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: از سال گذشته تا به امسال تلاش داشتیم مشکلات را برای بخش نوآوری مطرح و منتقل کنیم اما در این راه از روش ریورس پیچ موفقیت بسیار کمی مشاهده کردیم.

وی گفت: باید این خط را بشکنیم زیرا بیشترین سرویس گیرنده‌های این حوزه نهادها و سازمان های دولتی خواهند بود و این حجم کار از کشورهای دیگر بسیار بیشتر است.

زاهدی افزود: هر خدمتی با دولت و بخش های حاکمیتی مرتبط است و اگر با این سرویس ها ارتباط بگیرد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

قائم مقام مرکز نوآوری با بیان اینکه این مرکز حلقه واسط خواهد بود، عنوان کرد: با کمک اکوسیستم نوآوری در این راه با سختی و تلاش بسیار میتوانیم موفق عمل کنیم و شرکت‌هایی مانند بیزمارکت و باقی فدایان این راه خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مجلس بعد از یکسال رئیس مرکز پژوهش های مجلس و رئیس مجلس می دانند این راه را به هر صورت باید برویم و ما باید ثابت کنیم این ریسک ارزش دارد و با زمانی که میگذاریم مسیر هموار و باز خواهد شد زیرا این شروع و گام بزرگی در این اکوسیستم است.

نیازهای مجلس به نوآوران اعلام شد

در ادامه داوود فیض، استاد دانشگاه و رئیس اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان سمنان به سخنرانی پرداخت.

سپس حاضرین با مدیران خانه خلاق و مرکز پژوهش‌های مجلس در ارائه نیاز‌ها که هوشمند سازی ارتباطات مردمی، اثرسنجی و ارزشیابی مردمی قوانین و ایجاد رابطه پایدار و اثربخش بین مرکز پژوهش‌های مجلس و زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی بود به پرسش و پاسخ پرداختند.

لازم به ذکر است شبکه سازی و مذاکرات تخصصی B 2 G پایان بخش این مراسم بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *