نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:19 ق.ظ

توصیه های بد در میسر کارآفرینی

در مسیر خلاقیت و نوآوری شما به مرحله ای خواهید رسید که باید نقش یک کار آفرین را برای پیشبرد فکر یا کسب و کار خود انجام دهید . طبیعی است که شما با چند یا گاها چندین نفر مشاوره کنید .پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که آیا همه ی مشاوره ها خوبند . بایستی در نظر داشت که همه آنها خوب نیستند و شما باید از مشاوره خوب و بد تا حدی آگاهی داشته باشید .

راه اندازی یک کسب و کار کوچک یکی از بهترین تصمیماتی است که بسیاری از افراد در طول دوره عمر کاری خود با آن مواجه می شوند . اما باید دانست و آگاه بود که این امر مثل قدم زدن در پارک یا خواندن یک کتاب در خلوت نیست.

اگر بخواهید کسب و کاری را راه بیندازید که موفق شود، با ناکامی هایی روبرو خواهید شد و باید آنها را مدیریت کنید .

راه اندازی یک کسب و کار به اندازه کافی سخت است و نیاز مند مشورت و شما باید نوع مشورت بد از توصیه های خوب را تشخیص دهید . . اگر مراقب نباشید، این امر می تواند بر فکر شما و در نتیجه بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد.

براساس مطالعات و تجربیات برخی موارد هستند که باید به آنها توجه نمایید .در اینجا  به ذکر برخی از توصیه های بد که وجود دارند و  باید از آنها اجتناب کنید اشاره می شود :

  • کارآفرین باید بداند که نمی توان تصمیم گیری را تنها بر اساس شهود قرار دادو باید منطقی بود، به خصوص زمانی که این تصمیمات بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد.
  • کپی کردن از طرح های موجود آسان تر خواهد بود. این یک توصیه است که باید آگاهانه انجام و در زمان مناسب از آن دورشد . رعایت جنبه های قانونی نیز اهمیت دارند .
  • در ایجاد یک کسب و کار هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید از شکست جلوگیری کنید. اینکه شکست وجود ندارد یک توصیه غیر منطقی است . شکست پله ای برای موفقیت است و بدون تجربه چند بار شکست، نمی توانید درس های خاصی را برای خلق ارزش موفق یاد بگیرید.
  • هرکسی دارای نقاط ضعفی نقص و شما نمی توانید تمام نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید. این نه تنها یک انتظار غیر واقعی از شما ایجاد می کند، بلکه انجام آن غیرممکن است. نقاط ضعف را باید مدیریت نمود
  • باید بدانید که همیشه باید نظرات مشتری را دنبال کنید ولی اینکه همیشه حق با آنهاست امری صحیح نیست به ویژه در امر رعایت استاندارد های الزامی و قانونی .

همیشه نمی‌توانید به هر توصیه‌ای که در مورد کارتان می‌شنوید به آن تکیه کنید، زیرا همه آنها توصیه‌های منطقی و عملی نیست. مواردی که در بالا ذکر شد،  دریچه ای برای درک بهتر از توصیه هایی است که برای  موفقیت کسب و کار  باید دنبال نمود .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *