نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:11 ق.ظ

کود گاوی سوخت تراکتورهای فرانسوی را تامین می کند

28 فوریه 2023 – توسط Myriam LEMETAYER

کود گاوی به سوخت پاک تری تبدیل می شود که به کشاورزان اجازه می دهد هزینه های خود را کاهش دهند.

یک کشاورز فرانسوی از انبار خود دور می‌شود و تراکتوری را با سوختی که از کود گاوهایش تهیه می‌شود پر می‌کند تا از متان مخرب آب و هوای آنها به خوبی استفاده کند.مزرعه خانواده Guerin در منطقه Dordogne جنوبی که توسط یک خانه مزرعه سنگی لنگر انداخته است، از زمان تأسیس آن در سال 1926 تغییرات زیادی کرده است.

انبار تا حد زیادی خودکار است و دارای دو مخزن بزرگ و نیمه مدفون است که با گنبدهای گرد پوشیده شده است که متان ساطع شده از فضولات گاو را جذب می کند.

یک پمپ بنزین سبز تیره با یک پمپ و پایانه پرداخت کارت بانکی به امکانات متصل است – اما این گازوئیل نیست که از نازل خارج می شود.در عوض، این گاز طبیعی تجدیدپذیر زیستی (bioNGV) برای وسایل نقلیه است که در مزرعه تولید می شود، ماده ای که اساساً متان است.تمیزتر از گازوئیل، همچنین ارزان‌تر است و اکنون تمام ماشین‌های مزرعه و یک تراکتور جدید را تامین می‌کند—اولین تراکتوری که با bioNGV کار می‌کند که سازنده آن، شرکت ایتالیایی-آمریکایی نیوهلند، فروش آن را در سال گذشته آغاز کرد.

مالک مزرعه، برتراند گورین، امیدوار است کامیونی که برای جمع آوری شیر از آن استفاده می کند نیز به زودی در سایت او پر شود.این مرد 59 ساله همچنین به دنبال جذب بازدیدکنندگان به این منطقه از بریتانیا و هلند است، جایی که خودروهایی که با گاز طبیعی کار می‌کنند رایج‌تر هستند.

پمپ بنزین بخشی از زنجیره جدیدی به نام Biogaz de France است که توسط انجمنی از کشاورزان تولید کننده گاز متان ایجاد شده است که Guerin به عنوان معاون رئیس جمهور در آن خدمت می کند.

گاز طبیعی تجدیدپذیر که در مزرعه تولید می‌شود، اکنون از طریق یک ایستگاه سوخت‌رسانی، برق تمام خودروهای مزرعه را تامین می‌کند.

نگرانی او این است که غول‌های بازار مانند Engie و TotalEnergies، که خود به دنبال تنوع بخشیدن به سوخت‌های فسیلی هستند، تصمیم بگیرند که به بازار متان حاصل از کشاورزی بروند و بر بازار متان مسلط شوند.

گورین گفت: «اجازه دهید کشاورزان این بخش را توسعه دهند.

در انبار وسیع یک گاو مونتبلیار به سمت دستگاه شیردوشی می رود.پس از تولید چندین لیتر شیر – همه بدون هیچ دخالت انسانی – از ماساژ با یک برس چرخان لذت می برد.کود، ادرار و هر گونه یونجه روی زمین قبل از انتشار هر گونه متان به داخل مخزن پمپ می شود.متان نسبت به دی اکسید کربن قدرت گرمایش آب و هوا بسیار بیشتری دارد و سهم بزرگی از تأثیرات آب و هوایی ناشی از دامداری را به خود اختصاص می دهد.

برتراند گورین گفت: «در همه دامداری‌ها متان داریم که خارج می‌شود.

برای کاهش تأثیر کربن، آن منبع آلودگی مخرب به سوخت تمیزتری تبدیل می شود که به او اجازه می دهد هزینه های خود را کاهش دهد.هر روز 40 تن مواد آلی – دو سوم کود و یک سوم ضایعات غذایی – در مخزن متان ریخته می شود و در دمای 38 درجه سانتیگراد (100 درجه فارنهایت) تخمیر می شود.

گورین گفت: “ما آن را مخلوط می کنیم، تخمیر می کنیم. باکتری ها مواد را می شکنند و CO2 و متان آزاد می شوند.”

بیشتر گاز تولید شده در مزرعه برای تولید برق می سوزد که به شبکه برق منتقل می شود و برای معادل هزار خانه کافی است.تنها بخشی از آن نگهداری می شود تا به متان خالص شود و سپس برای استفاده در وسایل نقلیه فشرده شود.این مزرعه قصد دارد تراکتورهای دیزل سوز خود را در اسرع وقت جایگزین کند.

آنچه پس از هضم شدن توسطمخزن متان باقی می ماند به عنوان کود در مزرعه استفاده می شود و امکان کاهش کودهای مصنوعی ساخته شده از سوخت های فسیلی را فراهم می کند.

این مزرعه که شامل پنج خانواده مرتبط و سه کارمند است، قصد دارد تراکتورهای دیزل سوز خود را در اسرع وقت جایگزین کند.گورین گفت: «این تازه شروع داستان است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *