نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 4:50 ب.ظ

کنسرسیومی برای هیدرژن سبز امیدوار است که “برق آبی” بارسلونا را تأمین کند

توسط اش جونز30 آوریل 2021

کنسرسیومی متشکل از بیش از 20 شرکت ، م institسسه تحقیقاتی و نهادهای عمومی به ریاست BayWa r.e با بندر بارسلونا همکاری کردند تا به طور مشترک در جهت اجرای اقتصاد هیدروژن در بارسلونا و مناطق اطراف آن کار کنند.

“طرح هیدروژنیک بارسلونا” که در سال 2020 آغاز به کار کرد ، قصد دارد که اقتصاد هیدروژن سبز – ایده ایجاد هیدروژن سبز پایدار برای استفاده بیشتر به عنوان سوخت زیستی – را به واقعیت تبدیل کند.این شرکت امیدوار است تا از طریق ترکیبی از همکاریهای دولتی و خصوصی و توسعه مدلهای تجاری هیدروژن محور با صرفه اقتصادی ، به این هدف برسد.

این طرح همچنین امیدوار است که یک اکوسیستم برای SME ایجاد کند و آنها را قادر سازد تا با برنامه های ایجاد فرصت های شغلی پایدارتر ، در تکامل اقتصاد شرکت کنند.

هیدروژن سبز قسمت اصلی طرح سبز اروپا را تشکیل می دهد و این پروژه امیدوار است که با استفاده از فناوری های مرتبط ، انتقال انرژی بارسلونا را تسریع کند.

Mercè Conesa ، رئیس اداره بندر بارسلونا ، فکر می کند که هیدروژن در استراتژی بندر برای انتقال انرژی ، برای کاربردهایی مانند حمل و نقل و ذخیره انرژی ، مورد بررسی قرار گرفته است.طرح Hydrogenising بارسلونا در چند مرحله اجرا خواهد شد.

اولین مورد نیاز به 20 مگاوات الکترولیزر برای استقرار در منطقه Zona Franca دارد ، که می تواند هیدروژن سبز کافی برای تأمین انرژی 200 کامیون سلول سوختی و سایر وسایل نقلیه الکتریکی مشابه تولید کند ، که برای فعالیت های روزمره مناسب است.

مرحله دوم مقیاس تولید هیدروژن تا 100 مگاوات را براورده می کند. این پیشنهاد توسط بخشی از کنسرسیوم تحت عنوان Green Deal Call تکمیل خواهد شد که چندین نوآوری از طریق بهبود الکترولیزرها ، پیشرفت دیجیتال و ادغام با VPP برای ایجاد انعطاف پذیری و بهینه سازی دارد.

پیش بینی می شود با گسترش ابتکار عمل و پیش بینی طرحهای بیشتر ، پیشنهادها و پروژه های دیگری اضافه و برای تأمین مالی ارسال شود.

مارک Rechter ، مدیر عامل گروه ، که در راس فاز دو و یکی از توسعه دهندگان پروژه Hydrogenising بارسلونا است ، گفت که هیدروژن یکی از اجزای اساسی انتقال به  انرژی سبز است.

وی افزود: “پروژه های پیشتاز برای تنظیم و مقیاس بندی مدل های جدید تجاری که اقتصاد هیدروژن را توسعه می دهند ، مورد نیاز است.”

Rechter گفت: از آنجا که هیدروژن سبز از آب و برق حاصل از منابع تجدیدپذیر تولید می شود ، وابستگی را به سوخت های فسیلی کاهش می دهد ، امنیت را افزایش می دهد و زنجیره های ارزش ملی و منطقه ای صنعتی را تقویت می کند.او ادعا می کند هیدروژن سبز “حلقه مفقوده” برای اجرای کامل و شتابان توافق نامه سبز اروپا است.

بارسلونا توسط کنسرسیوم انتخاب شد زیرا “مکان ایده آل” را برای توسعه استراتژی طولانی مدت مبتنی بر هیدروژن سبز برای انتقال انرژی ارائه می دهد.این پروژه توانایی کمک به چندین واحد کربن زای اساسی را دارد که همه آنها در داخل شهر وجود دارند ، از جمله حمل و نقل سنگین ، بنادر و فعالیت های دریایی .

این کنسرسیوم همچنین ادعا می کند که این پروژه می تواند کیفیت هوا را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و رشد اقتصادی جدید را تحریک کند.

جفری دوست ، مدیر عامل شرکت بین المللی Kopala ، عضوی از کنسرسیوم که بخشی از فاز دو را تشکیل می دهد ، گفت: “اگر ما می خواهیم جهان پایدار شود و اقتصاد هیدروژن سبز به واقعیت تبدیل شود ، باید کاری کنیم که شهروندان بتوانند در زندگی روزمره خود از رنگ سبز بهره مند شوند. هیدروژن سبز مشاغل با کیفیتی را برای آنها ایجاد می کند. “

خوان کونسا ، مدیر عامل و بنیانگذار Grupo Primafrio ، یکی دیگر از اعضای کنسرسیوم ادعا می کند که امروزه توجه به محیط زیست بیش از هر زمان دیگر گامی است که برای متوقف کردن تغییرات آب و هوا و ادغام لجستیک با انتشار صفر کربن در زندگی روزمره مورد نیاز است.

وی افزود: “هیدروژن سبز بزرگترین فرصتی است که در تاریخ بشر برای تضمین و حفظ حیات و تنوع زیستی نسل بعدی خود داشته ایم.”

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *