نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 6:21 ق.ظ

چگونه از تجربه دوقلوی مجازی برای دستیابی به حداکثر سود استفاده کنیم

9 آگوست 2022

تولیدکنندگان هنوز هم از عوارض بعدی اختلالات ناشی از بیماری همه گیر در حال فروپاشی هستند. شرکت‌ها باید بپرسند که آینده چه می‌شود، و چگونه برای دست‌اندازهای احتمالی جاده در سفر پیش رو آماده می‌شوند؟ به گفته McKinsey & Company، چابکی و انعطاف‌پذیری برای عبور از چالش‌های پیش رو بسیار مهم است.

روندهای صنعت برای حالت عادی بعدی

بر اساس داده‌های Dassault Systèmes از 270,000 مشتری در 11 صنعت در 140 کشور، به علاوه تحقیقات انجام شده از چندین گروه مشاوره پیشرو، 4 روند کلیدی وجود دارد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم در دنیای «عادی بعدی» پس از همه‌گیری مشاهده کنیم.

1. تحول / صنعت 4.0

بسیاری از سازمان‌ها به سمت پذیرش فناوری دیجیتال با عملکردهایی برای داده‌های بزرگ، تجزیه و تحلیل پیشرفته، رابط‌های انسان و ماشین و انتقال دیجیتال به فیزیکی حرکت می‌کنند. سازمان های آگاه به دنبال فناوری انعطاف پذیر، مقیاس پذیر و ایمن هستند. اهداف اصلی این پذیرش ها بهبود عملکرد عملیاتی شرکت و عملکرد ارائه شده به مشتری است.

2. پایداری

اکثر شرکت‌های مدرن آگاه هستند و به دنبال کاهش ردپای محیطی محصولات و شرکت خود هستند. این می تواند به معنای کاهش مصرف سوخت، انتشار CO2 ماشین آلات، یا انتقال انرژی آنها به منابع هیبریدی، الکتریکی یا هیدروژنی باشد.

3. بی ثباتی زنجیره تامین

در حالی که اوج همه گیری ممکن است به پایان رسیده باشد، مسائل مربوط به کووید از سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت. آنچه سازمان ها در حال حاضر تجربه می کنند، یک اثر “Bullwhip” در زنجیره تامین است که بر صنایع در سراسر جهان تأثیر می گذارد. راه‌حل بعدی که شرکت‌ها به دنبال آن هستند این است که زنجیره‌های تامین خود را دوباره مهندسی کنند تا مزیتی فراتر از اختلال بعدی کسب کنند.

4. چالش های نیروی کار

جدای از مسائل زنجیره تامین، همچنان شاهد کمبود مستمر استعداد نیز هستیم. با افزایش تقاضا برای دستمزدهای بالاتر و رقابت سایر شرکت ها، شرکت ها با چالش حفظ کارمندان روبرو هستند.

با وجود تمام این چالش ها که بازار فعلی را تحت فشار قرار داده است، شرکت ها به دنبال راه حل هایی از طریق تحول دیجیتال و فناوری نوآورانه برای بهینه سازی عملیات و بهبود عملکرد و تحویل هستند. Virtual Twin Experience DELMIA یکی از این راه حل هاست و در این وبلاگ به 3 سوال کلیدی در مورد این فناوری خواهیم پرداخت:

  • فناوری “دوقلو مجازی” چیست؟ فناوری دوقلو دیجیتال یک فناوری تحول‌آفرین است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای پیاده‌سازی آن هستند، با این حال چالش‌های مهمی برای این فناوری جدید وجود داشته است. ما Virtual Twin Experience را به عنوان یک مدل مجازی علمی دقیق از اشیاء تعریف می کنیم که می تواند برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی نحوه رفتار آنها تحت سناریوهای مختلف با استفاده از داده های بلادرنگ یا تجربی آزمایش شود. فناوری Virtual Twin دوقلو دیجیتال را گسترش می‌دهد – متصل‌تر، پویاتر و قابل استفاده‌تر است و مبتنی بر مهندسی سیستم‌های مبتنی بر مدل است.
  • کجا مفید است؟ حوزه ها یا عملکردهای زیادی وجود دارد که تجربه دوقلو مجازی می تواند ارزشی برای سازمان شما ایجاد کند. سه مورد از رایج ترین آنها عبارتند از:

         محصول – با ایجاد مدل‌های مجازی از محصولات و فرآیندهایی که آنها را ایجاد می‌کند، سازمان‌ها می‌توانند به طور موثر برنامه‌های فرآیند و ساخت‌های مجازی را با دوقلو مجازی تعریف و اعتبارسنجی کنند. این مزایای تعیین زودهنگام امکان سنجی مونتاژ قطعات، توسعه دستورالعمل های کار دیجیتال، شبیه سازی ارگونومی برای کاهش یا جلوگیری از صدمات کارگر و کاهش نیازهای نمونه سازی را فراهم می کند که هزینه های معرفی محصول جدید را تا حد زیادی کاهش می دهد.

  • منابع – Virtual Twin Experience از یک مدل مجازی از منابع پشتیبانی می کند – از ماشین ها و تجهیزات فردی گرفته تا امکانات کامل. این می تواند شما را قادر به شبیه سازی و بهینه سازی فضای فیزیکی و طرح بندی خطوط، عملیات کارگاهی و عملیات ربات کند. استفاده از این مدل‌های مجازی برای شبیه‌سازی مزایای قابل توجهی از جمله تشخیص زودهنگام مشکلات طرح‌بندی، اعتبارسنجی استفاده از ربات‌ها و ابزارها در زمینه، بهینه‌سازی استفاده از منابع، مقیاس و افزایش سریع‌تر، کاهش زمان و هزینه برای معرفی محصول جدید و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد.

زنجیره تامین – با پیاده سازی تجربه دوقلو مجازی، تولیدکنندگان می توانند شبیه سازی های سرتاسری از تمام جنبه های زنجیره تامین ایجاد کنند. این جنبه از Virtual Twin Experience، برنامه‌ریزی بهینه‌شده با کاهش اختلالات، مدل‌سازی عملیات کلیدی که بر اهداف کسب‌وکار تأثیر می‌گذارند، و چابکی بهبود یافته برای پاسخگویی به تغییرات تقاضا را ارائه می‌دهد.

  • چگونه از آن استفاده کنم؟ در اینجا دامنه راه حل هایی است که DELMIA در اختیار سازمان هایی با تجربه دوقلو مجازی قرار می دهد و شما را از عملیات استراتژیک به عملیات تاکتیکی می برد:

     برنامه ریزی منابع

         یک طرح کامل کارخانه را به صورت سه بعدی مدیریت کنید

         طراحی برای تولید دوره ای، تغییر ظرفیت و ایمنی کارگران

     برنامه ریزی زنجیره تامین

         تجزیه و تحلیل داده های تاریخی و تنظیم خودکار در هنگام جستجو

         هوش مصنوعی برای انتخاب راه حل های بهینه در هر زمان

     طرح تولید

         فرآیندهای تولید و گردش کار را برنامه ریزی/ اعتبارسنجی کنید

         فرآیند و جریان محصولات را شبیه سازی کنید

     عملیات ساخت

        مسیر دیجیتال را تا کف کارگاه گسترش دهید

         کاهش ضایعات، موجودی و زمان چرخه برای بهبود بهره وری و کیفیت

الزامات عملی پیاده سازی تجربه دوقلو مجازی

به منظور جلوگیری از مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌ها را در تلاش برای پیاده‌سازی Digital Twins تحت تاثیر قرار داده است، ما 5 عامل حیاتی موفقیت در پیاده‌سازی Virtual Twin Experience را شناسایی کرده‌ایم:

1. محدوده معقول و برآورد

اولین قدم تعیین هزینه، فایده و دامنه دوقلو مجازی است. خدمات مشارکت ارزش DELMIA کمک تخصصی برای تجزیه و تحلیل کسب و کار فعلی و نیازهای پایه شما، ارائه تجزیه و تحلیل هزینه-فایده و مطالعه کامل مالی ارائه می دهد.

2. اهداف تجاری را روشن کنید

فهرستی از اهدافی که می خواهید از راه اندازی دوقلو مجازی به دست آورید و به دست آورید، داشته باشید. این انتظارات واقع بینانه را برای قابلیت های آن فراهم می کند و به عنوان راهنمای گام های بعدی عمل می کند.

3. درک داده های مورد نیاز و سیستم های پشتیبانی

بسیار مهم است که بدانید برای پشتیبانی از دوقلوی مجازی خود به چه داده هایی نیاز دارید و این داده ها از کجا می آیند.

4. پلتفرم در مقابل راه حل های نقطه ای

استارت‌آپ‌ها و کارخانه‌های جدید معمولاً یک نماینده یا رهبر واحد را برای یک سیستم خاص انتخاب می‌کنند که در نهایت به راه‌حل‌های زیادی ختم می‌شود. عرضه اولیه ممکن است سریعتر باشد، اما یک مدل پایدار نیست. هر نقطه باید فراتر از یکپارچگی اولیه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و کار کند. هنگامی که به روز رسانی اتفاق می افتد، سیستم ها نیز ممکن است ناسازگار باشند. تفاوت با راه حل پلت فرم این است که امکان همکاری را فراهم می کند و هم پایدار و هم مقیاس پذیر است.

5. همکاری داخلی و پشتیبانی اجرایی

از زمان MRP2، پیشرو ERP، مایک برادفورد، مدیر توسعه کسب و کار استراتژیک DELMIA، دریافته است که دو عامل کلیدی موفقیت برای راه‌اندازی یک سیستم جدید، داشتن یک تیم مشترک گسترده و پشتیبانی اجرایی است.

مطالعه موردی مشتری

کوبلکو یک شرکت تجهیزات صنعتی جهانی با امکانات متعدد در زمینه تولید تجهیزات سنگین سیار است. این شرکت شامل حدود 7000 کارمند با پایگاه های تولیدی در ژاپن، چین، تایلند، هند و ایالات متحده است و در حال حاضر در حال توسعه تجارت در سراسر جهان با بیل مکانیکی هیدرولیک و جرثقیل های خزنده به عنوان محصولات اصلی خود هستند.

در محیط تجاری کوبلکو، واکنش سریع به تغییرات سریع مهم است. آنها کارخانه هوشمند روی پلت فرم 3DEXPERIENCE را به عنوان بخشی از این تلاش در نظر می گیرند. کوبلکو برنامه ریزی فرآیند و شبیه سازی سه بعدی را در سال 2010 آغاز کرد و استفاده از DELMIA را برای کاهش دوباره کاری در توسعه محصول ترویج کرد.

کوبلکو با DELMIA توانسته است به موارد زیر دست یابد:

  • اطلاعات عملکرد لازم را از سایت های تولیدی با سیستمی که خودکار و دائمی است جمع آوری کنید.
  • با تنظیم یک فرآیند عملیاتی بهینه، 50٪ از عملیات کارکنان پشتیبان را کاهش دهید.
  • شبیه سازی هایی را با 3DEXPERIENCE برای ارزیابی کفایت و بهره وری خطوط تولید به موازات کار طراحی انجام دهید.
  • کاهش مجدد کار با تأیید مونتاژ مجازی و دستیابی به کاهش 60 درصدی تغییرات طراحی در طول تولید انبوه.
  • زمان تولید محصول را به نصف کاهش دهید.

با جمع آوری این دستاوردها، کوبلکو امیدوار است به عنوان منبعی از بهترین شیوه ها برای سایرین در صنعت تولید با چالش ها و آرزوهای مشابه خدمت کند.

چگونه سفر تجربه دوقلو مجازی خود را شروع کنید

پاسخ این است که در هر مرحله شروع کنید. این سفر شتاب دیجیتال شما است، بنابراین شما تعیین می کنید که از کجا شروع کنید. به عنوان مثال، برخی از مشتریان DELMIA در حال حاضر یک راه حل موثر مدیریت عملیات تولیدی دارند، اما آنها می خواهند با کارآفرینی مبتنی بر مدل پیش بروند و برنامه ریزی فرآیند خود را مجازی سازی کنند. سایر مشتریان از DELMIA برای برنامه ریزی و بهینه سازی استفاده می کنند و سپس اجرای دوقلو مجازی را در عملیات تولیدی انتخاب می کنند. برخی دیگر با کارآفرینی مبتنی بر مدل شروع می‌کنند و تمام مهندسی خود را به صورت دیجیتالی مدیریت می‌کنند، سپس تصمیم می‌گیرند که فرآیند را به پایین‌ترین نقطه فروشگاه منتقل کنند.

بنابراین می توانید از دوقلوی مجازی برای هر جنبه ای از کسب و کار خود استفاده کنید – نکته کلیدی این است که شروع کنید! یک ارزیابی انجام دهید، منطقه ای را که می توانید بیشترین ارزش را کسب کنید پیدا کنید و از آنجا شروع کنید.

https://blog.3ds.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *