نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 12:14 ق.ظ

کنترل ماشین با استفاده از تشخیص گفتار

15 فوریه 2023 -توسط Fraunhofer-Gesellschaft

ماشین هایی مانند این مرکز ماشینکاری فرز را می توان با استفاده از سیستم های تشخیص گفتار و فناوری صوتی Fraunhofer IDMT در اولدنبورگ کنترل کرد. این سیستم قابل اعتماد می تواند به سرعت و به راحتی با نیازهای مشتریان سازگار شود. اعتبار: Fraunhofer IDMT / Anika Bödecker

محققان موسسه Fraunhofer برای فناوری رسانه دیجیتال IDMT در اولدنبورگ راه حلی برای تشخیص گفتار برای استفاده در تولید صنعتی ایجاد کرده اند.

این سیستم حتی در محیط های پر سر و صدا به طور قابل اعتماد کار می کند و می تواند به طور انعطاف پذیر با نیازهای کاربر سازگار شود. کارمندان از دستورات صوتی در کف کارخانه استفاده می کنند و به آنها اجازه می دهد هر دو دست خود را آزاد نگه دارند و بسیار کارآمدتر کار کنند. پیش نمایش Hannover Messe در 15 فوریه 2023، اولین ارایه این پروژه تحقیقاتی، از جمله نمایش عملی، ارائه خواهد کرد.

روش استفاده از ماشین های کنترل صدا در تولید قبلاً مستعد خطا در نظر گرفته می شد و در نتیجه به ندرت مورد استفاده قرار گرفت. اکنون، Fraunhofer IDMT در اولدنبورگ راه حلی را توسعه داده است که به ماشین ها اجازه می دهد تا با استفاده از دستورات صوتی به طور قابل اعتماد کنترل شوند.

حتی در یک کارخانه پر سر و صدا، سیستم تشخیص گفتار به طور قابل اعتمادی کار می کند. کارمندان با یک هدست بی‌سیم یا یک میکروفون ثابت صحبت می‌کنند و در آینده می‌توانند از فناوری شنیدنی هوشمند استفاده کنند که شعبه موسسه فناوری شنیداری، گفتار و صوتی HSA نیز در حال توسعه آن است. صدای بلند محیط تقریباً به طور کامل با استفاده از ترکیبی از میکروفون های جهت دار و یک سیستم حذف نویز موثر تنظیم می شود.

پیاده روی کمتر و دست های آزاد

ماروین نوردا، مدیر پروژه تولید کنترل‌شده صوتی در Fraunhofer IDMT، می‌گوید: “برای اولین بار، فناوری ما کارکنان این امکان را می‌دهد تا ماشین‌ها را در تولید با استفاده از دستورات صوتی به روشی قابل اعتماد و بصری کنترل کنند. برای شرکت‌های تولیدی، این به معنای افزایش کارایی است. و هزینه های کمتری دارد.”

این فناوری همچنین مزایایی برای کارمندان دارد، زیرا عملکرد دستگاه بدون تماس برای افراد ایمن و بهداشتی است. هنگامی که کارمندان چندین ماشین را کنترل می کنند، فاصله آنها را کاهش می دهد – آنها می توانند از یک دستگاه تلفن همراه برای صدور فرمان های صوتی از راه دور به تجهیزات استفاده کنند.

آنها هر دو دست خود را آزاد دارند و به آنها امکان می دهد قطعه کار را در موقعیتی در محل کار قرار دهند و همزمان به ربات دستورالعملی مانند “پایین آوردن بازو” یا “قسمت گرفتن قطعه کار” را می دهند.

کنترل یک ماشین از طریق دستورات صوتی کارآمدتر از استفاده از یک پانل کنترل یا پانل لمسی است – کلیک کردن روی ساختارهای منوی تو در تو یک فرآیند دست و پا گیر و مستعد خطا است، در حالی که دستورات صوتی مستقیم شامل دستورالعمل های ساده است.

آقای نوردا می افزاید: “فناوری تشخیص گفتار می تواند صدها فرمان فردی را بسته به برنامه اجرا کند و به صدای خاصی محدود نمی شود. دستورات جدید یا اصلاح شده را می توان به سرعت به سیستم اضافه کرد و آموزش داد.”

محققان اولدنبورگ می‌توانند از سال‌ها تجربه و تخصص در تحقیق و توسعه فناوری‌های صوتی و نرم‌افزار تشخیص گفتار استفاده کنند – چیزی که بیش از 50 شرکت عضو AiP -Audiotechnologie für die intelligente Produktion، فناوری صوتی برای تولید هوشمند را نیز سود می‌رساند. یک گروه کاری صنعتی که توسط Fraunhofer IDMT در اولدنبورگ تأسیس شد.

آقای نوردا می گوید: “ما در حال توسعه راه حل های سیستمی قابل تطبیق برای مشتریان صنعتی هستیم. سیستم کنترل صوتی را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که نیازهای فردی آنها را برآورده کند و به سرعت وارد عمل شود.” بسته به نیاز شرکت، نرم افزار تشخیص گفتار را می توان در فضای ابری یا سرور شرکت ادغام کرد. همچنین می‌توان یک مینی رایانه شخصی را ادغام کرد یا حتی سیستم را در کنترل‌کننده منطق قابل برنامه‌ریزی (PLC) دستگاه بدون هیچ مشکلی ادغام کرد.

این راه حل که توسط وزارت علوم و فرهنگ نیدرزاکسن و بنیاد فولکس واگن حمایت می شود، اکنون آماده عرضه به بازار است و در حال حاضر توسط برخی از مشتریان صنعت در حال آزمایش است. کارشناسان Fraunhofer IDMT در 15 فوریه 2023 در Hannover Messe Preview اولین نگاه به پروژه در اختیار مخاطبان متخصص قرار خواهند داد. در Hannover Messe از 17 تا 21 آوریل 2023، بازدیدکنندگان می توانند این فناوری را تجربه کرده و آن را کشف کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *