نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:12 ب.ظ

صلح سبز از اتحادیه اروپا به دلیل نوع دسته بندی “سبز” برای انرژی گاز و هسته ای شکایت می کند

توسط شارلوت التون با رویترز 10/02/2023

گروه کمپین اعلام کرد که صلح سبز کمیسیون اروپا را به دلیل تصمیمش مبنی بر گنجاندن گاز و انرژی هسته ای در فهرست سرمایه گذاری های اتحادیه اروپا که می تواند به عنوان “سبز” برچسب گذاری شود، به دادگاه خواهد برد.بر اساس قوانین کمیسیون اروپا، برخی از سرمایه گذاری های هسته ای و گازی سازگار با آب و هوا تلقی می شوند.

در سپتامبر، صلح سبز درخواست بازنگری رسمی در قوانین کمیسیون کرد – درخواستی که بروکسل رد کرد.

اکنون، گروه کمپین گفته است که در ماه آوریل در دادگاه عالی اتحادیه اروپا شکایت خواهد کرد.

صلح سبز به دلایلی از جمله اینکه محدودیت های انتشار CO2 برای نیروگاه های گازی برای اتحادیه اروپا برای دستیابی به اهداف آب و هوایی خود بسیار ضعیف است، این پرونده را مطرح خواهد کرد.

آریادنا رودریگو از مبارزان صلح سبز گفت: “ما در دادگاه با این برچسب سبز جعلی مبارزه خواهیم کرد.”

چهار گروه دیگر – WWF، دوستان زمین آلمان، حمل و نقل و محیط زیست و ClientEarth – همچنین از بروکسل درخواست کرده بودند که برچسب سبز گاز را پس بگیرد. این گروه ها گفتند که در حال بررسی گام های بعدی خود هستند.

چرا اتحادیه اروپا انرژی هسته ای و گازی را سبز نامیده است؟

قوانین اتحادیه اروپا که به عنوان “رده بندی” شناخته می شود، با هدف ارائه یک استاندارد طلایی برای سرمایه گذاری پایدار است، اما سال گذشته درگیر بحث و جدل شد و بحث های شدیدی را بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برانگیخت.

کشورهایی از جمله اسپانیا و دانمارک استدلال کرده‌اند که برچسب‌گذاری گاز، یک سوخت فسیلی منتشرکننده CO2، به‌عنوان دوستدار آب و هوا معتبر نیست. لهستان و بلغارستان از جمله کسانی بودند که به دنبال قوانینی برای حمایت از سرمایه گذاری در گاز بودند تا به آنها کمک کند زغال سنگ آلاینده تر را ترک کنند.

بحث اتحادیه اروپا در مورد استفاده از گاز به عنوان سوخت «پل» بین زغال سنگ و انرژی های تجدیدپذیر پس از آن تشدید شد که روسیه، بزرگترین تامین کننده گاز اروپا در سال گذشته، پس از حمله به اوکراین، عرضه گاز خود را کاهش داد.

قوانین اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بدون برچسب سبز را ممنوع نمی‌کند، اما محدود می‌کند که کدام یک را می‌توان به عنوان پایدار برچسب‌گذاری کرد – سیستمی که برای ایجاد فعالیت‌های واقعاً سازگار با آب و هوا برای سرمایه‌گذاران قابل مشاهده و جذاب‌تر است.

  اتحادیه اروپا چگونه به پرونده دادگاه برنامه ریزی شده صلح سبز واکنش نشان داده است؟

سخنگوی کمیسیون گفت که این ادعاها را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیده است که قوانین مالی سبز آن با قوانین محیط زیست مغایرت ندارد.

سخنگوی کمیسیون با بیان اینکه «کمیسیون قانون تفویض شده تکمیلی» را اصلاح نخواهد کرد، افزود که این قوانین سرمایه‌گذاری‌های گازی و هسته‌ای را با «شرایط سخت‌گیرانه» سبز می‌دانند که هر سه سال یکبار بازنگری می‌شود.

سخنگو گفت: «این با مسیر ما به سمت صفر خالص همسو می‌شود، جایی که گاز و هسته‌ای به عنوان بخش‌های مهم انتقال در چندین کشور عضو شناخته می‌شوند.»

https://www.euronews.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *