نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:54 ب.ظ

نروژ اکنون با سبقت گرفتن از فرانسه ، بزرگترین صادرکننده انرژی اروپا است

توسط استیون گیسلام9 فوریه 2021

سد آلتا: نیروگاه برق آبی در شهرستان فینمارک در شمال دور نروژ توسط شرکت دولتی انرژی Statkraft اداره می شود. این نیروگاه دارای ظرفیت نصب شده 150 مگاوات و تولید سالانه تقریباً 700 گیگاوات ساعت است.

در یک گزارش منتشر شده به ارزش واردات و صادرات در اروپا طی شش ماه گذشته سال 2020 پرداخته شده است. این گزارش نشان می دهد که کل صادرات خالص نروژ به 14 TWh می رسد که بیشتر ین میزان به سوئد (7.2 TWh) و دانمارک (4.9 TWh) می رود .

Alena Nispel ، تحلیلگر تجارت در EnAppSys ، در این مورد گفت: “ذخایر آب نروژ در نیمه دوم سال 2020 به طور پیوسته افزایش می یابد و برای اولین بار از سال 2015 به اوج جدید خود رسیده است.”

طبق گفته شرکت دولتی انرژی نروژ Statkraft ، 99٪ از تولید برق این کشور از طریق برق آبی تأمین می شود.  Statkraft  نیروگاههای برق آبی را در نروژ اداره می کند که تعداد آنها ۳۳۵ نیروگاه است.

“قیمت برق نروژ پایین باقی مانده است ، و این پیشنهاد اقتصادی دیگری برای کشورهای دیگر است که می توانند تقاضای برق خود را از نروژ تأمین کنند. در نتیجه ، نروژ صادرات خالص خود را به کشورهای همسایه در مقایسه با نیمه اول سال 2020 دو برابر کرد.

“موقعیت نروژ به عنوان بزرگترین صادر کننده انرژی می تواند برای مدتی باقی بماند ، خصوصاً در کشورهای همسایه مانند دانمارک برای تأمین تجهیزات به نروژ اعتماد می کنند. علاوه بر این ، نروژ اخیراً اتصال بین المللی جدیدی را به آلمان راه اندازی کرده و ظرفیت بالقوه صادرات خود را 1.4 گیگاوات افزایش داده است. “

فرانسه با جابجایی از جایگاه اول ، با 11.6 TWh دومین صادر کننده شد ، سوئد (10.1 TWh)  و آلمان (9.3 TWh) در مکان سوم قرار گرفت.

“در طول زمستان ، تولید هسته ای در فرانسه به دلیل تأخیر در نگهداری نیروگاه ناشی از Covid-19 ، محدودیت در دسترسی داشت. این تأثیر قابل توجهی در الگوی تجارت انرژی فرانسه داشت ، زیرا تولید هسته ای بیشترین کمک را در ترکیب سوخت این کشور دارد.

“به عنوان یک نتیجه ، فرانسه اغلب به واردات انرژی از کشورهای همسایه متکی بود – عمدتا از اسپانیا با مجموع 4.5 TWh واردات انرژی.

اگرچه آلمان بیش از فرانسه صادرات داشته است ، اما انرژی بیشتری نیز وارد كرده است. با توجه به مقدار جریان برق از طریق آلمان ، می توان آن را به عنوان یک قطب اصلی انتقال انرژی با جریان از شمال غربی به جنوب شرق اروپا مشاهده کرد.

ایتالیا با تامین 17.6 TWh از خارج از کشور ، بزرگترین وارد کننده خالص برق در شش ماه گذشته 2020 بوده است. از آنجا که ایتالیا نمی توانست به حجم زیادی از واردات از فرانسه اعتماد کند ، در عوض انرژی بیشتری را از سوئیس (9.6 TWh) تأمین کرد که ظرفیت هسته ای قابل توجهی نیز دارد.

انگلیس با ثبت واردات خالص 8.1 TWh در نیمه دوم سال 2020 همچنان دومین وارد کننده خالص اروپا بود.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *