نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:12 ب.ظ

امسال شاهد چه روندهایی در تولید بریتانیا خواهیم بود؟

20 ژانویه 2023

در این مقاله، Stephan Pottel، مدیر اجرایی، تولید، حمل و نقل و لجستیک EMEA در Zebra EMEA برخی از پیش‌بینی‌های تولیدی را که انتظار دارد در سال 2023 ببیند، بررسی می‌کند.

روند/پیش‌بینی شماره 1: اتوماسیون – اگرچه برای تولید جدید نیست – در مقیاسی متفاوت و به دلایلی متفاوت از گذشته به کار گرفته می‌شود.

تولیدکنندگان گام‌های ملموسی را برای ایجاد کارخانه‌های هوشمند – برخی با ویژگی‌های Industry 5.0 – برمی‌دارند تا کارگران خط مقدم متصل را توانمند کنند تا تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند که عملیات را قادر می‌سازد تا به تولید به ‌موقع  وپایدار دست یابد.

تولیدکنندگان به جای تمرکز بر ایجاد نیروی کار بیشتر به فناوری و اتوماسیون برای افزایش نیروی انسانی برای بهبود فرآیندها و کارایی روی می آورند. به عنوان مثال، بیشتر تصمیم گیرندگان خودرو قصد دارند هزینه های خود را در زمینه فناوری و زیرساخت های تولید افزایش دهند.

روند/پیش بینی شماره 2: تحول دیجیتال و همگرایی IT/OT تسریع خواهد شد.

خرج کردن در اینترنت اشیا (IoT)، Edge هوشمند و فناوری‌های ابری و همچنین 5G پذیرش ماشین بینایی (MV)، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI/ML) را برای موارد استفاده جدید که کیفیت 4.0 و نسخه‌های بعدی را ارائه می‌کنند تسریع می‌کند. افزایش بهره وری با استفاده از روباتیک این فناوری های دیجیتال فرصت های قابل توجهی را برای بهبود و حتی تغییر عملیات ارائه می دهند. حد  بالایی از فرآیندهای دستی،  با فناوری‌های جدید اینترنت اشیا و حسگرها فرصت جایگزینی وظایف و بررسی‌های معمول را فراهم می‌کنند.

موج بعدی همگرایی انسان و ماشین، توانمندسازهای کلیدی خواهد بود که به سازندگان کمک می کند پیچیدگی، فشار قیمت و نوسانات تقاضا را کنترل کنند. در واقع، اکثر تصمیم‌گیرندگان صنعت توافق دارند که تحول دیجیتال برای آنها یک اولویت استراتژیک است و برای سازمان‌هایشان داشتن یک فرهنگ داده‌محور ضروری است.

روند/پیش‌بینی شماره 3: فناوری‌های AI/ML شتاب می‌گیرند زیرا تولیدکنندگان به سمت عملیات‌های پاسخگوتر و پیش‌بینی‌کننده‌تر روی می‌آورند که انعطاف‌پذیری و چابکی را ممکن می‌سازد.

تولیدکنندگان می خواهند سیگنال های دیجیتال را در سراسر زنجیره تامین دریافت کنند و به آنها واکنش نشان دهند تا بتوانند بهینه سازی کنند و رقابتی باقی بمانند. از هر 10 تصمیم گیرنده هفت نفری که در Zebra’s Automotive Vision Study مورد بررسی قرار گرفتند، دیجیتالی کردن عملیات و زنجیره تامین را برای افزایش سرعت تولید به عنوان چالش اصلی عملیاتی خود ارزیابی می‌کنند و آنها در تلاش هستند تا با سرعت نوآوری در فناوری همگام شوند. هوش مصنوعی در بازار تولید 2.3 میلیارد دلار ارزش دارد و پیش بینی می شود تا سال 2027 به 16.3 میلیارد دلار برسد که رشد CAGR نزدیک به 50 درصد است. از آنجایی که بسیاری از صنایع قبلاً با هوش مصنوعی ML تغییر شکل داده اند، زمان آن فرا رسیده است که سازندگان از آن استقبال کنند و کارایی کار، کارایی تجهیزات و زمان به کار را بهبود بخشند.

روند/پیش‌بینی شماره 4: به دنبال تولیدکنندگان باشید تا دامنه عملیات و دید و نظارت زنجیره تامین را در سراسر زنجیره ارزش گسترش دهند.

بسیاری از تولیدکنندگان بهای چالش های کیفیت را می پردازند و تحمل هیچ گونه مسائل بهداشتی و ایمنی وجود ندارد. در سراسر طیف صنعت، تولیدکنندگان به فناوری‌هایی نگاه می‌کنند که خطرات برای انسان‌ها را کاهش می‌دهند و اثرات منفی بر احساسات برند را کاهش می‌دهند.

در واقع، طبق مطالعه چشم انداز زنجیره تامین دارویی Zebra در سال 2021، پنج فناوری برتری که تولیدکنندگان دارو اجرا خواهند کرد، فناوری مکان (97٪)، مانیتور دما، سنسورها و برچسب های حساس به دما (94٪)، تجزیه و تحلیل تجویزی (93٪) هستند. و یادگیری ماشین (89%). و پنج مزیت برتر فناوری در این راستا عبارتند از:

  • توانایی شناسایی و پاسخگویی به خطرات ناشی از محصولات تقلبی یا نامرغوب
  • ایمن نگه داشتن بیماران از داروها یا سایر محصولات خطرآفرین
  • بهبود بهره وری تیم و انطباق گردش کار
  • افزایش شناسایی و استفاده محصول/دارایی
  • امکان تصمیم گیری آگاهانه در زمان واقعی و انطباق با مقررات

روند/پیش‌بینی شماره 5: تولیدکنندگان برای کشف مشکلات فرآیند به RFID، باند فوق‌عریض و بلوتوث کم‌انرژی (BLE)توجه می‌کنند.

همانطور که آنها برای حذف ضایعات و رسیدگی به محل آسیب پذیری ها و نقاط خرابی کار می کنند – همراه با تجهیزات، موجودی و افراد، تولیدکنندگان به فناوری های مکان یابی روی خواهند آورد. این برنامه‌های راه‌حل توسعه‌یافته، زمینه کسب‌وکار و بازگشت سرمایه برای هزینه‌های مکان را قوی‌تر می‌کنند. با این حال، تولید کنندگان باید به آخرین پیشرفت های فناوری توجه کنند. کاربرد ‌های تخصصی جدید هر روز ایجاد می‌شوند و تلاش‌هایی برای افزایش آگاهی در مناطق متراکم یا محیط‌های دشوار صورت می‌گیرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *