نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:29 ق.ظ

کارخانه ی آینده که از طریق تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی جان گرفت

ارسال شده در 5 ژانویه 2023 توسط The Manufacturer

آیا تا به حال فکر کرده اید که صنعت تولید بریتانیا در 30 سال آینده چگونه خواهد بود؟ در کمتر از سه دهه کوتاه، صنعت اگر بخواهد به طور کامل کربن زدایی کند و مطابق با هدف صفر خالص دولت بریتانیا تا سال 2050 باشد، باید دستخوش دگرگونی عمیقی شود.

در این مدت، انتظار می‌رود که ما وارد فصل جدیدی در توسعه شویم که با پیشرفت‌های فن‌آوری خارق‌العاده در همان سطح انقلاب‌های صنعتی اول، دوم و سوم امکان‌پذیر است.

در مجموعه‌ای از تصاویر شگفت‌انگیز جدید که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، برخی از این نوآوری‌های جدید را بررسی می‌کنیم تا نگاهی اجمالی به شما بیاوریم که یک کارخانه در آینده چگونه می‌تواند باشد.

موضوع بحث های شدید و بسیاری از فیلم های دیستوپیایی است: آیا روزی انسان ها جای خود را به روبات ها خواهند داد؟

واقعیت کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در محتمل‌ترین سناریو، انسان‌ها و ربات‌ها با هم کار خواهند کرد تا کارایی بیشتری در سراسر خط تولید ایجاد کنند.

Cobot مخفف “ربات مشارکتی” است. این روبات‌ها برای کمک به انسان‌ها طراحی می‌شوند و وظایفی را بر عهده می‌گیرند که تحت چهار Ds قرار دارند: خطرناک، کسل‌کننده، کثیف یا مهم.

همانطور که فناوری پیشرفت می کند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می شود، روبات ها نقش های فزاینده ای را ایفا خواهند کرد. این امر مستلزم طیف متنوعی از مجموعه‌های مهارتی از سوی نیروی کار ما است، با استعدادهای جدید با مدارک اضافی مانند جوشکاری رباتیک، مهندسی و تجزیه و تحلیل پیشرفته.

ششمین بودجه کربن کمیته تغییرات آب و هوا (CCC) که در سال 2020 منتشر شد، نشان داد که تولیدات بریتانیا معادل 60 میلیون تن مکعب CO2 در سال 2018 منتشر کرده است – تقریباً 11٪ از کل بریتانیا. این باعث می شود آن را به یکی از بزرگترین انتشار دهنده های کربن در بریتانیا تبدیل کند.

در آینده، اگر شرکت‌ها می‌خواهند انتشار کربن خود را در راستای اهداف خالص صفر بریتانیا کاهش دهند، کل فرآیند تولید تا حد زیادی باید با انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا شود. بخشی از این انرژی از طریق تولید انرژی در محل تولید می شود، مانند پنل های خورشیدی. با این حال، با توجه به فضا و انرژی مورد نیاز، سازندگان به همکاری نزدیک با تامین کنندگان انرژی های تجدیدپذیر ادامه خواهند داد.

تأسیسات یکپارچه ذخیره سازی «ضایعات صفر»، مانند ذخیره سازی انرژی هوای مایع (LAES)، فرصت های جدیدی را برای بهره وری انرژی بیشتر باز خواهد کرد. همانطور که فناوری های نوظهور مانند Vehicle to X (V2X) – مخفف شارژ دو طرفه – که در آن وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) می توانند برای ذخیره انرژی یا به عنوان منبع تغذیه قابل حمل استفاده شوند.

در همین حال، بهینه‌سازی دارایی‌های الکتریکی پیشرفته، که در آن دارایی‌ها می‌توانند در زمان‌های معینی روشن یا خاموش شوند، به شرکت‌ها کمک می‌کند مصرف انرژی خود را کاهش دهند، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و شبکه را کربن‌زدایی کنند.

کارخانه آینده حول محور ضایعات صفر خواهد بود و تولیدکنندگان از فناوری‌های جدید و اقتصاد چرخشی استفاده می‌کنند تا کارایی عملیاتی را به سطح جدیدی برسانند.

شرکت ها برای پیش بینی تقاضا و تنظیم خودکار تولید با سیستم های مشتریان ارتباط برقرار می کنند. این اطمینان حاصل می کند که از منابع برای به حداقل رساندن ضایعات استفاده و استفاده مجدد کارآمد می شود.

تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و دوقلوی دیجیتال به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا عملکرد دارایی‌ها و فرآیندهای فیزیکی خود را بهینه کنند. استفاده از «رشته دیجیتال» از فاز مهندسی مفهومی تا تولید، داده‌ها و دید در زمان واقعی را با پیشرفت کار فراهم می‌کند.

آینده از همین الان شروع می شود

مفهوم یک کارخانه کاملاً کارآمد و بدون کربن در آینده ممکن است دور از دسترس به نظر برسد، اما اقدامات زیادی وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند امروز برای ساده کردن عملیات خود انجام دهند.

ما به‌عنوان یک تامین‌کننده برق از منابع تجدیدپذیر و خدمات انرژی مرتبط در بریتانیا برای بیش از 2000 کسب‌وکار تولیدی، تجربه و تخصص لازم برای کمک به صرفه‌جویی در زمان شرکت‌ها را در حال حاضر و آینده داریم. ما این کار را با کمک به آنها برای یافتن کارایی انرژی، به حداقل رساندن هزینه ها و ایجاد جریان های درآمدی جدید انجام می دهیم – همه اینها در عین کاهش انتشار کربن.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *