نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:03 ب.ظ

چاپگر سه بعدی میکرو مقیاس جدید برای برچسب های چند سطحی ضد جعل

13 دسامبر 2022 -توسط دانشگاه هنگ کنگ -فرآیند چاپ سه بعدی میکروپیکسل های سه بعدی کدگذاری شده با قطبی شدن . اعتبار: دانشگاه هنگ کنگ

جعل، اقتصاد و امنیت جهانی را تهدید می کند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) در سال 2020، ارزش جهانی محصولات تقلبی و دزدی دریایی بین 1.7 تا 4.5 تریلیون دلار در سال تخمین زده می شود.

علی‌رغم تلاش‌های فراوان، رویکردهای مرسوم ضد جعل مانند کدهای QR به دلیل ظرفیت محدود رمزگذاری داده‌ها در یک فضای مسطح، به راحتی قابل ساخت هستند. بنابراین چگونه می توانیم تراکم رمزگذاری را در یک فضای محدود افزایش دهیم؟

تیمی به سرپرستی دکتر جی ته کیم از دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه هنگ کنگ (HKU) یک روش پرینت سه بعدی با دقت بالا ایجاد کرده اند که می تواند برچسب های ضد جعل سه بعدی کدگذاری شده با قطبش جدید تولید کند. این برچسب سه بعدی جدید می تواند اطلاعات دیجیتالی بیشتری را نسبت به یک برچسب دو بعدی سنتی رمزگذاری کند.

کار آنها در Nano Letters در مقاله ای با عنوان “چاپ سه بعدی دی پپتیدها با برنامه ریزی فضایی انتخابی کریستالی برای ضد جعل چند سطحی” منتشر شده است.

دی فنیل آلانین (FF)، گونه ای از دی پپتیدها، به دلیل خواص نوری منحصر به فردش به عنوان ماده ای برای رمزگذاری داده ها انتخاب شد. دکتر Jihyuk Yang از دپارتمان مهندسی مکانیک HKU توضیح داد: FF به دلیل ارتباط با بیماری آلزایمر مدتهاست توجه زیادی را به دانشمندان علوم اعصاب جلب کرده است. اخیراً FF به دلیل خواص منحصر به فرد خود به عنوان یک ماده جدید الکترونیکی و فوتونیکی در حال ظهور است. – به عنوان مثال، پیزوالکتریک و دوشکست نوری – ناشی از طبیعت کریستالی. دکتر یانگ اولین نویسنده مقاله است.

“روش جدید پرینت سه بعدی ما همراه با خودآرایی مولکولی مبتنی بر طبیعت می تواند میکروپیکسل های 3 بعدی FF چند قطعه ای را با کریستالیته برنامه ریزی شده برای رمزگذاری داده های با چگالی بالا چاپ کند. با استفاده از پاسخ های مختلف بخش های بی شکل و کریستالی به نور قطبی شده، پیکسل 3 بعدی کوچک می تواند یک کد دودویی چند رقمی متشکل از “0” و “1” را رمزگذاری کند. دکتر جی ته کیم گفت: ظرفیت اطلاعات را می توان با یک پیکسل مستقل تک قطعه یازدهم روی یک منطقه کوچک 4 میکرومتر مربعی که 1000 برابر کوچکتر از یک تار مو است به 211 افزایش داد.

او معتقد است که فناوری چاپ سه بعدی می تواند به طور موثر برای سفارشی کردن برچسب های امنیتی در هر مکان و هر زمان مورد استفاده قرار گیرد و به تقویت امنیت اطلاعات افراد و شرکت ها کمک کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *