نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:47 ب.ظ

اولین پورتال آنلاین جهان امکان مطالعه داخلی یک مرکز داده را فراهم می کند

13 دسامبر 2022 -توسط Victoria Skeidsvoll، دانشگاه Umea

پل تاونند، دانشیار دپارتمان علوم محاسباتی، با همکاری تحقیقات اریکسون، پورتال جدیدی را برای بهبود عملکرد، یافتن ناهنجاری‌ها و کارآمدتر کردن «ابرها» در انرژی ایجاد کرده است.

همکاری موفقیت‌آمیز بین دانشگاه Umeå و Ericsson Research در لوند اکنون منجر به ایجاد یک پورتال آنلاین شده است که امکان نگاه کردن به فرآیندهای موجود در یک مرکز داده را در زمان واقعی فراهم می‌کند.

پل تاونند، دانشیار علوم محاسباتی و مدیر پروژه پل اطلاعاتی مشترک WARA می گوید: «محققان اکنون به مجموعه داده های با کیفیت بالا و توانایی توسعه نسل بعدی خدمات ابری کارآمد دسترسی دارند.

ما به‌طور فزاینده‌ای به به اصطلاح «سرویس‌های ابری» وابسته هستیم، جایی که کارهایی که در برنامه‌ها و آنلاین انجام می‌دهیم از راه دور مدیریت و ذخیره می‌شوند، در تأسیسات پویا، که مقادیر زیادی انرژی مصرف می‌کنند – تخمین زده می‌شود که مراکز داده تا 9 درصد قدرت جهان تا سال 2030 را مصرف کنند.

اما این مراکز داده چقدر خوب کار می کنند و کارآمد هستند و چه چیزی را می توان بهبود بخشید؟ تاکنون پاسخ دادن به این موضوع برای محققان تقریبا غیرممکن بوده است.

پورتال انحصاری آنلاین

پورتال آنلاین، مرکز داده تحقیقاتی اریکسون، تولید، فیلتر کردن و استخراج حجم زیادی از داده های عملیاتی را از یک مرکز ابری در زمان واقعی امکان پذیر می کند. اکنون دری را برای دانشمندان باز می کند تا به داخل یک مرکز داده نگاه کنند و سیستم های مدیریت مستقل جدیدی را توسعه دهند، به عنوان مثال، برای پیش بینی و برنامه ریزی بهتر بارها و ظرفیت ها، شناسایی خطاها و خرابی ها، و توسعه روش هایی برای بهره وری انرژی بالاتر.

پاول تاونند، دانشیار دپارتمان علوم محاسباتی، می گوید: “مرکز داده تحقیقاتی اریکسون دسترسی به مجموعه ای منحصر به فرد و جامع از داده های عملیاتی فعال را فراهم می کند، که در هیچ کجای جهان دارای مشابه نیست. ما در دانشگاه اومئو شرایط را برای توسعه نسل بعدی امکانات ابری ایجاد کرده ایم.”

پیچیده و ناکارآمد

یک مرکز داده باید توانایی مدیریت، پیش بینی و پاسخگویی به تغییرات تقاضا و محیط را داشته باشد. این سرویس های ابری باید به سرعت به خطاها یا نفوذها واکنش نشان دهند و خود بهینه شوند تا تا حد امکان کارآمد باشند.

تاونند می‌گوید: «سیستم‌ها به قدری پیچیده هستند که مدیریت انسانی غیرممکن است. در عوض، مکانیسم‌های فرماندهی و کنترل مستقل در همه سطوح وجود دارد، اما ناکارآمد هستند».

“یک مرکز داده می تواند به اندازه یک شهر 60000 نفری به برق نیاز داشته باشد. مشکل دیگر این است که آنها اغلب کامل مورد استفاده قرار نمی گیرند – معمول است که تنها 20٪ از یک مرکز داده در هر زمان مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بسیاری از اپراتورها به سادگی استفاده می کنند. تاونند می‌گوید نمی‌دانم چه زمانی ممکن است افزایش تقاضا رخ دهد، اما باید بیش از حد تامین شود تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند تقاضا را برآورده کنند و به شهرت آنها لطمه نزند.

مجموعه داده های با کیفیت بالا

داده‌های موجود «ستون فقرات کامل » هستند که امکان دسترسی به داده‌های مرتبط از سخت‌افزار و سیستم‌های تسهیلات به اطلاعات ترافیک شبکه و معیارهای حجم کاری نرم‌افزار را فراهم می‌کند.

تاونند می گوید: برای یادگیری، استدلال و پیش بینی آنها لازمند .

“این بدان معنی است که شما می توانید شروع به بررسی بهترین روش برای تخصیص مجدد و ساده سازی منابع بدون از دست دادن ظرفیت کنید. این برای محققان دانشگاهی ممکن نبوده است زیرا مجموعه داده هایی با کیفیت کافی در دسترس نبوده اند و ما به داده های عملیاتی نیاز داریم که بتوان از آنها استفاده کرد.

تاونند می‌گوید: «از جمله، ما اطمینان حاصل کرده‌ایم که پورتال به‌درستی داده‌های متریک و گزارش را جمع‌آوری می‌کند و اطمینان حاصل کرده‌ایم که این داده‌ها فقط توسط کاربرانی که دارای امتیازات دسترسی مناسب هستند قابل دسترسی هستند و حاوی هیچ گونه اطلاعات محرمانه نیستند».

دسترسی به پورتال در درجه اول به محققان در WASP، بزرگترین برنامه تحقیقاتی فردی سوئد داده می شود. در اینجا می‌توانید محققان پیشرو جهان را با تخصص‌های پیشرفته در هوش مصنوعی، سیستم‌های خودمختار و نرم‌افزارهای دارای اهمیت استراتژیک که توسط بنیاد Knut و آلیس والنبرگ تامین می‌شود، بیابید.

“پروژه WCIB اکنون پایه و اساس زیرساخت داده WASP نسل بعدی و پتانسیل ایجاد یک پلتفرم مشارکتی بزرگتر در آینده با شرکت های بیشتری را ایجاد می کند. تعامل با پروفسور تاونند بسیار سازنده و مفید بوده است. ما برای این پل بسیار سپاسگزاریم. جوهان اکر، استاد کمکی و محقق اصلی در تحقیقات اریکسون می‌گوید: بودجه پروژه از WASP تأمین می‌شود.

Jon Leijon، مهندس پژوهشگر در گروه علوم کامپیوتر، در توسعه سیستم پورتال جدید مبتنی بر وب شرکت داشته است.

Townend می گوید: «این پورتال از ورود امن، یک رابط ساخت پرس و جو گرافیکی (بنابراین هیچ دانشی از زبان های پرس و جوی داده برای کاربران لازم نیست)، تجسم داده های تعاملی، و توانایی دانلود مجموعه داده ها در هر دو فرمت CSV، JSON و متن گزارش پشتیبانی می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *