نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:22 ق.ظ

تاکسی هوایی جدید eVTOL هزار بار ساکت تر از یک هلیکوپتراست و سال 2024 پرواز می کند

کریس یانگ -18 نوامبر 2022، هواپیمای Archer’s Midnight برد 100 مایل و ظرفیت حمل بار 1000 پوند دارد.

شرکت تاکسی پرنده Archer Aviation هواپیمای تولیدی خود به نام Midnight را در رویداد Open House خود در پالو آلتو در 16 نوامبر در معرض دید عموم قرار داد.هواپیمای برخاست و فرود عمودی نمایشگر آرچر (eVTOL) به نام Maker که سال گذشته به دنیا معرفی شد، به این شرکت کمک کرده است تا فناوری تاکسی پرنده خود را آزمایش و ارتقا دهد.

یک بیانیه مطبوعاتی نشان می دهد که اکنون، تیم آرچر در حال کار برای صدور گواهینامه Midnight با اداره هوانوردی فدرال (FAA) در پایان سال 2024 است.

هواپیمای Archer’s Midnight دارای ظرفیت حمل بار 1000 پوند (453 کیلوگرم) و برد 100 مایل (160 کیلومتر) است، اگرچه اساساً برای سفرهای کوتاه 20 مایلی پشت سر هم طراحی شده است. این شرکت می‌گوید برای سفرهای فرودگاه به مرکز شهر ایده‌آل خواهد بود، زیرا بین سفرها فقط به ۱۰ دقیقه زمان شارژ نیاز دارد.

در واقع، آرچر اولین مسیر eVTOL خود را در همکاری با United Airlines هفته گذشته اعلام کرد. این مسیر مسافران را بین فرودگاه نیوآرک و مرکز شهر منهتن حمل خواهد کرد. این بخشی از برنامه آرچر برای استفاده از زیرساخت‌های موجود، مانند هلی‌پدر موجود در منهتن، برای عملیات‌های اولیه، قبل از توسعه زیرساخت‌های فرودگاه eVTOL است.

مدیر عامل و بنیانگذار آرچر، آدام گلدشتاین، در مصاحبه ای به Aviation International گفت: «به مرور زمان، ما زیرساخت های بیشتری ایجاد خواهیم کرد یا با شرکت ها همکاری خواهیم کرد تا زیرساخت های بیشتری ایجاد کنیم.»

مانند بسیاری دیگر از طرح‌های تاکسی هوایی eVTOL، Archer’s Midnight با افزونگی بالا برای ایمنی و پایداری و آلودگی صوتی کم در ذهن ساخته شده است. این شرکت ادعا می کند که این هواپیما در ارتفاع حدود 2000 فوتی حرکت می کند و صدایی که روی زمین ایجاد می کند 1000 بار ساکت تر از یک هلیکوپتر است. هواپیمای eVTOL دارای 12 ملخ کوچک است. این هواپیما می تواند چهار مسافر و یک خلبان را در یک زمان حمل کند.

آیا سال 2024 می تواند سال تاکسی هوایی باشد؟

آرچر این هفته مجموعه ای از شراکت های جدید را فاش کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که یک مرکز تولیدی در نزدیکی فرودگاه شهری Covington در جورجیا، ایالات متحده ایجاد خواهد کرد. این شرکت ادعا می کند که این تاسیسات ظرفیت تولید تا 650 هواپیمای eVTOL در سال را از نیمه دوم سال 2024 به آن می دهد.

شرکت eVTOL نیز در این هفته قراردادی را با Garmin فاش کرد. گارمین عرشه پرواز یکپارچه G3000 خود را برای Archer’s Midnight عرضه خواهد کرد. آرچر همچنین اعلام کرد که با شرکت E-One Moli Energy Corp یا Molicel به عنوان تامین‌کننده باتری Midnight توافق کرده است.

آرچر قصد دارد در سال 2024 در ایالات متحده اعتبار پرواز داشته باشد، اگرچه این شرکت قصد دارد عملیات خود را در سال 2025 راه اندازی کند و در نهایت در سطح جهانی گسترش یابد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی برای شرکت های eVTOL در جهان پیش برود، سال 2024 می تواند سال تاکسی پرنده باشد، زیرا چندین شرکت اعلام کرده اند که قصد دارند در همان سال فعالیت خود را آغاز کنند.

به عنوان مثال، استارتاپ آلمانی تاکسی هوایی لیلیوم قصد دارد تا در سال 2024 فعالیت تجاری هواپیماهای خود را آغاز کند. شرکت آلمانی دیگری به نام Volocopter نیز قصد دارد تا سال 2024 خدمات خود را در پاریس و سنگاپور آغاز کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *