نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 4:10 ب.ظ

اگر نهادهای نظارتی اجازه دهند یک ماشین 140000 دلاری می تواند شما را بر فراز ترافیک در شهر ببرد

آمیا پالجا-26 دسامبر 2022، ماشین پرنده در حین اجرای آزمایشی

وقتی در ترافیک گیر افتادید ، فشار دادن ساده یک دکمه می‌تواند مجموعه روتوری را باز کند که می‌تواند ماشین شما را به هوا برد و در قسمتی از جاده کمتر شلوغ فرود بیاید تا دوباره به سفر خود ادامه دهید. بلومبرگ گزارش داد اگر این صحنه شبیه صحنه ای از یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسد، پس در مورد شرکت چینی خودروهای پرنده Aeroht چیزی نشنیده اید که قصد دارد چنین خودرویی را تا سال 2025 تولید کند.

افزایش تعداد خودروها در شهرها مشکلات ترافیکی را در همه جا ایجاد کرده است. زمانی که تعریض جاده ها کمکی نکرد، پل هایی ساختیم تا بر روی برخی از آنها حرکت کنیم و ایلان ماسک تصمیم گرفت زیر آنها تونل بسازد. با این حال، به نظر نمی رسد مشکلات ترافیکی از بین برود، و بنابراین نسل جدیدی از مبتکران می خواهند اتومبیل هایی بسازند که بتوانند پرواز کنند.

مفهوم خودروی پرنده کاملاً با هواپیمای کوچک برخاست و فرود عمودی (VTOL) که می تواند 4 تا 5 مسافر را در مسافت های کوتاه حمل کند، همپوشانی دارد. با این حال، چشم انداز Aeroht یک تاکسی پرنده نیست، بلکه خودرویی است که می تواند در صورت نیاز پرواز کند در حالی که بیشتر وقت خود را در جاده می گذراند. این وسیله نقلیه به دور از اینکه صرفاً یک مفهوم باشد، قبلاً دو پرواز نمایشی عمومی انجام داده است.

ماه گذشته، Interesting Engineering گزارش داد که چگونه خودروی پرنده Aeroht که با همکاری خودروساز چینی Xpeng توسعه یافته است، به پیکربندی جدید مولتی روتور توزیع شده مجهز شده است و پیچیدگی طراحی آن کاهش یافته است.

Aeroht تنها شرکتی در جهان نیست که به این مفهوم فکر کرده است. در حالی که بیشتر کانسپت‌های خودروهای پرنده شامل VTOL هستند که فقط می‌توانند با استفاده از جاده بلند شوند و فرود بیایند، نمونه اولیه Aeroht قرار است 90 درصد از زمان خود را در جاده بگذراند و در صورت نیاز فقط بخش کوچکی را در هوا صرف کند.

کاهش توانایی پرواز یک مزیت اضافی را ارائه می دهد. در حالی که انتظار می‌رود eVTOL بیش از یک میلیون دلار قیمت داشته باشد، خودروی پرنده Aeroht می‌تواند با حداقل 140000 دلار متعلق به شما باشد و در اوایل سال 2025 به تولید برسد.

به گفته تحلیلگران، انتظار می رود ارزش بازار تحرک شهری تا سال 2040 به 1 تریلیون دلار برسد. مفهوم eVTOL در دهه گذشته پیشرفت های بزرگی داشته است و احتمالاً ایده ای است که صنعت را به جلو می برد.

علاوه بر Aeroht، شرکت‌های زیادی هم در ایالات متحده و هم در چین وجود دارند که به دنبال تبدیل شدن به تسلای این بازار هستند. آنها حتی از اپراتورهای ناوگان تاکسیرانی یا شرکت های هواپیمایی که می خواهند مزیت حرکت اول را داشته باشند. با این حال، قابلیت تجاری این مفاهیم هنوز آزمایش نشده است.

علاوه بر این، تصویر نظارتی نیز واضح نیست، زیرا هیچ کشوری به طور رسمی اقدام به باز کردن فضای کم ارتفاع خود به روی خودروها نکرده است. چین اخیراً چند استان را برای انجام آزمایشات مشخص کرده است و Aeroht در حال همکاری با تنظیم کننده برای انجام برخی آزمایشات میدانی است. با این حال، نصب روتورها و پروانه ها به یک خودرو یک چیز است و دادن کنترل به خودرویی که اصلاً تجربه پرواز ندارد، چیز دیگری است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *