نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:37 ب.ظ

بدبینان به ارزهای دیجیتال به دنبال این هستند که گوش تنظیم کنندگان را بپیچانند .

بدبینی

5 سپتامبر 2022 -توسط جوزف سوتینل

کسانی که پشت اولین سازمان دهندگان سمپوزیوم سیاست رمزگذاری بودند امیدوارند که این رویداد “گفتمان انتقادی” بیشتری را در این بخش ایجاد کند.منتقدان ارزهای دیجیتال، از جمله اقتصاددانان و محققان، این هفته در لندن و به صورت آنلاین گرد هم می‌آیند تا پیام خود را درباره بخش پررونق اما پرنوسان به قانون‌گذاران برسانند.

تعدادی از دولت‌ها درباره ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرده‌اند، اما کسانی که پشت اولین سمپوزیوم سیاست‌های رمزنگاری هستند، می‌گویند امیدوارند این رویداد باعث ایجاد «گفتمان انتقادی» بیشتر در این بخش شود.مارتین واکر، یکی از سازمان‌دهندگان، می‌گوید: «کنفرانس‌های کریپتو زیادی وجود دارد، اما بودجه آن‌ها توسط صنعت کریپتو تامین می‌شود.

“هدف این است که برخی از افسانه های ایجاد شده توسط صنعت کریپتو را از بین ببریم و سیاست گذاران را وادار به پرسیدن سوالات درست کنند.”

اما واکر، کارشناس فناوری اطلاعات بانکی، به سرعت این ادعاها را رد می کند که رویداد یک “کنفرانس ضد رمزنگاری” است.در عوض او می‌گوید این فرصتی است برای شنیدن صدای انتقادی متخصصان حباب‌های مالی، محققانی که ردپای کربن این صنعت را ارزیابی کرده‌اند و مهندسانی که اثربخشی فناوری‌های غیرمتمرکز را زیر سوال می‌برند.او گفت: «ما رگولاتورهایی از سراسر جهان داریم.

حدود 1000 نفر برای تماشای آنلاین کنفرانس ثبت نام کرده اند و انتظار می رود مقامات بریتانیا در یک رویداد زنده در لندن شرکت کنند.این کنفرانس در حالی برگزار می شود که قیمت بیت کوین از اوج نزدیک به 69000 دلار در اکتبر گذشته به حدود 20000 دلار کاهش یافته است.ماهیت مخاطره آمیز بازار فوق العاده فرار و با تنظیم ضعیف برای سرمایه گذاران خرد به ویژه برجسته خواهد شد.

کاربران ناآگاه

بسیاری از بانک های مرکزی و تنظیم کننده های بازار مالی در مورد خطرات ناشی از ارزهای دیجیتال هشدار داده اند.منتقدان می گویند، اما در غیاب یک چارچوب قانونی مشخص، کاربران به ندرت هنگام سرمایه گذاری خود مطلع می شوند.

سقوط پلتفرم سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال سلسیوس باعث ناامیدی مشتریان شد و قادر به بازیابی سرمایه گذاری هایی که گاه شامل پس انداز زندگی نیز می شد، نبود.این شرکت با مشکلات فزاینده ای روبرو بود تا اینکه در اواسط ژوئن برداشت ها را متوقف کرد و پرونده دادگاه نشان داد که 4.7 میلیارد دلار به کاربرانش بدهکار است.

امی کاستور، روزنامه‌نگار آزاد معتبر که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ارزهای دیجیتال است، می‌گوید: «مردم متوجه نشدند که پول‌هایشان امن نیست و هنوز هم نمی‌دانند که چرا نمی‌توانند آن را پس بگیرند.

او گفت: «ما می‌خواستیم صدایمان شنیده شود، زیرا برای تنظیم‌کننده‌ها مهم است که ریسک‌ها، نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری ذاتی آن را درک کنند تا بتوانند برای محافظت از سرمایه‌گذاران خرد (و) مردم کارهای بیشتری انجام دهند.کاستور که قبلاً برای رسانه‌های ارزهای دیجیتال کار می‌کرد، در جریان افزایش قیمت در سال ۲۰۱۷ و سقوط متعاقب آن به دلیل انتقاد از به اصطلاح «استیبل کوین» تتر شناخته شد.قیمت تتر با دلار آمریکا مرتبط است اما جریان نقدی آن همچنان مبهم است.

کاستور افزود: «مشکل این است که ارزهای دیجیتال آنقدر بزرگ شده‌اند که اکنون پول زیادی برای لابی کردن برای حمایت از سیاستمداران صرف می‌شود».

منتقد نه متنفر

در ایالات متحده برخی از مقامات منتخب با افتخار حمایت خود را از این بخش، به ویژه در سطح محلی نشان داده اند.شهرداران میامی و نیویورک گفته اند که می خواهند شهرهای خود را به پایتخت ارزهای دیجیتال تبدیل کنند و پروژه های ارزی ویژه شهرداری در مراحل مختلف توسعه وجود دارد.

Tonantzin Carmona، محقق موسسه بروکینگز، گفت: «مقامات در مورد خوبی ارزهای دیجیتال اظهارات گسترده ای می کنند.

آنها روی چیزهایی که می تواند از آن فناوری حاصل شود تمرکز می کنند و خطرات واقعی را نادیده می گیرند.

در ماه مارس، کارمونا یک مقاله تحقیقاتی در مورد خطر احتمالی ناشی از اشتیاق شهرداران برای ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

او می‌ترسید که در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله قرار بگیرد، اما در عوض می‌گوید که استدلال‌هایش مورد توجه جامعه کوچکی از شکاکان رمزنگاری قرار گرفته است، که به او کمک کردند تا ببیند او یک صدای تنها نیست.

او گفت: «میان متنفر بودن و انتقادی بودن تفاوت وجود دارد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *