نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اردیبهشت 1403 12:22 ق.ظ

ال‌جی و هوندا  با سرمایه‌گذاری مشترک در آمریکا تولید باتری‌های برقی راه‌اندازی می‌کنند

29 آگوست 2022 –  توسط یوری کاگییاما

هوندا و LG Energy Solution انتظار دارند ساخت این کارخانه در سال آینده آغاز شود.

این دو شرکت اعلام کردند، شرکت بزرگ باتری‌سازی کره جنوبی ال‌جی و خودروساز ژاپنی هوندا در حال سرمایه‌گذاری 4.4 میلیارد دلاری در یک سرمایه‌گذاری مشترک در ایالات متحده برای تولید باتری برای خودروهای الکتریکی هوندا در بازار آمریکای شمالی هستند.

آنها گفتند که مکان این کارخانه هنوز مشخص نیست، اما ساخت و ساز در اوایل سال 2023 آغاز می شود و تولید انبوه سلول های باتری لیتیوم یون پیشرفته تا پایان سال 2025 آغاز می شود. احتمالاً نزدیک ماریسویل، اوهایو، یا گرینزبورگ، ایندیانا است، جایی که هوندا کارخانه‌های بزرگی دارد که محبوب‌ترین مدل‌هایش مانند آکورد، CR-V و سیویک را می‌سازند.این سرمایه گذاری مشترک قرار است در سال جاری راه اندازی شود و بسته شدن معامله منوط به تایید مقررات است.

یانگسو کوون، مدیر اجرایی راه حل انرژی ال‌جی گفت: سرمایه‌گذاری مشترک ما با هوندا، که شهرت برند قابل‌توجهی دارد، نقطه عطف دیگری در استراتژی میان‌مدت تا بلندمدت ما برای ترویج  خودرو برقی در بازار در حال رشد سریع آمریکای شمالی است.

بر اساس بیانیه ای مشترک، این کارخانه به طور انحصاری برای خودروهای هوندا مونتاژ شده در آمریکای شمالی، از جمله برند لوکس آکورا، باتری تولید خواهد کرد.

کارخانه سرمایه گذاری مشترک هوندا بخشی از روند بزرگتر خودروسازان است که کارخانه های باتری در ایالات متحده را در تلاش برای ایجاد یک زنجیره تامین داخلی برای نسل بعدی نیروی محرکه خودرو اعلام می کنند. فورد، جنرال موتورز، تویوتا، هیوندای کیا، Stellantis و VinFast برنامه‌های خود را برای 10 کارخانه باتری در ایالات متحده اعلام کرده‌اند.

قانون جدید ایالات متحده به آنها انگیزه بیشتری برای ساخت باتری در آمریکای شمالی می دهد. این شامل اعتبار مالیاتی تا 7500 دلار است که می تواند برای پرداخت هزینه خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی استفاده شود. اما برای واجد شرایط بودن برای دریافت اعتبار کامل، وسیله نقلیه الکتریکی باید دارای باتری ساخته شده در آمریکای شمالی با 40 درصد فلزات استخراج شده یا بازیافت شده در این قاره باشد.

توشیهیرو میبه، مدیر اجرایی هوندا، گفت: «هوندا در حال تلاش برای رسیدن به هدف ما برای تحقق بی‌طرفی کربن برای همه محصولات و فعالیت‌های شرکتی است که شرکت در آن تا سال 2050 درگیر است».

ال‌جی، تولیدکننده پیشرو باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی و سیستم‌های قدرت، در حال حاضر آنها را در سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان آمریکایی جنرال موتورز و فورد موتور و همچنین گروه موتور هیوندای کره جنوبی می‌سازد. دفتر مرکزی این شرکت در سئول، کره جنوبی است، اما در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، چین و استرالیا فعالیت دارد.

انتظار می رود تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده و بسیاری از کشورها به دلیل نگرانی در مورد تغییرات آب و هوا و آلودگی و همچنین افزایش قیمت بنزین افزایش یابد. همه خودروسازان برتر جهان در حال تقویت خط تولید خودروهای برقی خود هستند.

LMC Automotive، یک شرکت مشاوره در منطقه دیترویت، انتظار دارد که خودروهای برقی 5.6 درصد از فروش خودروهای جدید ایالات متحده در سال جاری را تشکیل دهند و تا سال 2030 به بیش از 36 درصد افزایش یابد. در سطح جهانی، LMC می گوید 8.6 درصد از فروش خودروهای جدید امسال الکتریکی خواهد بود که تا سال 2030 به 33 درصد خواهد رسید.

هوندا در حال همکاری با جنرال موتورز برای توسعه خودروهای الکتریکی از جمله خودروهای شاسی بلند هوندا و آکورا است. انتظار می رود هوندا در اوایل سال 2024 به فروش برسد و به زودی برند لوکس آکورا عرضه شود. هوندا همچنین گفته است که قصد دارد تا اواخر این دهه خودروهای الکتریکی خود را بسازد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *