نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:09 ب.ظ

باتری‌های آلومینیوم سولفوری جدید MIT می‌توانند ذخیره‌سازی کم‌هزینه برای انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کنند.

28 اوت 2022  -لوکیا پاپادوپولوس- سه ماده مورد استفاده در باتری های MIT.

انرژی های تجدیدپذیر عالی هستند، اما وقتی خورشید نمی تابد یا باد نمی وزد چه می کنید؟ می‌توانید از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده کنید، اما آنها گران هستند و حاوی الکترولیت قابل اشتعال هستند، که آنها را برای حمل و نقل ایده‌آل نمی‌کند زیرا خطر آتش‌سوزی دارند.

با این حال، ممکن است راه حلی در راه باشد. پروفسور انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) به نام دونالد سادووی، همراه با 15 نفر دیگر در MIT و در چین، کانادا، کنتاکی و تنسی، مقاله جدیدی منتشر کرده اند که نشان می دهد باتری آلومینیوم-گوگردی که ممکن است جایگزین باتری های لیتیوم یونی شود. بر اساس بیانیه ای که این موسسه منتشر کرد، کلید ذخیره انرژی های تجدیدپذیر باشد.

سادووی که پروفسور بازنشسته شیمی مواد جان اف.الیوت است، توضیح داد: «من می‌خواستم چیزی را اختراع کنم که بهتر و بسیار بهتر از باتری‌های لیتیوم یونی برای ذخیره‌سازی ثابت در مقیاس کوچک، و در نهایت برای [استفاده‌های] خودرو باشد».

برای انجام این کار، او به جدول تناوبی فلزی ارزان، فراوان و قابل دسترسی آسان که بتواند به طور ایمن و قابل اعتماد جایگزین لیتیوم شود، نگاه کرد. او متوجه شد که دومین فلز فراوان در بازار – و در واقع فراوان ترین فلز روی زمین – آلومینیوم است. «بنابراین، من گفتم، خوب، بیایید آن را به یک طرح تبدیل کنیم که آلومینیوم خواهد بود.

سپس تصمیم گرفت آن را با ارزانترین غیرفلزها جفت کند: گوگرد. و در نهایت، برای الکترولیت، او از انواع نمک های مذاب استفاده کرد که نقطه ذوب نسبتاً پایینی دارند – نزدیک به نقطه جوش آب، در مقابل تقریباً 1000 درجه فارنهایت برای بسیاری از نمک ها.

او توضیح داد: «وقتی به دمای نزدیک بدن رسیدید، ساخت باتری‌هایی که به عایق‌بندی و اقدامات ضد خوردگی خاصی نیاز ندارند، عملی می‌شود».

ترکیب این سه عنصر با هم بسیار موفق بود. . او اضافه کرد: “مواد تشکیل دهنده ارزان هستند و چیز ایمن است – نمی تواند بسوزد.”

حتی بهتر از آن، باتری جدید برای حفظ دمای کار خود به هیچ منبع گرمایی خارجی نیاز ندارد، زیرا گرما به طور طبیعی با شارژ و دشارژ باتری تولید می‌شود.

وقتی شارژ می‌کنید، گرما تولید می‌کنید و این از یخ زدن نمک جلوگیری می‌کند. و سپس، هنگامی که شما تخلیه می کنید، گرما نیز تولید می کند،

به عنوان مثال، در یک نصب معمولی که برای تراز کردن بار در تأسیسات تولید خورشیدی استفاده می‌شود، «شما برق را زمانی که خورشید می‌تابد ذخیره می‌کنید، و بعد از تاریک شدن هوا برق می‌کشید، و این کار را هر روز انجام می‌دهید. و این حالت شارژ بیکار-تخلیه-آرام برای تولید گرمای کافی برای حفظ دما کافی است.

Sadoway و یکی از شاگردانش قبلاً یک شرکت جدید به نام Avanti ایجاد کرده اند که مجوز ثبت اختراع سیستم باتری جدید را صادر کرده است. او نتیجه گرفت: “اولین سفارش برای شرکت این است که نشان دهد که در مقیاس کار می کند.”

اگر واقعاً اینطور باشد، می‌تواند نحوه رویکرد ما به ذخیره‌سازی انرژی را متحول کند و انرژی‌های تجدیدپذیر را واقعاً زنده کند.

اکنون، این چیزی است که باید در مورد آن هیجان زده شد!

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *