نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:00 ق.ظ

صندوق سرمایه گذاری اقلیم نروژ برای سرمایه گذاری در پروژه خورشیدی هند، این کشور را بازار در اولویت خود می بیند

24 اوت 2022 -انمار فرنگول -برج انتقال برق و کابل های برق آن بر فراز تپه ای در دهکده ای نزدیک پانول،

پونیت ویکرام سینگ | لحظه | گتی ایماژ

صندوق سرمایه گذاری اقلیم نروژ و بزرگترین شرکت بازنشستگی این کشور، KLP، قرار است در یک پروژه انرژی خورشیدی 420 مگاواتی در راجستان هند سرمایه گذاری کنند.

دو طرف حدود 2.8 میلیارد روپیه هند (تقریباً 35 میلیون دلار) برای 49 درصد از سهام پروژه Thar Surya 1 که توسط شرکت ایتالیایی Enel Green Power در حال ساخت است، سرمایه گذاری خواهند کرد.

بر اساس اعلامیه سفارت نروژ در هند، صندوق سرمایه گذاری آب و هوا قرار است 10 میلیارد کرون نروژ (تقریباً یک میلیارد دلار) را به پروژه ها در پنج سال آینده اختصاص دهد.سفارت همچنین هند را که در مسیر تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور کره زمین در سال آینده است، به عنوان “بازار اولویت” توصیف کرد.

این در حالی است که مؤسسه مالی توسعه نروژ، Norfund – که صندوق سرمایه گذاری اقلیم را مدیریت می کند – و Enel Green Power یک مشارکت سرمایه گذاری استراتژیک متمرکز بر هند ایجاد کرده اند.

به گفته SocGen، در اینجا سهام‌هایی وجود دارند که می‌توانند «عصر جدیدی» را برای انرژی هسته‌ای بازی کنند. سهام انرژی در حال افزایش است. سیتی می‌گوید، اما این یکی ترازنامه‌ای دارد که بتواند همه آنها را شکست دهد

Loop Capital می‌گوید یکی از باتری‌های لیتیومی که کمتر شناخته شده است، پتانسیل افزایش بیش از 400 درصدی را دارد

Tellef Thorleifsson، مدیرعامل Norfund در بیانیه ای که منتشر شد، گفت: “این اولین سرمایه گذاری است که ما با Enel انجام می دهیم، و ما با هم جاه طلبی های زیادی برای مشارکت با سرمایه گذاری های مشابه در هند در سال های آینده داریم.”

در حالی که این کشور در پروژه های انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری می کند، ذخایر نفت و گاز نروژ آن را به صادرکننده اصلی سوخت های فسیلی تبدیل کرده است.

نروژ پترولیوم می گوید: «در سال های اخیر، نروژ بین 20 تا 25 درصد از تقاضای گاز اتحادیه اروپا و بریتانیا را تامین کرده است.

این گزارش می افزاید: «تقریباً تمام نفت و گاز تولید شده از نروژ صادر می شود و مجموع نفت و گاز بیش از نیمی از ارزش کل صادرات کالاهای نروژ است».

اهداف هند

وزارت انرژی های نو و تجدیدپذیر هند می گوید که ظرف هفت سال و نیم گذشته ظرفیت خورشیدی این کشور از حدود 2.6 گیگاوات به بیش از 46 گیگاوات افزایش یافته است.

هند می خواهد ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود – به استثنای آب های بزرگ – به 175 گیگاوات در سال جاری برسد که یک هدف چالش برانگیز است. بر اساس بیانیه اخیر وزیر دولت هند برای انرژی های نو و تجدیدپذیر، در 30 ژوئن، ظرفیت نصب شده انرژی های تجدیدپذیر، به استثنای آب های بزرگ، 114.07 گیگاوات بود.

علیرغم اهداف انرژی های تجدیدپذیر، هند همچنان به سوخت های فسیلی متکی است. بر اساس گزارش وزارت نیرو، در پایان ژوئن، سهم سوخت‌های فسیلی از کل ظرفیت تولید نصب شده هند به 58.5 درصد رسید.

در اجلاس تغییرات آب و هوایی COP26 در سال گذشته، هند و چین که هر دو در میان بزرگ‌ترین زغال‌سوزهای جهان هستند، بر تغییر زبان سوخت‌های فسیلی در آخرین لحظه در پیمان آب و هوای گلاسکو – از «خروج تدریجی» زغال سنگ به «فاز» پایین اصرار داشتند.” پس از مخالفت های اولیه، کشورهای مخالف در نهایت پذیرفتند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، طی سخنرانی در اجلاس جهانی توسعه پایدار موسسه انرژی و منابع در فوریه 2022 گفت که قاطعانه معتقد است که “پایداری زیست محیطی تنها از طریق عدالت اقلیمی قابل دستیابی است.”

مودی گفت: «انتظار می‌رود انرژی مورد نیاز مردم هند در بیست سال آینده تقریباً دو برابر شود». انکار این انرژی به معنای نفی خود زندگی از میلیون ها نفر است. اقدامات موفق اقلیمی نیز به تأمین مالی کافی نیاز دارد.»

وی افزود: برای این منظور کشورهای توسعه یافته باید به تعهدات خود در زمینه مالی و انتقال فناوری عمل کنند.

منافع اروپا

علاقه نروژ به بخش انرژی های تجدیدپذیر هند نشان دهنده آخرین نمونه از سازمان ها و مشاغل بزرگ است که در این کشور بازی می کنند.به عنوان مثال، در اوایل سال جاری، غول انرژی آلمان RWE و تاتا پاور هند همکاری خود را با تمرکز بر توسعه پروژه های بادی دریایی در هند اعلام کردند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *