نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:11 ب.ظ

سوئد زیردریایی جدید خود را به آزمایش نزدیک می کند.

آمیا پالجا -27 ژوئیه 2022 -زیردریایی جدید.N/A

    ساخت HMS Blekinge در سال 2015 سفارش داده شد.

    می تواند 26 ملوان و وسایل نقلیه زیر آب را در خود جای دهد.

    سوئد ۸۴۰ میلیون دلار برای بهبود طراحی زیردریایی خود هزینه کرده است.

سازنده آن Saab در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

در حالی که سوئد درخواست خود را برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آماده می‌کند، یک نقطه عطف در تقویت توانایی‌های نظامی خود نیز پشت سر گذاشته است. ماه گذشته، این کشور کیل را برای اولین زیردریایی خود در بیش از 20 سال گذشته – به نام HMS Blekinge – ساخت.

کیل گذاری یک سنت قدیمی کشتی سازی است که در آن در مرحله ساخت، سکه ها را زیر کیل کشتی قرار می دادند تا برای آن خوش شانسی بیاورند. در ساخت زیردریایی، مراسم زمانی انجام می‌شود که اولین بخش‌های بدنه به هم متصل شوند.

این پروژه در سال 2014 زمانی که دولت سوئد برنامه ریزی برای تقویت قابلیت های زیر آب خود را آغاز کرد، آغاز شد. سال بعد، این کشور دو زیردریایی جدید خود را سفارش داد.

زیردریایی های کلاس بلکینگ

صنایع دستی جدید زیردریایی های کلاس بلکینگ هستند. با طول 213 فوت (66 متر)، هر یک از این زیربناها 1925 تن جابه‌جایی خواهند داشت و با سه موتور دیزلی و سه موتور استرلینگ حرکت می‌کنند. به گزارش ناوال نیوز، موتورهای دوم از پیشرانه مستقل از هوا (AIP) استفاده می کنند که به زیردریایی اجازه می دهد برای مدت بیش از 18 روز غواصی کند.

این زیردریایی دارای یک تیم متشکل از 26 ملوان است اما می توان آن را به گونه ای تغییر داد که حداکثر 35 ملوان در آن حضور داشته باشد. گزینه هایی نیز برای توسعه بیشتر طرح زیردریایی برای داشتن 50 ملوان در دسترس است، اما نوع کوچکتر با ردپای 164 فوت (50 متر) و جابجایی 1100 تن نیز در آینده امکان پذیر است. حتی زیردریایی‌های کوچک‌تر را می‌توان به AIP مجهز کرد، در حالی که همه آنها می‌توانند به اژدر و مین مسلح شوند، در حالی که مجهز به وسایل نقلیه زیردریایی خودمختار (AUVs)، وسایل نقلیه از راه دور (ROVs) و همچنین امکانات خاموش‌کننده مغناطیسی (MSF) هستند.

اهمیت سکوت در دریا

در سال 1945 گزارش شده است که سوئدی ها قبلاً در فناوری حذف نویز مورد استفاده در جنگ های زیر آب برتری دارند. با کلاس Blenkige، این کشور 840 میلیون دلار دیگر برای بهبود طراحی های قبلی خود هزینه می کند.

انتظار می‌رود که پایه‌های انعطاف‌پذیر طراحی‌شده روی زیردریایی به آن کمک کند تا در برابر ضربه‌ها مقاومت کند، صدای عبور را کاهش دهد و شانس شناسایی توسط دشمنان را کاهش دهد. قاب زیردریایی همچنین سر و صدا را جذب می کند در حالی که انتظار می رود کانال های هوا و لوله های آن نیز بی صدا باشند.

با گزینه‌های استقرار پهپاد و ROV، این زیردریایی می‌تواند از ماموریت‌های پرخطر دور بماند و در عین حال قادر به انجام وظایف اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی باشد. وسایل نقلیه بدون سرنشین می توانند از سونار فعال برای افزایش برد زیردریایی استفاده کنند، حتی اگر زیردریایی بی سر و صدا در یک فاصله امن پنهان بماند، آماده است که در صورت شناسایی و نابودی وسایل نقلیه روباتیک، مخفیانه از منطقه خارج شود.

مایکل جوهانسون، رئیس و مدیرعامل ساب گفت: «صلاحیت زیردریایی، سوئد را در میان معدود کشورهایی در جهان قرار می دهد که توانایی ساخت زیردریایی های مدرن و پیشرفته را دارند.

انتظار می‌رود اولین زیردریایی کلاس بلکینگ زودتر از سال 2027 تحویل داده شود و یک سال بعد با HMS Skåne پیگیری خواهد شد.

.https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *