نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 10:38 ق.ظ

محققان چینی روش جدیدی را برای تولید انبوه کوفته های آزمایشگاهی توسعه داده اند

آمیا پالجا -18 ژوئیه 2022 -آندری پوپوف/آی استوک

ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش داد که همکاری تحقیقاتی بین دو موسسه در چین منجر به تولید کوفته‌های گوشت خوک آزمایشگاهی شده است که پروتئین بیشتر و چربی کمتری در مقایسه با گوشت‌های معمولی دارند.

گوشت های آزمایشگاهی جایگزین مناسبی برای تامین گوشت حیوانات به روشی بسیار پایدارتر در نظر گرفته می شود. برآوردها نشان می دهد که کشت گوشت در آزمایشگاه در مقایسه به زمین بسیار کمی نیاز دارد و می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با پرورش سنتی حیوانات کمک زیادی کند.

در دسامبر 2020، آژانس غذای سنگاپور اولین محصولات گوشتی کشت شده را برای فروش تایید کرد که انتظار می رود در سایر کشورها نیز تاییدیه های مشابهی داشته باشد. برای تحویل گوشت پرورش‌یافته، محققان باید سلول‌هایی را که از حیوانات تهیه می‌شوند در مقادیر زیاد در آزمایشگاه رشد دهند. مهمتر از آن، گوشت پرورشی باید از نظر بافت و طعم شبیه گوشت واقعی باشد.

محققان چگونه این کار را انجام دادند؟

محققان دانشگاه تسینگ‌هوا و دانشگاه کشاورزی نانجینگ در چین، سلول‌های ماهیچه‌ای و سلول‌های چربی را به طور جداگانه در آزمایشگاه قبل از کنار هم قرار دادن آنها در قالب چاپ سه بعدی کشت دادند. سپس از یک آنزیم برای ساختن کوفته‌هایی در مقیاس سانتی‌متری استفاده کردند.

سلول ها روی یک میکرو حامل سه بعدی خوراکی ساخته شده از ژلاتین متخلخل رشد کردند. میکرو حامل همچنین به عنوان داربستی برای انبساط سلولی عمل می کند، جایی که محققان دریافتند که گسترش سلولی با سرعتی تند اتفاق می افتد. در مقایسه با مطالعات قبلی، که در آن نرخ انبساط در یک دوره هفت روزه 10 برابر بود، محققان دریافتند که میکرو حامل آنها در همان بازه زمانی 20 برابر گسترش داده است.

محققان همچنین محتوای غذایی گوشت پرورشی خود را با شیزیتو، یک غذای کلاسیک کوفته چینی موجود در بازار، مقایسه کردند. تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که کوفته های کشت شده حاوی 70 درصد پروتئین، چهار درصد چربی، شش درصد کربوهیدرات و مواد معدنی ضروری مانند روی، کلسیم و آهن هستند.

ظرف کوفته ای که در فروشگاه خریداری می شد فقط یک پنجم محتوای پروتئین داشت در حالی که محتوای چربی آن سه برابر بود، اگرچه حاوی کالری کمتری بود.

تولید در مقیاس بزرگ

روش های به کار گرفته شده توسط محققان نیز تولید این کوفته ها را در مقیاس آسان می کند. دو نوع سلول مورد استفاده در این فرآیند را می توان قبل از ترکیب شدن با آنزیم ویژه در بیوراکتورهای جداگانه در مقیاس رشد داد و سپس برای تحویل کوفته قالب گیری کرد.

در مقایسه با گوشت گاو پرورش داده شده در آزمایشگاه که برای جایگزینی واقعی نیاز به روش خاصی دارد، دستیابی به کوفته یا سوسیس معمولاً ساده‌تر است. تنها در سال 2019 بود که تیم تحقیقاتی دانشگاه کشاورزی نانجینگ اولین گوشت خوک پرورشی خود را تولید کرد. یک سال بعد، تیم توانست تنها در 20 روز 1.7 اونس (50 گرم) از گوشت را تولید کند.

اکنون، در عرض چند سال، محققان موفق به تولید محصولات گوشتی شده اند که شبیه به واقعی است و در تلاش برای تولید آن برای توده مردم هستند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *