نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:27 ق.ظ

آسمان‌خراش حلقه بی‌نهایت چین یکی از جالب‌ترین ساختمان‌های جهان است

برد برگان -04 مه 2021 -نمای جلویی و هوایی از آسمان‌خراش حلقه بی‌نهایت. 1، 2

به گفته این شرکت، یک استودیوی معماری دانمارکی به نام BIG طرح‌های ساختمانی به نام “O-Tower” را در چین با طرحی به شکل حلقه بی‌نهایت که “زمین به آسمان را در یک حلقه پیوسته از همکاری” متصل می‌کند، تکمیل کرده است..

O-Tower توسط سازنده گوشی های هوشمند مستقر در چین به نام OPPO – در Hangzhou – بزرگترین تولید کننده این کشور استفاده خواهد شد.

برایان یانگ، یکی از شرکای BIG در گزارش dezeen گفت: «فناوری در بهترین حالت خود باید یک گسترش بی‌وقفه عمری باشد. مقر جدید تحقیق و توسعه OPPO مظهر این مفهوم است و به راحتی در تالاب های دیدنی هانگژو می نشیند در حالی که بین بافت متراکم شهری از یک طرف و چشم انداز طبیعی از طرف دیگر تلفیق می کند.

یانگ این پروژه را به‌عنوان «تجلی معماری محصول OPPO: آن را  بی‌دردسر زیبا و در عین حال بالا بردن کیفیت زندگی انسان در شهر» ستود. برج جدید یک آسمان‌خراش دایره‌ای شکل است که در اطراف یک حیاط باز در محدوده شهر فناوری آینده هانگژو – با هدف تبدیل شدن به یک نقطه عطف و دروازه نمادین به منطقه تجاری بزرگ‌تر، ساخته شده است.

Bjarke Ingels، بنیانگذار BIG، گفت: کلید مفهوم طراحی OPPO O-Tower جدید، مفهوم پایداری است – از نظر اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی. “فرم جمع و جور که به خودی خود تا می شود کفپوش های انعطاف پذیر بزرگ را با دسترسی به نور روز و هوای تازه یک برج باریک فراهم می کند.”

یک فضای عمومی در طبقه همکف گردشگران، رهگذران و کارگران را با یک حیاط مرکزی باز به هم متصل می کند. اینگلز گفت: “واحه مرکزی و پارک تالاب اطراف، قلمرو عمومی را به قلب مجموعه گسترش می دهد.”

با این حال، با وجود بدیع بودن، نمای بیرونی دایره‌ای آسمان‌خراش جدید، «سادگی طراحی» و «ذوب شدن در منظره» دو ویژگی معماری هستند که مختص OPPO، BIG یا O-Tower نیستند. در دسامبر سال گذشته، معماران برج جدیدی را پیشنهاد کردند که قادر به “خوردن کربن” در شهر نیویورک بود – برجی که بلندترین برج در جهان خواهد بود.

برج مسکونی «کربن خوار» که توسط یک شرکت معماری فرانسوی ابداع شده است، تجسم فناوری جذب و ذخیره کربن برای انتقال کربن متغییر آب و هوا در هوا و ذخیره آن – به عنوان مثال – در مناطق زمین‌شناسی زیرزمینی است، در نتیجه کل CO2 موجود در زمین را کاهش می‌دهد.

با این حال، فلسفه های طراحی پایدار مشابه دقیقا چیز بدی نیستند. Ingels از BIG در گزارش آکادمی WorkTech گفت: “فرم فشرده که به خودی خود تا می شود کفی های انعطاف پذیر بزرگ را با دسترسی به نور روز و هوای تازه یک برج باریک فراهم می کند.” انعطاف پذیری، دسترسی به نور روز و هوای تازه موضوعی رایج در طراحی های معماری سازگار با محیط زیست است. علاوه بر شکل بیرونی، مکانی که برج O-BIG با تلاش‌های مشابه همراه می‌شود، مدیریت دما است. “نمای قرمز تطبیقی ​​تابش نور خورشیدی و افزایش ارزش حرارتی را حذف می کند و عملکرد غیرفعال ساختمان را افزایش می دهد.” در مورد آینده زندگی شهری و معماری چیزهای زیادی برای تحسین وجود دارد، زیرا پروژه ها پتانسیل کامل تم های پایدار را بررسی می کنند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *