نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:46 ق.ظ

تقاطع هزارتو مانند چین که 20 مسیر را در خود جای داده است

آمیا پالجا -18 ژوئیه 2022 -پل هوایی Huangjuewan در چین Fred Dufour/Getty Images

یک نگاه برای درک پیچیدگی ساخت این مسیر حرکتی 20 جاده ای که در چین ساخته شده است کافی نیست. این زیرساخت پل هوایی  کهHuangjuewan نامیده می‌شود، در سال 2017 تا حدی به روی عموم باز شد و از آن زمان حتی یک قاب برجسته در تصاویر گتی بوده است.

با یک نگاه گذرا، می توان بیهودگی اضافه کردن خطوط به جاده ای را که دیر یا زود غرق در تعداد وسایل نقلیه می شود، استدلال کرد. در همان نزدیکی شهری است که هشت میلیون نفر در آن ساکن هستند، بنابراین کار سختی نخواهد بود.بنابراین، بیایید مستقیماً به سؤالی که در ذهن شما وجود دارد بپردازیم.

چرا پل هوایی Huangjuewan ساخته شد؟

یکی از مقامات مسئول ساخت و ساز به South China Morning Post (SCMP) در سال 2017 گفته بود که طراحی مسیر حرکتی بر اساس شکل زمین پیچیده شهرداری چونگ کینگ در جنوب غربی چین است.

این منطقه به یک مسیر حرکتی برای اتصال فرودگاه، شهر و یک بزرگراه نیاز داشت. وایرد در گزارشی گفت، برای انجام این کار، طراحان مجبور شدند خودروها را از طریق جاده‌هایی بفرستند که در پنج سطح قرار دارند که بالاترین سطح آن 12 طبقه است. این تقاطع دارای 15 رمپ است و 20 لاین در هشت جهت مختلف حرکت می کنند. طول کل جاده ها در محل تقاطع کمی بیش از 10 مایل (16.4 کیلومتر) تخمین زده می شود.ساخت این مسیر حرکتی در سپتامبر 2009 آغاز شد و ساخت و ساز عمده آن در سال 2017 به پایان رسید. کارهای جزئی و برخی از رمپ ها در اواخر همان سال به پایان رسید.

واکنش مردم به این موضوع چگونه است؟

وقتی به چیزی بسیار بزرگوارانه نگاه می کنید، فقط دو واکنش می تواند داشته باشد: ترس و قدردانی محض از شخص یا تیمی که آن را ممکن ساخته است.

هنگامی که برای اولین بار در سال 2017 به روی عموم باز شد، این تبادل به یک حس اینترنتی تبدیل شد و واکنش‌های تند مردم را به دنبال داشت. رسانه‌های اجتماعی با کامنت‌هایی مانند «می‌توانید بازدید کنید، اما هرگز نمی‌توانید آن را ترک کنید» شعله‌ور شد.

با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های Map کمی دیر متوجه شده‌اند که راننده در بزرگراه‌های معمولی مسیر یا خروجی صحیح را طی نکرده است، تنها می‌توان تعجب کرد که دستگاه‌های مبتنی بر سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) باید در مسیر جهنمی مانند این چه کاری کنند. به خصوص با توجه به این که مجموعه در واقع دارای پنج سطح است.

شخصی که در اینترنت دستگاه جی‌پی‌اس در ماشین استفاده می کند اگر در اولین تلاش اشتباه کند چگونه می‌تواند مسیرها را برطرف کند. یکی از کاربران اینترنت که مصیبت‌های دستگاه را به تصویر می‌کشد، این موضوع را چنین نوشت: “من کی هستم؟ من کجا هستم؟” SCMP گزارش شده است. یکی دیگر به شوخی گفت: “جی پی اس من به من گفت: هر کجا می خواهی برو و مرا تنها بگذار!”

با این حال، فرد دوفور، عکاس، زیبایی را در ساخت و ساز دید و تلاش کرد تا ساخت و ساز را از زوایای مختلف ثبت کند تا شگفتی مهندسی را ثبت کند و آن را با بقیه جهان به اشتراک بگذارد.

Wired در گزارش خود گفت: فقط در صورتی که می‌پرسید اگر خروجی را اشتباه  بگیرید چه اتفاقی می‌افتد، نیم مایل جلوتر یک گزینه چرخش وجود دارد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *