نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:38 ب.ظ

چگونه ستاره کارمندان خود را پیدا کرده و نگه دارید

نوشته کندیس برناردونی

بیایید صادق باشیم: شناسایی کارکنان بالقوه با آن کیفیت “آن” که آنها را به ستاره های راک واقعی تبدیل می کند، می تواند دشوار باشد. حتی یک بار به بیتلز گفته شد که آنها هیچ نیستند، و ببینید که چگونه این اتفاق افتاد. پیدا کردن کارکنان عالی کار آسانی نیست و گاهی اوقات می تواند به اندازه شستن لباس های یک هفته ای در وسط باران استوایی سرگرم کننده باشد. در اینجا می‌خواهم با شما در میان بگذارم که چگونه یاد گرفته‌ام هنگام استخدام و نگه داشتن کارمندان ستاره‌های راک در کسب‌وکارم، این باران را به پرتوی از آفتاب تبدیل کنم.

نکات کلیدی برای استخدام و حفظ کارمندان راک استار شما

1. به تجربیات زندگی نگاه کنید

در بیشتر موارد، کارفرمایان فقط رزومه دارند. مطمئناً، مجموعه مهارت های یک نامزد به طور قطع کمک می کند، اما این تنها یک جنبه از یک فرد است. وقتی به دنبال استخدام یک عضو جدید تیم هستم، ابتدا به تجربیات زندگی آنها نگاه می کنم. این خیلی به من می گوید. همچنین، داشتن بیش از حد صلاحیت برای یک شغل لزوماً یک فرد را به بهترین رقیب تبدیل نمی کند.

2. به قلب خود گوش دهید

کاری که ممکن است متفاوت از دیگران انجام دهم این است که به قلبم گوش می دهم. اگر می‌دانم کسی می‌تواند نقشی را بازی کند، اما جرقه‌ای بین ما نیست، موضوع ممنوع است. این کمی شبیه اولین قرار ملاقات است – باید حس وجود داشته باشد. هر بار به اولین غریزه درونی خود گوش دهید و هرگز آرام نشوید.

3. چک حقوق در مقابل اشتیاق را در نظر بگیرید

بین خطوط  را در مورد اینکه چرا یک شخص برای کار با شما درخواست می کند بخوانید. آیا آنها فقط به دنبال چک حقوق هستند یا واقعاً مشتاق پیوستن به شرکت شما هستند؟ برای من، اشتیاق هر بار کسی را استخدام می کنم همه چیز است!

4. پتانسیل رشد چیست؟

در طول مصاحبه، از کارمندان بالقوه ستاره راک بپرسید که می‌خواهند نقشی را که برای آن درخواست می‌کنند، ایفا کنند. چه چیزی آنها را هیجان زده می کند؟ نبوغ آنها چیست؟ اگر زمینه ای وجود دارد که یک نامزد علاقه بیشتری نشان می دهد، این علاقه را پرورش دهید زیرا ممکن است مهارتی باشد که نه تنها کارمند شما را هیجان زده می کند، بلکه می تواند به ارتقای کسب و کار شما کمک کند. اگر یک کارمند از نقش خود راضی باشد و به او فرصت هایی داده شود تا در موقعیت خود رشد کنند، به احتمال زیاد در شرکت شما تغییر ایجاد خواهند کرد.

5. آیا عطش دانش وجود دارد؟

از داوطلبان بپرسید که آیا برای یادگیری مهارت های جدید آماده هستند یا خیر. آیا آنها مایل و آماده اند تا آموزش های تکمیلی را ببینند؟ آنها برای آماده ماندن به چه چیزی نیاز دارند؟ از آنها بخواهید درباره چیزهای جدیدی که دوست دارند یاد بگیرند تحقیق کنند تا “مالک” شوند و مسئولیت پیشرفت شخصی خود را بر عهده بگیرند.

6. آیا می توانید در داخل کشور تبلیغ کنید؟

من به شدت طرفدار استخدام داخلی هستم. اگر یکی از اعضای تیم شما مایل است نقش دیگری را در بخش دیگری کشف کند، این کار را تشویق کنید. این می تواند هم برای شما و هم برای کارمندتان یک برد-برد باشد: از آنجایی که کارمند قبلاً شرکت را می شناسد، باعث می شود مجبور نشوید به بیرون مرزها بروید و موقعیت را پر کنید. علاوه بر این، اعضای تیم شما احساس ارزشمندی و اعتماد خواهند کرد، زیرا پتانسیل آینده آنها را نادیده نگرفته اید.

7. بدانید که مانند، مانند را جذب می کند

به طور کلی، افراد همفکر با افراد همفکر معاشرت می کنند، بنابراین زمانی که به دنبال کارمندان جدید هستید، با کارکنان خود صحبت کنید. از آنها بپرسید که آیا می توانند فردی را برای موقعیتی که ممکن است در دسترس باشد توصیه کنند.

همچنین، اگر مردم ببینند که دوستانشان در یک شرکت خوشحال هستند، اغلب تمایل دارند که بخشی از آن شرکت نیز باشند. داشتن یک “اتاق انتظار” از افرادی که می خواهند به شرکت شما بپیوندند، بهترین احساس است!

8. با اعضای تیم خود و همچنین مشتریان خوش رفتاری کنید

نحوه برخورد یک کسب و کار با مشتریان خود اغلب نشانه ای از نحوه برخورد آن با کارکنان خود است. اگر کسب‌وکار شما نظرات مشتریان خوبی دارد، این معمولاً نشانه‌ای است که نشان می‌دهد کارمندان خوشحال هستند. مشتریان با دریافت خدمات عالی به مشتریان خوشحال می شوند و این با کارکنان خوشحال شروع می شود.

9. به یاد داشته باشید که صبر یک فضیلت است

با افراد جدید خود صبور باشید.  شهر رم در یک روز ساخته نشده است، و اگر انتظار دارید کارمند جدیدتان در چند هفته اول استخدام دنیا را به آتش بکشد، خود را برای ناامیدی آماده کرده اید.

ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا یک کارمند جدید نه تنها نقش خود، بلکه نحوه کار کارفرمای جدید خود را نیز یاد بگیرد. مهم است که ویژگی های اعضای تیم جدید خود را بشناسید و روی نقاط قوت آنها کار کنید. با گذراندن وقت انفرادی با مردم، آنها را بشناسید.

10. در مورد انتظارات پیشرو باشید

اطمینان حاصل کنید که توضیحات شغلی دقیق، به روز و به طور کامل برای اعضای تیم جدید توضیح داده شده است، تا آنها دقیقا بدانند که برای یک ستاره راک در این موقعیت چه چیزی لازم است.

11. اشتیاق را استخدام کنید و مهارت را آموزش دهید

شما می خواهید افرادی را استخدام کنید که اشتیاق دارند و سپس این مهارت را آموزش دهید. شما نمی توانید آن را به روش دیگری انجام دهید. افرادی را استخدام کنید که حلال مشکلات باشند و دارای دیدگاه مثبت باشند  نه شاکی. یک نگرش بد از یک فرد می تواند یک تجارت را فیلتر کند و در نهایت باعث آسیب داخلی و خارجی شود.

آیا استخدام بالقوه درباره شرکت شما تحقیق کرده است؟ آیا آنها در مورد ارزش ها، صداقت، و آنچه شما برای آن دفاع می کنید مشتاق هستند؟ اگر کسب و کار شما مبتنی بر محصول است، آیا آنها محصول شما را دوست دارند؟ شما افرادی را می خواهید که به شرکت شما ایمان داشته باشند. اگر کسی فعالانه شما را برای یک قرار ملاقات یا مصاحبه “تعقیب” کرده است، او را با دو دست بگیرید!

12. به کارکنان راک استار خود آنچه نیاز دارند بدهید

برای اینکه اعضای تیم شما به بالاترین پتانسیل خود عمل کنند، به ابزار و زمان نیاز دارند. اگر ابزار مناسب را در اختیار آنها قرار دهید، استعداد آنها را به حداکثر خواهید رساند. همانطور که نقش آنها رشد می کند، دانش آنها نیز باید افزایش یابد، به این معنی که ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در برنامه ها یا آموزش های جدید داشته باشید. همچنین، به یاد داشته باشید که به کارکنان خود زمان بدهید تا مهارت های جدید را بیاموزند و انتظار نداشته باشید که قبل از آماده شدن، از حوزه های شروع خارج شوند.

13. ارزش داشتن نقش را درک کنید

زمانی که کارمندان احساس می کنند مالکیت یک پروژه را دارند، از نتایج آن راضی خواهید بود. از این گذشته، آیا به این دلیل آنها را استخدام نکردید؟ آنها را دست کم نگیرید اگر کسی ایده ای دارد که به آن علاقه دارد، تحقیق کرده است، و این برای شرکت خوب است، او را تشویق کنید که آن را داشته باشد!

14. بشناسید که چه چیزی کارمندان راک استار شما را ” با شوق” می کند

وقتی صحبت از اعطای امتیازات کارکنان به میان می آید، شخص پشت این نقش را به خاطر بسپارید. بنابراین چگونه می دانید که کارکنان  برای چه چیزی به عنوان یک امتیاز ارزش قائل هستند؟ با صحبت کردن با آنها روش قدیمی را پیدا کنید – بله، درست است، صحبت کنید. درباره اینکه چه چیزی آنها را هیجان زده می کند، در اوقات فراغت خود چه می کنند و سرگرمی هایشان چه می کنند، سؤال بپرسید.

از رفتار یکسان با کارکنان خود و پاداش دادن به آنها با ساعت طلایی استاندارد خودداری کنید. چیزی که ممکن است باعث شود یک نفر از خوشحالی بپرد، ممکن است فرد دیگری چشمانش را دوباره در سرش بچرخاند. بسیار خوب، کمی اغراق وجود دارد، اما متوجه منظور من شدید.

15. اغلب ارتباط برقرار کنید و چرایی خود را به خاطر بسپارید

اگر می‌خواهید کارکنانتان چشم‌انداز شرکت شما را بپذیرند، باید همیشه دلیل آن را توضیح دهید! مواقعی وجود دارد که موضوع روشن است و باید در مورد نحوه انجام یک کار ارتباط روشنی وجود داشته باشد. با تیم خود واضح و دقیق باشید تا بدانند از آنها چه انتظاری می رود و چرا. توضیح اینکه چگونه یک کار بر تجارت تأثیر می گذارد به افراد کمک می کند احساس کنند نقش مهمی در فرآیندها و موفقیت شرکت دارند. آنها احساس ارزشمندی خواهند کرد.

همانطور که شرکت شما رشد می کند. . .

. . . همیشه به یاد داشته باشید که در ابتدا از کجا آمده اید. اصول شما باید یکسان باقی بماند – چه تیم کوچکی داشته باشید و چه یک شرکت چند ملیتی. و فقط افرادی را استخدام کنید که اشتیاق، چشم انداز و اهداف شما را به اشتراک بگذارند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *