نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:29 ق.ظ

رشد پایدار و فراگیر هدفی برای همه کسب و کار ها

23 ژوئن 2022 | جلسه توجیهی اجرایی

عصر جدیدی امکان پذیر است – دوره ای که رشد و منافع اجتماعی را به عنوان اهداف مکمل می بیند که یکدیگر را تقویت می کنند. خلاصه هفتگی ما از بینش های McKinsey این موضوع را بررسی می کند.

رشد پایدار و فراگیر: یادداشت توجیهی شماره 1، 23 ژوئن 2022

برای بیش از دو سال، این خلاصه از آخرین تحقیقات McKinsey بر پیامدهای COVID-19 برای تجارت متمرکز بود. در حالی که بینش های مرتبط با بیماری همه گیر ما ادامه خواهد داشت، خلاصه انتشار هفته خود را به موضوع جدیدی با فوریت و پیچیدگی مشابه اختصاص می دهیم: چگونگی دستیابی به رشد پایدار و فراگیر (SIG). این جلسه توجیهی منظم که توسط ویراستاران انتشارات جهانی مک کینزی مدیریت می‌شود، جدیدترین دیدگاه‌های ما را در مورد اینکه چگونه شرکت‌ها، سازمان‌ها و جامعه می‌توانند رشد و مزایای اجتماعی را نه به عنوان اهداف متضاد، بلکه به‌عنوان الزامات یکسان برای تأثیر کل‌نگر ببینند، برجسته می‌کند.

    در مک‌کینزی، ما معتقدیم آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند رشدی پایدار و فراگیر را پیش ببرند – و ما با هدف، روی موضوعاتی از کربن‌زدایی گرفته تا تنوع، کار می‌کنیم تا آن آینده را به واقعیت تبدیل کنیم.

    باب استرنفلز، شریک مدیریت جهانی، مک کینزی

رسیدن به صفر خالص کربن به ایجاد مشاغل سبز برای تولید فناوری‌ها، مواد و سیستم‌های مورد نیاز انتقال بستگی دارد. مانند رهبران دیجیتال زمان ما، سازندگان موفق کسب و کار سبز در ایجاد و شکل دادن به بازارها به جای تماشای و انتظار برای ظهور بازارها ماهر بوده اند و مفهوم مقیاس پذیری سریع را پذیرفته اند. شرکای ارشد راب بلند و توماس ناوکلر و شریک آنا گرانسکوگ نوآوری‌ها و بهترین شیوه‌های امیدوارکننده را برجسته می‌کنند.

خودروسازان باید فراتر از خروجی اگزوز به کلیت صنعت نگاه کنند تا خودروهای سبزتر ارائه کنند. بازیگران صنعت می توانند با بررسی دقیق زنجیره ارزش تولید انتها به انتها، حذف کربن و صرفه جویی در هزینه را به دست آورند. خودروهای سازگارتر با محیط زیست با هزینه کمتر به ازای هر واحد به حرکاتی از جمله طراحی مجدد اجزا، اجرای دایره‌ای برای کاهش ضایعات و ایجاد تغییرات در طراحی برای کاهش مقدار مواد خام مورد نیاز بستگی دارد. همکاری با تامین کنندگان و تحقیق و توسعه، توانمندسازهای کلیدی هر دو جنبه تجاری و فنی استراتژی پیاده سازی هستند.

تقریباً همه فعالان فولاد تخت اروپایی برنامه‌هایی را برای کربن زدایی تدریجی فرآیندهای تولید ورق‌ها و صفحات مورد استفاده در صنایع خودروسازی، ماشین‌آلات و ساختمان اعلام کرده‌اند.

برای بسیاری از نیروگاه های تازه ساخته شده، قصد اولیه استفاده از گاز طبیعی برای بخش هایی از فرآیند بود. در حال حاضر، افزایش قیمت گاز طبیعی و برق، و همچنین محدودیت های احتمالی در عرضه گاز طبیعی، بازنگری را وادار می کند. تجزیه و تحلیل مک کینزی در مورد چگونگی محافظت از صنعت فولاد سبز، چهار سناریو را برای چگونگی وضعیت ممکن نشان می دهد، که دو مورد از آنها عملی ترین اقدامات را نشان می دهد.

تقویت مشاغل تحت مالکیت سیاهپوستان می تواند رشد فراگیر را تسریع کند. بیست درصد سیاه‌پوستان آمریکایی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند، اما تنها ۴ درصد از این مشاغل از مرحله راه‌اندازی جان سالم به در می‌برند. در پادکست Future of America، تیفانی برنز، شریک ارشد مک‌کینزی و تایلر هریس شریک همکار، درباره چالش‌هایی که کارآفرینان سیاه‌پوست با آن روبرو هستند، بحث می‌کنند. یک نکته مهم: فقدان مخاطبین، مربیان و شبکه ای که می تواند برای ایجاد فراتر از مرحله “ایده عالی” حیاتی باشد.

در اینجا سایر یافته های کلیدی حاصل از تحقیقات این هفته ما آمده است:

  • استارت‌آپ‌های ادتک در سال‌های 2020 و 2021 مقادیر بی‌سابقه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را افزایش دادند و ارزش‌گذاری بازار برای بازیگران بزرگ‌تر افزایش یافت. مک کینزی برای آگاهی از نحوه پذیرش فناوری در آموزش عالی، از بیش از 1400 دانشجو، استادان و کارشناسان در کالج ها و دانشگاه های غیرانتفاعی دولتی و خصوصی ایالات متحده نظرسنجی کرد. شریک ارشد وارون ماریا و همکارانش به اشتراک می گذارند که کدام ابزارهای یادگیری بالاترین جذب را دارند، نحوه نگرش دانش آموزان و مربیان به آنها، موانع پذیرش بالاتر و تأثیرات قابل توجه بر یادگیری.
  • سازمان‌ها می‌توانند با پیروی از یک رویکرد سه مرحله‌ای برای آمادگی، پاسخ و اصلاح، برای انطباق با مقررات جدید امنیت سایبری ایالات متحده آماده شوند.
  • فصلنامه مک کینزی با کارآفرین مارک اندرسن درباره گذشته و آینده سیلیکون ولی مصاحبه کرد. او به شرکت‌ها توصیه می‌کند که باهوش‌ترین فن‌آوران خود را شناسایی کرده و آنها را به رهبران تبدیل کنند.
  • سه عامل جدید برای به دست آوردن ارزش از تحولات دیجیتالی حیاتی ظاهر شده اند. آنها شامل توسعه دارایی‌های اختصاصی، استفاده از فناوری دیجیتال برای دستیابی به تمایز استراتژیک در تعامل با مشتری، و تمرکز بر جذب و توسعه مدیران فنی باهوش هستند.

آخرین نسخه ما از «گفت‌وگوهای نویسنده» شامل دنیل کویل است که درباره کتاب جدیدش، «کتاب بازی فرهنگ: 60 اقدام بسیار مؤثر برای کمک به موفقیت گروه شما» صحبت می‌کند Bantam Books، می 2022. کویل، مشاور گوگل، مایکروسافت و نیروی دریایی، روش‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا بر سر اهداف و یک هدف مشترک به هم متصل شوند. شرکت‌ها نباید متکی باشند که افراد «فرهنگ مناسبی دارند» که می‌تواند منجر به همگنی شود، بلکه باید به دنبال راه‌هایی باشند که کارکنان بتوانند با یکدیگر پیوند برقرار کنند، از جمله با به اشتراک گذاشتن آسیب‌پذیری‌هایشان.

همچنین در «گفت‌وگوهای نویسنده»، جولین و کیرستن ساندرز، خالقان وبلاگ ثروتمند و منظم، درباره کتاب جدیدشان با عنوان Cashing Out: Win the Wealth Game by Walking Away صحبت می‌کنند (پورتفولیو، ژوئن 2022). نویسندگان می گویند جنبش FIRE – که مخفف “استقلال مالی / بازنشستگی زودهنگام” است – در جوامع رنگین پوست کمتر شناخته شده است، جایی که ممکن است الگوهای کمتری از افرادی وجود داشته باشد که با موفقیت ” نقد” کرده اند. یادگیری اجتناب از تورم سبک زندگی، پس انداز و سرمایه گذاری کلید استقلال مالی است.

این یادداشت کوتاه، بر اساس آخرین بینش های منتشر شده ما، توسط کیتی مک لافلین، سردبیر ارشد دفتر مک کینزی در کالیفرنیای جنوبی تهیه شده است.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *