نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:39 ب.ظ

پنج گام عملی برای کمک به کسب و کارها در ایجاد اعتماد با کارکنان خود

نوشته کلر اشمیت

امروزه کسب و کارهای بیشتری می خواهند با کارکنان خود اعتماد ایجاد کنند. افزایش اعتماد باعث ایجاد مشارکت کارکنان می‌شود و زمانی که کارمندان بیشتر درگیر کار هستند، بهره‌ورتر هستند، هزینه کمتری دارند و بیشتر در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند که همه اینها برای تجارت خوب است.

یکی از راه های ایجاد اعتماد، بهبود برنامه بازخورد کارکنان است. چرا؟ از آنجایی که برنامه‌های بازخورد کارمندان ذاتاً متکی به اعتماد هستند: کارمندان باید اعتماد کنند که شرکت بازخورد آنها را جدی می‌گیرد و هیچ عواقب منفی برای ارائه بازخورد نخواهد داشت و مشکل آنها حل خواهد شد.

یک مطالعه مک کینزی نشان داد که “جو تیمی مثبت – که در آن اعضای تیم برای مشارکت یکدیگر ارزش قائل هستند، به رفاه یکدیگر اهمیت می دهند و در نحوه انجام کار تیم نقش دارند – مهمترین عامل ایمنی روانی یک تیم است. “

برای بهبود برنامه بازخورد کارکنان و ایجاد اعتماد کارکنان، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید.

1. کانال های بازخورد فعلی خود را ارزیابی کنید

اولین قدم برای بهبود بازخورد کارکنان، ارزیابی کانال های بازخوردی است که در حال حاضر دارید. ارزیابی خود را با دیدن ابزارهایی که کارمندان شما استفاده می کنند و از آنها استفاده نمی کنند شروع کنید. ابزارهایی را که کار می کنند نگه دارید و از آنهایی که هیچ بازخوردی ایجاد نمی کنند استفاده نکنید. سپس، ببینید چه ابزار دیگری وجود دارد که از آنها استفاده نمی کنید. به عنوان مثال ممکن است پلتفرم های دیجیتال یا کانال های ناشناس باشند. هر ابزاری که اضافه می کنید، مطمئن شوید که کارمندان شما از آنها استفاده خواهند کرد.

2. تعیین اهداف تجاری و ایجاد یک استراتژی

گام بعدی شما مدیریت بازخورد پس از ارسال است. یک راه مطمئن برای شکستن اعتماد کارکنان، صرف زمان و منابع برای ایجاد یک برنامه بازخورد جدید است، فقط برای اینکه کارکنانی که قرار است به آنها کمک کند شکست بخورد. روشی را اجرا کنید که شامل تعیین اهداف برای منبع یابی بازخورد، انتخاب معیارهایی برای اندازه گیری آن اهداف، یافتن راه هایی برای اطمینان از خرید موفقیت آمیز و اتخاذ روش های بازخورد شما، استانداردسازی فرآیند گزارش دهی و تبدیل بازخورد به بخشی از فرهنگ شرکت شما است.

3. خرید کارمندان را جلب کنید

اکنون می خواهید با ارائه بازخورد در مورد ابزارهای بازخورد خود، کارمندان را درگیر فرآیند کنید. این نه تنها به شما این احساس را می دهد که چه چیزی را می توان بهبود بخشید، بلکه می توانید از آنها در مورد موانعی که ممکن است برای گزارش وجود داشته باشد بپرسید تا بینشی در مورد نحوه بهتر بازخورد منبع بدست آورید. مشارکت کارکنان نه تنها باعث افزایش علاقه و پذیرش نهایی برنامه شما می شود، بلکه نشان می دهد که شما به این فرآیند متعهد هستید، که اعتماد کارکنان را نیز افزایش می دهد.

دن استالی، رهبر فناوری منابع انسانی در PricewaterhouseCoopers، معتقد است که یک مانع بزرگ برای پذیرش یک ابزار یا ابتکار جدید، گسست بین ابزارهایی است که مدیریت فکر می‌کند کارساز هستند و کارکنان از چه ابزارهایی استفاده خواهند کرد.

4. آن را بخشی از فرهنگ کنید

کارمندان برای ایجاد یک محل کار ایمن به شما اعتماد می کنند تا بتوانند هر روز خود را کامل نشان دهند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که بازخورد چیزی است که جدی گرفته می‌شود و در فرهنگ گنجانده شده است. به همین دلیل، نه تنها ابتکارات بازخورد جدیدی را مطرح کنید و ادامه دهید، بلکه هر زمان که می توانید در مورد آنها صحبت کنید. این به این معنی است که آنها را در جلسات همه کارکنان و فرد به فرد مطرح کنید، گزینه‌های بازخورد را در خبرنامه شرکت فهرست کنید، داستان‌های مربوط به مشکلات حل‌شده را برجسته کنید، و پیوندی به منابع بازخورد در امضای ایمیل خود بگنجانید.

5. اجازه دهید کارکنان بدانند که تغییر در نتیجه بازخورد آنها در حال رخ دادن است

متأسفانه، موانع زیادی برای گزارش وجود دارد، مانند ترس از تلافی، ندانستن این که آیا حادثه به اندازه کافی جدی است که بتوان آن را گزارش داد یا فکر نکردیم که کاری در مورد آن انجام خواهد شد. به همین دلیل است که نه تنها در مورد منابع موجود ارتباط برقرار کنید، بلکه زمانی که تغییر در نتیجه مستقیم بازخورد اتفاق می افتد، ارتباط برقرار کنید. اگر کارمندان مجبور باشند مدت زیادی برای تصمیم گیری منتظر بمانند، ممکن است شرکت را ترک کنند یا به رسانه های اجتماعی یا یک وکیل مراجعه کنند تا کمی عدالت را به دست آورند.

علاوه بر داشتن سیستمی برای حل و فصل فعال گزارش‌ها، در مورد زمانی که گزارش‌دهی باعث ایجاد تغییر در فرهنگ می‌شود صحبت کنید تا به کارمندان بفهمانید که صدای آنها اهمیت دارد و در محل کاری که هر روز به آن می‌آیند، حرفی برای گفتن دارند. Psychology Today گزارش می دهد که وقتی کارمندان بدانند که مشارکت آنها تفاوت ایجاد می کند، رضایت شغلی و بهره وری آنها افزایش می یابد.

ایجاد اعتماد یک گزارش بازخورد در یک زمان

کار ایجاد اعتماد کارکنان می تواند دلهره آور باشد، اما شما می توانید با انجام اقدامات خاص و قابل اندازه گیری برای بهبود برنامه بازخورد کارکنان خود، اعتماد را بهبود بخشید. شما نه تنها با پیگیری هر گزارش اعتماد را افزایش خواهید داد، بلکه محیط کاری امن تر و شادتر ایجاد خواهید کرد.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *