نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 10:34 ق.ظ

پنتاگون فناوری مایکروویو با قدرت بالا را در برابر تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین آزمایش می کند

لوکیا پاپادوپولوس -14 مه 2022  -گروهی از پهپادها به برج مراقبت فرودگاه نزدیک می شوند. aerogondo/iStock

بر اساس گزارشی که دیفنس نیوز ، دفتر مشترک سیستم‌های ضد هواپیمای بدون سرنشین پنتاگون، آزمایش‌های یک فناوری مایکروویو پرقدرت به نام سیستم اپیروس را به پایان رساند که توانایی غیرفعال کردن چندین پهپاد را به طور همزمان دارد.

این اولین نمایش پنتاگون از این فناوری نیست. سال گذشته دو مورد دیگر را در بهار و پاییز انجام داد. این آزمایش اخیر در طول یک هفته کامل از 4 تا 22 آوریل در Yuma Proving Ground، آریزونا انجام شد.

مایکل دی جنارو، سرپرست تیم آزمایش بخش اکتساب و تامین منابع JCO، در میزگرد رسانه ای 11 مه گفت: «آنچه که در هفته اول برای مایکروویو پرقدرت روی آن تمرکز کردیم، این بود که  چقدر خوب ساطع می کرد.ما در حال بررسی برد برای درگیری با اهداف ورودی و مدت زمان لازم برای بازدارندگی یا شکست دادن هدف بودیم.

دی جنارو در ادامه افزود که سامانه اپیروس در فعالیت‌های تعیین‌شده خود موفق عمل کرده است و «توانست اهدافی را در بردی که معمولاً با آنچه در حال حاضر در میدان است مرتبط است، شکست دهد و این نوید را دارد که در آینده این زمینه کمی مؤثرتر باشد..”

پنتاگون همچنین فن‌آوری‌هایی را که می‌توانند با سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین کوچک (UAS) مقابله کنند، ارزیابی کرد و از مجموع 25 مقاله ارسال شده برای این فرآیند انتخاب کرد. پنج شرکت منتخب صنایع Anduril، Black Sage، CACI (California Analysis Center, Inc)، Rafael Systems Global Sustainment و SAIC (Science Applications International Corporation) بودند.

دی جنارو گفت: «ما پنج معماری بسیار پیچیده در آنجا داشتیم. هر یک از آن‌ها مجموعه‌ای از اجزای مختلف را برای شناسایی، ردیابی و شکست به ارمغان آوردند، و ما بر روی هر یک از این مؤلفه‌ها به صورت جداگانه و سپس به‌عنوان یک سیستم آزمایش کردیم، که در سناریوی «دفاع از پایگاه عملیاتی پیشرو» به اوج رسید.»

این تمرینات نظامی منجر به جمع آوری داده های مهمی شد که در تاریخ بعدی با وزارت دفاع به اشتراک گذاشته خواهد شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *