نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:41 ب.ظ

این قایق پرنده برقی ممکن است سفر را متحول کند

11 مه 2022 -توسط هاوارد اگ، دانشگاه علم و صنعت نروژ

اگر Elfy موفق شود، هواپیمای آینده ممکن است الکتریکی، سازگار با محیط زیست، ساکت‌تر و قادر به پرواز در مسیرهای کوتاه‌تر از مکان‌های بیشتری باشد. در این مخزن تحقیقاتی 260 متری، مدلی از بدنه در زوایای مختلف یدک می کشد تا شکل بهینه پیدا شود. اعتبار: SINTEF

یک شرکت نروژی اکنون در حال توسعه یک هواپیمای برقی کوچک است که می تواند ترافیک مسافران محلی را در مقیاس بزرگ تغییر دهد. طراحی بدنه در حال حاضر در مخزن یدک کش SINTEF در تروندهایم در حال آزمایش است و برنامه این است که ظرف سه سال یک نمونه اولیه در مقیاس کامل در هوا به دست آید.

اریک لیتون، مدیر عامل شرکت نروژی Elfly می گوید: “این نوعی قایق پرنده با باتری خواهد بود. هدف این است که بتوانیم تحرک انعطاف پذیر را در نروژ با انتشار صفر و آلودگی صوتی به میزان قابل توجهی کاهش داده و همچنین مدل های تجاری جدید و پایدار ایجاد کنیم.”

هواپیما با بدنه قایق آینده نگر

طبیعتاً هواپیمای دریایی جدید به طراحی کاملاً جدیدی بر اساس بدنه قایق نیاز دارد.

کوروش کوشان، دانشمند تحقیقاتی SINTEF می گوید: “به ویژه توسعه بدنه به گونه ای مهم است که هواپیما بتواند با کمترین توان ممکن از زمین بلند شود. چالش این است که ترکیب نهایی آیرودینامیک و هیدرودینامیک را پیدا کنیم.”این موضوع در میان چیزهای دیگر چالش برانگیز است زیرا پروانه های بالای بال ها ابتدا کمان بدنه را در آب به سمت پایین فشار می دهند، قبل از اینکه هواپیما با افزایش سرعت به تدریج بلند شود.

تست بدنه در مخزن یدک کش

کوشان توضیح می دهد که کار توسعه بدنه به خوبی در حال انجام است. آزمایش در مخزن مدل کشتی SINTEF در تروندهایم در حال انجام است. در مخزن 260 متری، مدلی از بدنه برای کشف شکل بهینه یدک کش می شود.ما بدنه را با بکسل کردن آن در زوایای مختلف آزمایش می کنیم و چگونگی تأثیر آن بر مقاومت آب را ارزیابی می کنیم. این داده هایی را ارائه می دهد که می توانیم از آنها برای تولید شبیه سازی داده ای از فاز برخاستن استفاده کنیم. ما نتایج را با هم مقایسه خواهیم کرد تا بهبودهایی را پیشنهاد کنیم. گروه Elfly اکنون به نسخه چهار بدنه رسیده است.

لیتون می‌گوید: «این یک فرآیند پرزحمت اندازه‌گیری است که منجر به نسخه‌های جدیدی از بدنه خواهد شد.

تحقیقاتی که داده‌هایی را برای طراحی بدنه بهینه ارائه می‌کند، یک پروژه تحقیقاتی ویژه است که توسط صندوق تحقیقات منطقه‌ای تامین می‌شود.

جایگزین هلیکوپتر؟

لیتون درباره این هواپیمای دریایی که از آب بلند می شود و روی آب فرود می آید، می گوید: «ما در مورد انتشار صفر و موتور الکتریکی صحبت می کنیم که فقط صدای وزوز ضعیفی ایجاد می کند.

لیتون می گوید: “این هواپیما باید 200 کیلومتر با سرعت 250 کیلومتر در ساعت پرواز کند. زمان پرواز از برگن به استاوانگر در مقایسه با چهار تا پنج ساعت با ماشین، 40 دقیقه خواهد بود.”

“از آنجایی که توسعه باتری هر سال منجر به بهبود دو تا سه درصدی می شود، طولی نمی کشد که بتوانیم بیشتر پرواز کنیم. ما تصور می کنیم که در نهایت امکان پرواز از برگن به تروندهایم با توقفی در Molde وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که این از مرکز شهر به مرکز شهر خواهد بود و حتی با توقف تمام گزینه های دیگر را شکست خواهد داد.”

به نظر لیتون، دلیل اینکه هواپیماهای دریایی در حال حاضر گسترده نشده اند این است که هواپیماهای موجود از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند که اکسیژن و آب نمک را می مکند که باعث خوردگی موتور می شود.

او می گوید: “این منجر به هزینه های تعمیر و نگهداری بسیار بالا در عملیات می شود. تغییر به برق این مشکل را از بین می برد.”

از حمل و نقل تا سفر منحصر به فرد

موتور و باتری هواپیما خریداری خواهد شد. وزن دومی ممکن است تا 1.7 تن باشد و از نظر تئوری می‌تواند در هر مکانی شارژ شود.لیتون توضیح می‌دهد: «با این حال، ما قصد داریم از همان دوشاخه برای قایق‌های برقی استفاده کنیم که برای خودروهای الکتریکی در اتحادیه اروپا نیز استفاده می‌شود.»

این هواپیمای برقی برای 9 مسافر جا خواهد داشت و خود Elfly نیز مانند سایر اپراتورهای تجاری پروازها را ارائه خواهد کرد.

لیتون می گوید: “هدف این است که تا سال 2030 15 یا 20 هواپیما در هوا داشته باشیم.”

علاوه بر پروازهای مسافربری، هواپیماهای دریایی ممکن است برای حمل و نقل کالا، خدمات آمبولانس و پروازهای ممتاز نیز مورد استفاده قرار گیرند، که برای آنها می توان کل هواپیما را چارتر کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *