نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:00 ق.ظ

پس از رونق دوران کووید، سهام جدید شرکتهای فناوری عمومی به اولین موانع بزرگ رسیدند

7 مه 2022

پس از رونق ناشی از بیماری همه گیر باعث افزایش نام های فناوری شد، بسیاری از این کسب و کار ها بدترین شش ماه زندگی خود را به عنوان شرکت های سهامی عام دیده اند. Peloton، استارت آپ ورزش، نمادی از این واقعیت شوم است: سهام آن از 163 دلار در پایان سال 2020 به حدود 17 دلار رسیده است. روز پنجشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که مدیران شرکت به دنبال فروش سهام اقلیت به یک سرمایه گذار خارجی هستند.دیوید ساکس، سرمایه‌گذار در سانفرانسیسکو و یکی از مدیران سابق PayPal، این هفته در توییتی با اشاره به روزهای پرتلاطم اوایل دهه 2000 گفت: «احساسات سرمایه‌گذار در سیلیکون ولی در منفی‌ترین وضعیت از زمان سقوط دات‌کام است».

شرکت‌های فناوری اغلب در طول رکود اقتصادی آسیب‌پذیر هستند، زیرا اکثر این شرکت‌ها در مراحل اولیه سودآور نیستند، در عوض به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر برای پوشش هزینه‌ها متکی هستند در حالی که بر رشد سریع تمرکز می‌کنند – چیزی که وقتی تقاضای مصرف‌کننده کاهش می‌یابد بسیار دشوارتر می‌شود .

شرکت‌هایی که در 18 ماه گذشته به دلیل جمع‌آوری میلیون‌ها دلار برای دستیابی به ارزش‌های «وضعیت منحصر بفرد» میلیارد دلاری سرفصل‌هایی را کسب کرده بودند، خروج خود را اعلام کردند. آنها شامل شرکت مشهور ویدیو کلیپ Cameo هستند. اپلیکیشن معاملاتی بازار سهام رابینهود؛ Thrasio که برندهای شخص ثالث را در آمازون خرید و فروش می کند. و گروه اشتغال Workrise.

دن پریماک، یک ستون نویس پرخواننده فناوری و مالی برای Axios، این هفته نوشت: «بسیاری از این ها مربوط به شرکت هایی است که هرگز فکر نمی کردند قطار VC Gravy کند شود.

کاهش عظیم باعث می شود برخی از ناظران مکث کنند و وضعیت فعلی فناوری را بررسی کنند. روحیه تغییر کرده است: محیط اقتصادی ما کمتر مشخص است، و همانطور که دن رز، مدیر اجرایی فناوری و سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز، در توییتی آن را مانند “پرتگاه” نامید، زمینی که چشم‌انداز فناوری روی آن قرار داشت، شروع به نمایان شدن می‌کند.

یکی دیگر از سرمایه‌گذاران فناوری، زک کولیوس، خاطرنشان کرد که سال‌های اخیر شاهد یک انفجار در سرمایه‌گذاری فناوری بوده‌ایم – پدیده‌ای که به نظر می‌رسد در حال پایان است.

کولیوس در مصاحبه‌ای گفت که نرخ بهره پایین و سرمایه‌گذاران فراوان، راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار را برای کارآفرینان فناوری در دهه گذشته آسان کرده است. که تغییر کرده است.

کولیوس با اشاره به «ترس از دست دادن» گفت: «همه به شدت، واقعاً به سرعت چک می‌نوشتند، و این امر بنیان‌گذاران را به ذهنیت «FOMO» آموزش می‌دهد – شما باید سریع حرکت می‌کردید وگرنه می‌بازید.

او گفت که فشارها از ابتدای سال شروع شد، زمانی که نرخ بهره شروع به افزایش کرد و بازارهای سهام عمومی شروع به کاهش کردند. او گفت که وضعیت در بحبوحه سود فصل اول سال 2022 بدتر شد، زیرا شرکت های سهامی عام نتایج یا پیش بینی های ناامیدکننده ای ارائه کردند.

او گفت: «این فصل درآمد واقعاً برای بسیاری از مردم یک موفقیت بود. «تقریباً همه شرکت‌های بزرگ فناوری عمومی تعدادشان را از دست داده‌اند، و زمانی که این اتفاق بیفتد، موج می‌تواند واقعاً تهاجمی تغییر کند.»

کولیوس گفت، اکنون استارت‌آپ‌های فناوری نمی‌توانند به این راحتی پول جمع‌آوری کنند و آنها را مجبور به صرفه‌جویی در پول نقد و کاهش برنامه‌های رشد می‌کند.

«صبر در این مواقع دوست شماست. نیازی نیست که در مورد این که سریع ترین شرکت در حال رشد در جهان باشید استرس داشته باشید. این یک طرز فکر متفاوت است.»

او گفت در عوض، استارت آپ ها می توانند روی بهبود محصولات خود و رشد با نرخ پایدارتری تمرکز کنند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *