نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:51 ق.ظ

بزرگترین هواپیمای جهان برای پنجمین بار قابلیت های مافوق صوت خود را آزمایش کرد

کریس یانگ -5 مه 2022 -Roc Stratolaunch

پنتاگون یک گام به پروازهای آزمایشی جدید مافوق صوت نزدیکتر شده است.

یک بیانیه مطبوعاتی نشان می دهد که Stratolaunch پنجمین آزمایش پرواز Roc، بزرگترین هواپیمای پرنده جهان را با موفقیت به پایان رساند. این هواپیما در مجموع 4 ساعت و 58 دقیقه بر فراز صحرای موهاوه پرواز کرد و به ارتفاع 22500 پا (6858 متر) رسید.

آخرین پرواز Stratolaunch را یک قدم به اجرای توافق با پنتاگون برای پرتاب آزمایشی مافوق صوت نزدیکتر می کند.

Roc با شش موتور بوئینگ 747 و طول بال های 385 فوت (117 متر) هواپیمای باری عظیم Antonov An-225 را با طول بال های آن 290 فوت (88 متر) – است

Stratolaunch برای آخرین پرواز آزمایشی، یک دکل جدید به بال مرکزی هواپیما اضافه کرد. دکل جدید یک جزء حیاتی برای پرتاب های عملیاتی خواهد بود، زیرا Roc را قادر می سازد تا خودروهای مافوق صوت Talon-A را حمل و رها کند.

وسایل نقلیه Talon-A هواپیماهای آزمایشی مافوق صوت مستقل و قابل استفاده مجدد هستند که محموله های قابل تنظیم را با سرعت حداکثر 5 ماخ حمل می کنند. Stratolaunch به تازگی تولید TA-2 را آغاز کرده ، که اولین خودروی آزمایشی مافوق صوت کاملاً قابل استفاده مجدد است.

فناوری پیلون اضافه شده به Roc برای این پرتاب شامل یک بال کوچک و آداپتور است که از پوسته های آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. وزن این دکل تقریباً 8000 پوند و 3.62 تن است و طول آن 14 فوت (5.25 متر) است. دارای یک سیستم پیشرفته وینچ است که وسایل نقلیه آزمایشی Talon را از روی زمین بر روی سکو قرار می دهد و نیاز به پشتیبانی زمینی و زمان آماده سازی پرتاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در دسامبر سال گذشته، پنتاگون اعلام کرد که قراردادی با Stratolaunch برای آزمایش سیستم‌های جدید هواپیماهای مافوق صوت منعقد کرده است. این معامله بخش بزرگی از تغییر ثروت Stratolaunch را تشکیل می‌دهد، زیرا گزارش شده است که در سال 2019 قبل از تغییر مالکیت به طور خطرناکی به ورشکستگی نزدیک شده بود.مالکان جدید تمرکز خود را از پرتاب ماهواره به آزمایش‌های پروازی مافوق صوت تغییر دادند و توانستند راک را دوباره در آوریل سال گذشته و پس از یک زمین‌گیری دو ساله به آسمان بازگردانند.

Stratolaunch گزارش داد که آخرین پرواز آزمایشی به آن اجازه می دهد تا عملکرد کلی و ویژگی های هندلینگ هواپیما را با سخت افزار جدید پیلون تأیید کند و به ارزیابی عملیات ارابه فرود ادامه دهد. در مرحله بعد، تیم امیدوار است اولین آزمایش پرواز Talon-A خود را در اواخر سال جاری انجام دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، Stratolaunch آزمایش پرواز مافوق صوت را برای پنتاگون و سایر مشتریان در سال 2023 آغاز خواهد کرد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *