توسط ناتالی لیندو – 14/04/2022 – حق چاپ یورونیوز – اعتبار: دبی
دولت دیجیتال به طور فزاینده ای اولویت اصلی کشورها در سطح جهان است زیرا آنها در سرعت تغییرات و پیشرفت های فناوری حرکت می کنند. این موضوع در هشتمین دوره اجلاس جهانی دولت در دبی منعکس شد.این رویداد که میزبان مقامات بلندپایه دولتی از بیش از 140 کشور است، برنامه ای متمرکز بر شکل دادن به آینده ای بهتر داشت.در این اجلاس، یک موضوع کلیدی هدف دیجیتالی شدن در و نه فقط از منظر دولت، بلکه از نظر ارائه دسترسی شهروندان به خدمات کارآمدتر و مؤثرتر بود.
محمد بن طلیعه، رئیس خدمات دولتی دولت امارات متحده عربی است و میگوید :
«با فناوری، میتوانیم تلاش کاربر را افزایش دهیم و به فناوری اجازه دهیم کارهایی را از طرف مشتری انجام دهد. ما سعی می کنیم خدمات را بسته بندی کنیم، آنها را ساده کنیم، مراحل را بر روی مشتریان کاهش دهیم، مطمئن شویم که آنها در زمان بسیار کوتاه تری به آنچه می خواهند دست پیدا می کنند.”
در استراتژی دولت دیجیتال امارات متحده عربی 2025، KPI شاخص های کلیدی عملکرد با اهداف بلندپروازانه مانند دیجیتالی شدن 100 درصد خدمات تا سال 2023 به وضوح تعریف شده است.
محمد بن طلیعه، رئیس خدمات دولتی دولت امارات توضیح داد که گام بعدی مفهومی به نام خدمات فعال است که در آن آنها می توانند نیازهای کاربران را پیش بینی کنند.ما از هوش مصنوعی استفاده می کنیم تا خدمات را از طرف مشتریان بدون درخواست آنها ارائه دهیم. بنابراین با سفرهای مشتری و با دانستن نیازهای مشتری و شخصیت آنها، میتوانیم پیشبینی کنیم که آنها چه میخواهند و خدماتی را قبل از اینکه درخواست کنند ارائه دهیم.
عمر العلما، وزیر هوش مصنوعی امارات متحده عربی گفت این بدان معناست که ما نباید استقرار یا استفاده از فناوری را در زندگی خود احساس کنیم.
“آنچه باید ببینید بهبود تصاعدی در کیفیت خدمات است، شما ارائه خدمات فعالانه ای خواهید داشت. شما بهترین خروجی با کیفیت را خواهید داشت که به شما احساس میکنید که دولت شما را درک میکند که شما را احساس میکند، خدماتی که بهطور خاص برای شما بهعنوان یک فرد ارائه میشود. این تاثیر A.I است در زندگی شما.”
اما چنین پیشرفتهایی در واقعیت چگونه بر ما تأثیر میگذارند؟ دبی مشاوری را برای مشاهده این موضوع از دیدگاه کاربر نهایی تعیین کرده است.
دکتر علی العواززی مشاور تجربه شهر دیجیتال دبی است. وظیفه او این است که به نیازهای مردم در شهر نگاه کند و فناوری را متناسب با این نیازها ترجمه کند.همهگیری نیاز به این کارآیی و ارتباط را به ما نشان داده است، و همچنین اینکه چگونه دادهها و جابجایی اطلاعات برای ارائه خدمات با بهترین نفع برای مردم جهان و بهویژه شهرهایی که میخواهند با یکدیگر رقابت کنند، حیاتی است.
وی افزود که این باید تا حد امکان به نحو احسن انجام شود، اما باید به رفاه کلی افراد در شهر نیز توجه شود.
در اروپا، نمونه های قوی از دولت های دیجیتال موفق وجود دارد. مانند دانمارک. در جاهای دیگر، برای شهروندان و کارآفرینان، دسترسی دیجیتال یک روش زندگی در استونی است، تقریباً تمام خدمات دولتی آنلاین، از رأیگیری گرفته تا راهاندازی مشاغل و امضای اسناد رسمی.
اوت ولسبرگ، مدیر ارشد داده های دولت استونی گفت که این ایده این است که دولت را یکپارچه تر، فعال تر و کاربر محورتر کند.ما سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است وظایف مختلف را حذف و خودکار کنیم. به عنوان بخشی از آن، دیجیتالی شدن نیز وجود دارد. بنابراین، برای مثال، یکی از آخرین ابتکاراتی که در حال حاضر در حال توسعه آن هستیم، Bürokratt نام دارد که دستیار هوشمند یک شهروند است.
دکتر ریموند خوری شریک شرکت مشاوره آرتور دی لیتل، نویسنده گزارش دولت آینده امارات 2022 است. او می گوید کشورهایی که نتوانند به جلو حرکت کنند، عقب خواهند ماند.در این گزارش، او به عوامل کلیدی برای تبدیل شدن به دولت آینده اشاره می کند.
“این فراتر از فناوری های دیجیتال است. افسانه ای وجود دارد که اگر فناوری های دیجیتال و دولت را مستقر کنید، تبدیل به یک دولت دیجیتال می شوید، که اینطور نیست. باید از بالا شروع شود. شما باید رهبری جسورانه داشته باشید، استراتژی های جسورانه ای که فراتر از دیجیتالی کردن خدمات شما است.»
در جریان اجلاس جهانی دولت، شهرداری دبی اعلام کرد که با ورود به Metaverse، حضور دیجیتالی خود را بیشتر پیش خواهد برد. آنها با بخش خصوصی همکاری خواهند کرد تا نسخه ای آینده نگر و انسان محور از شهر ایجاد کنند که از فرصت های ارائه شده توسط Metaverse بهره می برد.