نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:34 ق.ظ

تشخیص چهره در شهرهای ایالات متحده در حال بازگشت است.

برد برگان -13 مه 2022 -فناوری تشخیص چهره با هدف قرار دادن جمعیت (سمت چپ) و دوربین های مدار بسته (راست). 1، 2

به نظر می رسد ما دوباره تحت نظر هستیم.

بر اساس گزارش اولیه رویترز، علیرغم تلاش‌های قبلی برای محافظت از حریم خصوصی شهروندان و پاسخگویی مقامات مجری قانون در قبال تعصب، شهرهای ایالات متحده در حال استفاده مجدد از تشخیص چهره هستند.

به طور خاص، ممنوعیت قبلی در مورد فناوری تشخیص چهره در ویرجینیا در جولای امسال لغو خواهد شد و پلیس را قادر می‌سازد از آن استفاده کند – نیواورلئان و ایالت کالیفرنیا آماده انجام همین کار در اواخر این ماه هستند.

طرفداران استدلال می کنند که فناوری دقیق تر شده است و بنابراین از نظر اخلاقی ریسک کمتری دارد. اما محبوب ترین موارد استفاده – نظارت و اقدامات تنبیهی نیروهای پلیس – سؤالاتی را ایجاد می کند که ارزش بررسی دارد.بخشی از استدلال پشت این تغییر، افزایش نرخ جرم و جنایت است. در نیواورلئان، گزارش های قتل 67 درصد در دو سال گذشته نسبت به سال قبل افزایش یافته است. پلیس ادعا می کند که از هر ابزار دیگری استفاده کرده است، اما برای پیشرفت به تشخیص چهره نیاز دارد.

شان فرگوسن، سرپرست پلیس نیواورلئان در بیانیه ای که از شورای شهر برای لغو ممنوعیت تشخیص چهره در سال 2021 حمایت می کند، گفت: «تکنولوژی برای حل این جنایات و پاسخگویی افراد مورد نیاز است.

از سال 2019 تا 2021، تقریباً 12 دولت محلی یا ایالتی ایالات متحده قوانینی را برای کاهش دامنه کاربردهای تشخیص چهره تصویب کردند. اما، تحقیقات رو به افزایش از موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) پیشرفت قابل توجهی را در دقت فناوری پیشنهاد کرده است. علاوه بر این، وزارت امنیت داخلی در ماه آوریل مطالعه‌ای را منتشر کرد که در مورد ایده فقدان برابری برای دقت فناوری تشخیص چهره بین نژادها و جنسیت تردید ایجاد کرد.

جیک پارکر، مدیر ارشد انجمن صنعت امنیت، که یک گروه لابیگری است، گفت: «علاقه رو به رشدی به رویکردهای سیاستی وجود دارد که نگرانی‌های مربوط به فناوری را برطرف می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهد که از آن به روشی محدود، دقیق و بدون تبعیض استفاده می‌شود که به نفع جوامع است.

احساسات در مورد اخلاق فناوری می تواند با زمان تغییر کند، اغلب زمانی که پول در میان است. و اعضای انجمن – Motorola Solutions، Idemia، و Clearview AI، سهم بزرگی از 124 میلیارد دلاری که دولت‌های ایالتی و محلی هر سال برای پلیس کنار گذاشته‌اند را به دست خواهند آورد.

و Clearview انگیزه زیادی برای دستیابی به تجارت جدید با نیروهای پلیس دارد، زیرا این شرکت در این هفته یک دعوای حفظ حریم خصوصی را در مورد تصاویری که از رسانه های اجتماعی جمع آوری کرده بود با موافقت با عدم فروش سیستم تشخیص چهره خود به نهادهای تجاری در ایالات متحده حل و فصل کرد.

Clearview از داده‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارائه مطابقت‌های بالقوه پلیس استفاده می‌کند و گفت که برای «هر مقرراتی که به جامعه کمک می‌کند بیشترین سود را از فناوری تشخیص چهره و در عین حال محدودیت‌های منفی بالقوه را محدود کند، باز است».

اما باز هم، در حالی که ممکن است اجماع برخی از قانونگذاران در حال تغییر باشد، مسئله اخلاقی تشخیص چهره همچنان ادامه دارد. اداره خدمات عمومی – که بر پیمانکاران فدرال نظارت می‌کند – در گزارشی در آوریل گفت که ابزارهای تشخیص چهره معمولی در آزمایش‌ها با سیاه‌پوستان مطابقت ندارند، اما درباره نحوه انجام آزمایش‌ها و همچنین نحوه نتیجه‌گیری آن توضیحی نداده است.

کمیته مشاوره ملی هوش مصنوعی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در زمان نگارش، در حال بررسی فناوری تشخیص چهره است و هفته گذشته شروع به تشکیل زیرگروهی برای بررسی استفاده از آن در پلیس کرد. تجزیه و تحلیل موضوعی دشوار است، نه تنها از نظر سیاسی، بلکه از نظر فنی. اما این واقعیت که محبوب‌ترین موارد استفاده از آن – در گوشی‌های هوشمند، و سوء استفاده مجری قانون از قدرت – این سوال را مطرح می‌کند که چه کاربرد سازنده‌ای می‌تواند فراتر از تأیید هویت شما در پلتفرم‌ها و سخت‌افزار Web 2.0 یا تحت تدابیر تنبیهی و نظارت باشد. . زمان مشخص خواهد کرد که چه چیزی برای تشخیص چهره وجود دارد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *