نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:51 ق.ظ

ناسا یک پزشک را به ایستگاه فضایی بین المللی “هولوپورت” کرد

آمیا پالجا -18 آوریل 2022 -جراح پرواز ناسا، دکتر جوزف اشمید، در 8 اکتبر 2021، در حالی که او را به ایستگاه فضایی بین المللی آژانس فضایی اروپا هلوپورت می کنند، تبریک می گوید.

در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، فضانورد توماس پسکت در اکتبر سال گذشته با جراح پرواز ناسا، دکتر جوزف اشمیت، تعامل داشت. ناسا در بیانیه‌ای مطبوعاتی در اوایل این ماه گفت: آنچه در مورد این تعامل متفاوت بود این بود که هولوگرام اشمیت در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حالی که او به راحتی روی زمین نشسته بود، ایجاد شد.

ناسا این تکنیک را holoportation نامید – تلفیقی از کلمات هولوگرام و تله پورت که ما را یک گام جلوتر از تعاملات دو بعدی می برد که تا به حال کاملاً به آن عادت کرده ایم. در این تکنیک، تصاویر سه بعدی (3D) با کیفیت بالا گرفته شده، فشرده شده و در زمان واقعی ارسال می شوند و سپس روی یک نمایشگر واقعیت ترکیبی نمایش داده می شوند.

برای دستیابی به این موفقیت، ناسا با AEXA Aerospace، یک شرکت مستقر در هیوستون که نرم افزار سفارشی برای برنامه های کاربردی ترکیبی و واقعیت مجازی ارائه می دهد، همکاری کرد. با استفاده از هولولنز مایکروسافت، یک دستگاه نمایش واقعیت ترکیبی، یک دوربین HoloLens Kinect و نرم افزار سفارشی AEXA، ناسا می تواند تعاملی بین دو طرف ایجاد کند که در آن آنها می توانند به صورت سه بعدی ببینند، بشنوند و تعامل داشته باشند، گویی در یک اتاق نشسته اند.

اشمید در بیانیه مطبوعاتی درباره این تعامل گفت: «مهم نیست که ایستگاه فضایی با سرعت 17500 مایل در ساعت و در حرکت ثابت در مدار 250 مایلی بالای زمین حرکت کند. فضانورد می تواند سه دقیقه یا سه هفته بعد بازگردد و با سیستم در حال اجرا، ما در آن نقطه، به صورت زنده در ایستگاه فضایی خواهیم بود.

این نمایش ارتباطی دو طرفه مقدمه ای برای کاربرد گسترده تر این فناوری در ماموریت های آتی ناسا است که در آن فضانوردان نه تنها می توانند به دنبال خدمات پزشکی باشند بلکه از بازدیدکنندگان VIP در ایستگاه فضایی بین المللی که از زمین پرتو می شوند استقبال کنند.

همانطور که بشریت به دنبال کشف افق های جدید برای مأموریت های فضایی خدمه خود است، این اشکال جدیدتر ارتباط به فضانوردان کمک می کند تا با کنترل ماموریت، تیم های پزشکی و همچنین در سطح شخصی با خانواده و دوستان در ارتباط باشند.

با این حال، مانع تاخیرهای ارتباطی نیز وجود دارد که هنوز باید برطرف شود. همانطور که بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان می کند، یک تاخیر ارتباطی 20 دقیقه برای همه حالت های ارتباطی بین زمین و سیاره مریخ وجود دارد و هنوز برای برقراری ارتباط یکپارچه باید بر آن غلبه کرد.

در بازگشت به زمین، این فناوری می تواند برای رسیدن به محیط هایی مانند مراکز تحقیقاتی در قطب جنوب یا سکوهای نفتی دریایی مورد استفاده قرار گیرد و همچنین می توان در کوتاه ترین زمان، بدون نیاز به حمل و نقل، تخصص از راه دور را در دسترس قرار داد.

Teleportation می تواند منتظر بماند، در حالی که Holoportation فعلا این کار را انجام می دهد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *